Harvard razkriva: To so živila, ki jih je treba jesti, da bi bili pametnejši

Kaj če bi bila raven naše inteligence odvisna le od tega, kaj damo na krožnik?

Harvard razkriva: To so živila, ki jih je treba jesti, da bi bili pametnejši - Foto: Instagram

Vsi imamo splošno predstavo o tem, kaj jesti, da ostanemo vitki in zdravi, koliko pa zares vemo o prehrani, ki blagodejno vpliva na naše možgane in raven inteligence? Si lahko predstavljate, da lahko z nekaterimi živili spodbudimo svoje možgane in telo, saj pripomorejo k večji zbranosti, boljšemu spominu, lajšanju stresa in zmanjševanju utrujenosti.
Vsi vemo, da je dobra prehrana pomembna za optimalno zdravje, pa vendar kaj izbrati, da bodo naši možgani delovali optimalno?

Harvardski profesorji trdijo, da lahko dobra prehrana bistveno izboljša delovanje možganov. Trik je v tem, da izberete pravo hrano, ki bo nahranila vaše telo in možgane. Ni presenetljivo, da na seznamu ni pice in čipsa, vendar je zdrava, uravnotežena hrana z najboljšimi možnimi hranilnimi snovmi, ki je povezana z boljšo duševno zmogljivostjo.

Ne spreglejte: 

Katera živila bi morali uživati, da bi bili bolj inteligentni?

Zagotovo moramo omeniti zeleno listnato zelenjavo, kot sta špinača in zelje (ohrovt, brokoli, blitva itd.). Temno zeleno listje vsebuje hranilno moč. Številne študije kažejo, da lahko špinača in brokoli pomagata zaščititi pred starostnimi težavami in kognitivnimi primanjkljaji. Obe zelenjavi sta bogati tudi z železom, ki je pomemben mineral, ki pomaga prenašati kisik po telesu. 

Brez železa vaše telo ne more tvoriti dovolj rdečih krvničk, ki prenašajo kisik, in če ga nimate dovolj, lahko občutite pomanjkanje energije in utrujenost.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WelleCo (@welleco)

Ribe, kot so losos, trska, tuna ali vahnja, so priporočljive tudi zato, ker zaradi visoke vsebnosti esencialnih maščobnih kislin pomagajo spodbujati spomin in zagotavljajo dobro delovanje možganov.

Losos vsebuje maščobne kisline omega-3, ki so ključne za delovanje možganov. Raziskave kažejo, da lahko pomanjkanje omega-3 povzroči utrujenost, slabši spomin in nihanje razpoloženja. Ker telo teh esencialnih maščobnih kislin ne more proizvesti, jih je pomembno pridobiti s hrano. Strokovnjaki priporočajo divjega lososa namesto gojenega, saj vsebuje veliko več omega-3. Če lososa ne morete uživati, poskusite tuno ali morsko ploščo, ki prav tako zagotavljata zdrav odmerek omega-3.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by goop (@goop)

Čeprav so vsi oreščki odlični za splošno zdravje, lahko prav orehi pomagajo povečati vašo produktivnost; poleg vitamina E in omega-3 vsebujejo tudi vitamin B6, ki pomaga proizvajati serotonin in noradrenalin, kemikalije, ki prenašajo signale v možganih.

Pri sadju se moramo osredotočiti predvsem na rdeče sadje, zlasti na jagode in borovnice, ki so bogate s flavonoidi, ki niso brez koristi za zdravje srca in kognitivne sposobnosti. Študija, objavljena leta 2012, je pokazala, da je bil večji vnos borovnic in jagod povezan s počasnejšim upadanjem kognitivnih sposobnosti pri starejših odraslih. 

Poleg tega imajo borovnice več antioksidantov, ki pomagajo ščititi celice pred poškodbami, ki jih povzročajo prosti radikali, kot katero koli drugo sadje, in imajo razmeroma malo kalorij (v eni skodelici je manj kot 100 kalorij).

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WelleCo (@welleco)

Na svoj račun boste zagotovo prišli tudi vsi ljubitelji avokada, saj ta sadež ponuja veliko več kot le kremast in slasten okus. Prav ta sadež lahko namreč močno spodbudi vaše možgane. Raziskave kažejo, da visoka vsebnost mononenasičenih maščobnih kislin pomaga ohranjati zdrave živčne celice v možganih. Vsaka porcija avokada vsebuje tudi 20 različnih vitaminov, vključno s kalijem, ki lahko po raziskavah pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka, in luteinom, ki lahko pomaga zaščititi vaše oči.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WelleCo (@welleco)

Že majhna porcija avokada je lahko zelo koristna. Ker ima avokado veliko kalorij, morate enemu dnevnemu obroku dodati le četrtino ali polovico avokada.

In kako navdušeni boste, če vam zaupamo, da se na seznamu živil, ki krepijo naše možgane, znajde tudi črna čokolada

Raziskovalci s Harvarda so pred kratkim izvedli študijo, ki prikazuje povezavo med temno čokolado in delovanjem možganov. Raziskovalna skupina je pri 60 osebah, starih od 67 do 77 let, preučevala učinke kakava - zlasti flavanola, naravne spojine v kakavovih zrnih - tako da so mesec dni dvakrat na dan pili vroč kakav. Strokovnjaki so ugotovili, da je čokolada pospešila prekrvavitev možganov in jim tako zagotovila več goriva za njihovo delo.

Vendar ne pretiravajte, saj je treba to živilo uživati zmerno, da lahko pričara čudeže.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by goop (@goop)

Z bolj globalnega vidika ta seznam temelji na več znanstvenih študijah, ki so dokazale prehranske lastnosti teh živil, ki lahko ne le upočasnijo upad kognitivnih sposobnosti, temveč tudi zmanjšajo tveganje za Alzheimerjevo bolezen in izboljšajo duševne funkcije.

Fotografije: Instagram/@poosh

Preberite še: Slavna medena dieta nutricionista Mika McKinnesa: Ničemur se vam ni treba odpovedati in kilogrami bodo izginili

Priporočamo tudi: Michelle Pfeiffer nosila popoln videz za ženske nad 50 let v tej kontroverzni barvni kombinaciji

Najbolj brano