Živila, ki bi jih morali popolnoma ukiniti iz svoje prehrambene rutine: Vplivajo na proces hujšanja in otežujejo našo prebavo

Če imate občutljivo črevesno floro, bi se mlečnim izdelkom morali izogibati.

Živila, ki bi jih morali popolnoma ukiniti iz svoje prehrambene rutine: Vplivajo na proces hujšanja in otežujejo našo prebavo - Foto: Profimedia

"Ali je za hujšanje treba opustiti mlečne izdelke?" je pogosto vprašanje med tistimi, ki pazijo na telesno težo. Večina ljudi, ki si prizadeva shujšati, se izogiba mlečnim izdelkom, saj velja splošno prepričanje, da lahko mleko in mlečni izdelki povzročijo povečanje telesne teže. Mlečni izdelki so si pridobili slab sloves, saj vsebujejo maščobe, ki veljajo za škodljive, ko ste na poti hujšanja. 

Mlečne izdelke skrivamo v shrambah in hladilnikih. Obožujemo jih od zajtrka do večerje, včasih tudi brez zmernosti. In veljajo za naše najhujše sovražnike, ko želimo imeti raven trebuh. Mlečnim izdelkom se morajo čim bolj izogibati vsi, ki se vsakodnevno spopadajo z napihnjenostjo in bolečinami v trebuhu.

Zjutraj skodelica kosmičev z mlekom, za kosilo obložena gratinirana jed in ultra sirasta večerja... Je to recept za slovo od ravnega trebuha. Težava številka ena? So v naši prehrani, včasih celo proti naši volji, od mleka do jogurta, naribanega ementalskega sira in masla... Težava številka 2? Vsa ta mlečna živila so neustavljivo okusna in s prihodom zime se jih za nič na svetu ne bi naveličali, kaj šele odrekli.

Ne spreglejte:
Predstavljamo vam, zakaj so naši lažni prijatelji in kako jih lahko vseeno vkjučimo v naš vsakdan brez slabe vesti:

Bi morali mlečne izdelke v času hujšanja prepovedati? "Da in ne..."

Mlečni izdelki na splošno niso 'slabi za prebavo', vendar so nekateri ljudje nanje občutljivi in težje razgradijo kazein v mleku (vrsta mlečnih beljakovin). Kadar imate težave z razgradnjo teh beljakovin, se pogosto pojavijo napihnjenost, plini, zaprtje in vnetja (po vsem telesu in na koži).

"Občutljivost na kazein ni isto kot intoleranca na laktozo, ki je nezmožnost razgradnje in prebavljanja laktoze (mlečnega sladkorja)," pojasnjujejo strokovnjaki. Če niste prepričani, ali spadate v to skupino, pravi, da poskusite za dva tedna izločiti vse mlečne izdelke in preverite, ali opazite kakršne koli spremembe v trebuhu - manj napihnjenosti, manj zaprtja ali krčev ali pa sploh nobenih sprememb. Če ni sprememb, ponovno uvedite mlečne izdelke in še naprej uživajte do dve porciji na dan. Če opazite, da se vaš želodec brez mlečnih izdelkov počuti veliko bolje, se jim preprosto izognite.

Poleg plinov in napihnjenosti pa strokovnjaki opozarjajo, da lahko spremembe opazite tudi na vaši koži. Vaša koža lahko odraža vašo prehrano prav tako kot vaš obseg pasu.

Ali nam lahko ukinitev mlečnih izdelkov pomaga pri hujšanju?

Odprava mlečnih izdelkov lahko pomaga pri hujšanju, če se ne prenajedate drugih stvari, da bi nadomestili odstranitev te skupine živil. Če ostala prehrana ostane enaka, boste zagotovo shujšali, ker boste zaužili manj sladkorja (da, mlečni izdelki vsebujejo sladkor) in kalorij, kot ste vajeni.

Po besedah strokovnjakov mnogo ljudi trdi, da se ob opustitvi ali zmanjšanju mlečnih izdelkov počutijo manj napihnjene. Tudi če ne prenašate laktoze, lahko mlečni izdelki včasih prispevajo k napihnjenosti, plinom in bolečinam v trebuhu, česar si nihče ne želi, trdijo strokovnjaki.

Čeprav lahko zmanjšanje mlečnih izdelkov pomaga pri prebavi, strokovnjaki ne priporočajo, da bi se jim morali za vedno odreči, razen če imate za to zdravstvene razloge. Odstranjevanje mlečnih izdelkov ni najboljši način za hujšanje," pravijo. Vendar pa je dober način, da ohranite mlečne izdelke v svojem življenju in shujšate, ta, da omejite porcije le na dvakrat na dan. Na ta način lahko še vedno poskrbite za vnos kakovostnih beljakovin in maščob, hkrati pa ohranite kalorije in sladkor v mejah, ki je za vaše zdravje še sprejemljiv.

Katerim mlečnim živilom naj se odpovem, če sploh kakšnim?

Če razmišljate o tem, da bi iz prehrane odstranili mlečna živila, se prepričajte, da ste izločili prava. Izogibajte se mlečnim izdelkom, ki so nemastni, saj se pri postopkih predelave odstranijo zdrave maščobe ter dodata sladkor in natrij, zaradi česar so bolj predelani in manj zdravi kot polnomastni primerki. Pri hujšanju se vedno izogibajte izdelkom z dodanim sladkorjem, saj to običajno pomeni dodane kalorije.

Medtem ko je veliko ljudi zaskrbljenih, da so polnomastna živila največji sovražnik diete, strokovnjaki trdijo drugače. Dodani sladkor se hitro absorbira in shrani v telesu, vendar pa strokovnjaki trdijo, da je pravi sovražnik sladkor in ne maščoba.

Navadni grški jogurt je odličen mlečni izdelek za vašo prehrano, saj vsebuje veliko beljakovin, ki vam bodo pomagale ostati siti in osredotočeni ves dan ter preprečevale prenajedanje med obroki. Druga odlična izbira so polnomastno mleko in svež sir, kot sta feta in mocarela.

Polnomastni izdelki vsebujejo manj sladkorja, poleg tega pa jih telo lažje absorbira. Če jeste solato in ji ne dodate maščobe iz avokada ali oljčnega olja, vaše telo ne more pravilno absorbirati določenih vitaminov. Ko jeste obroke z nekaj maščobe, se počutite siti in manj verjetno je, da se boste prenajedali.

Prirejeno po članku z GRAZIA FR

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Razkrita kraljičina rutina pred spanjem: Stroga pravila so bila njena "skrivnost" dolgoživosti

Priporočamo tudi: Beljakovinski napitek, ki ga lahko pijete ob zajtrku, da pridobite mišično maso in shujšate: Priročna možnost, da si zagotovite zadosten vnos beljakovin takoj po treningu

Najbolj brano