Uživanje tega sadeža v popoldanskem času vam bo pomagalo do ravnega trebuha: Izkoristite njegovo moč kalija, magnezija ter vlaknin

Zaradi številnih potencialnih koristi za zdravje, odličnega okusa in zelo enostavnega uživanja na poti je banana superživilo, ki ga morate zdaj vključiti v svoj načrt prehrane za hujšanje.

Uživanje tega sadeža v popoldanskem času vam bo pomagalo do ravnega trebuha: Izkoristite njegovo moč kalija, magnezija ter vlaknin - Foto: Profimedia

Banane, ki jih znanstveno uvrščamo med sadje in jagodičevje, so ena najbolj zdravih in okusnih užitnih živil na svetu. To naravno sladko sadje danes gojijo v več kot 135 državah po vsem svetu; zahvaljujoč prizadevanjem Aleksandra Velikega za njegovo popularizacijo. Makedonski vladar je pred 3300 leti v Indiji pojedel banano in jo predstavil preostalemu svetu. Po besedah nutricionistov jo je imenoval nebeški sadež, ki ima okus po nektarju, sladkanem z medom. In veste kaj, tega ukrivljenega rumenega sadeža ne bi mogli bolje opisati!

Težave s črevesjem in napihnjen trebuh po obroku so težava, s katero se mnogi izmed nas srečujejo skoraj vsak dan. Kaj pa, če vam povemo, da lahko banane izboljšajo vaše stanje?

Ne spreglejte:

Da, prav ste prebrali: uživanje banane sredi popoldneva ali celo sredi jutra pomaga pri odpravljanju črevesnih težav, kot sta napihnjenost in zastajanje vode. Tega ne trdimo mi, temveč strokovnjaki za prehrano! Številne študije so ovrgle splošno prepričanje, da se zaradi banan debeli. Po mnenju nutricionistov je celo idealno živilo za zapolnitev opoldanske lakote, saj poleg tega, da nasiti, izboljša tudi črevesni tranzit. "Na žalost ima banana sloves kaloričnega sadeža, ki pa ni upravičen," trdijo strokovnjaki.

Nasvet za ploski trebuh, na katerega zagotovo nikoli ne pomislite... 

Če se preselimo v današnji čas in ob strani pustimo Aleksanda Velikega, banan ne poznamo le kot superživilo, temveč tudi kot najboljši dodatek pred in po vadbi, ki v trenutku obnovi energijo. Verjetno pa niste vedeli, da so banane tudi odličen vir vlaknin, ki pomagajo preprečevati pridobivanje telesne teže.

Kdaj in kako jesti banano?

Priporočamo, da banano pojeste ob zajtrku ali sredi popoldneva, saj je precej nasitna in vam omogoča, da se do naslednjega obroka ne počutite preveč lačni, pojasnjujejo strokovnjaki. Banano lahko tudi narežete na koščke in jo zmešate z zelenjavnim napitkom za hiter in enostaven smoothie.

Koristi kalija

Banana je dober vir prehranskih vlaknin, ki pomagajo pri prehodu skozi črevesje. Bogata je tudi s kalijem, in kot ugotavljajo strokovnjaki, je "kalij mineral, ki dopolnjuje natrij pri uravnavanju vodnega ravnovesja v telesu". Kalij namreč povečuje tvorbo urina in tako izloča odvečni natrij, ki je vzrok za zadrževanje vode.

Banane vsebujejo tudi veliko triptofana, ki se lahko pretvori v sproščujoč nevrotransmiter serotonin. Serotonin uravnava vaše razpoloženje in spanec
Zrele banane imajo blago odvajalno lastnost in so zelo koristne pri zaprtju
uživanje banan zmanjšuje izločanje kalcija in s tem zagotavlja zdrave kosti

Velika vsebnost vlaknin

Srednje velika banana lahko vsebuje do 3,1 grama vlaknin, ki vam lahko pomagajo, da se dlje časa počutite bolj siti. Ta občutek sitosti vam bo pomagal, da ne boste zaužili dodatnih kalorij ali se naveličano prehranjevali. Poleg tega bo uživanje velikih količin vlaknin poskrbelo za zdravo in zadovoljno črevesje ter znižalo raven holesterola. Nezrele banane - tiste, ki so še zelene - vsebujejo odporen škrob, ki je po poročanju Healthline povezan z izgubo telesne teže in znižanjem ravni sladkorja v krvi.

Poleg tega, da so banane zdravo sredstvo za hujšanje, so znane tudi po svojih močnih antibakterijskih lastnostih

Dekonstrukcija predsodkov

Čeprav smo odraščali z mislijo, da so banane škodljive za naš pas in da lahko zaradi vsebnosti naravnega sladkorja povzročajo vnetja, obstaja veliko literature, ki kaže, da njihova visoka vsebnost kalija in magnezija dejansko pomaga izboljšati zdravje prebave in posledično zmanjšati vnetja v telesu ter napihnjenost po obroku.

Univerza Harvard v članku v Journal of the American Medical Association iz leta 1917 opozarja, da je bila banana poleg odlične hranilne vrednosti tudi prvo sadje, ki je v začetku 20. stoletja veljalo za "superživilo". Poleg tega strokovnjaki s Harvarda opozarjajo, da ni znanstvenih dokazov, da banane spodbujajo pridobivanje telesne teže, prav nasprotno. Študije, ki so jih izvajali 24 let na več tisoč moških in ženskah, potrjujejo, da so banane celo povezane s hujšanjem, enako kot drugo sadje, kot so jabolka ali hruške.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Kako Kendall Jenner to sezono nosi najbolj priljubljen jesenski kos vsakega leta?

Priporočamo tudi: Meghan Markle in princa Harrya v Hollywoodu ignorirajo "eno rdečo preprogo za drugo"

Najbolj brano