Kjer se prefinjena lahkotnost couture spretnosti sreča s fantastičnim svetom: Chanel je na reviji visoke mode v Parizu zaigral na igrivo noto

24. 1. 2023
Deli
8 / 52
promocijsko gradivo
promocijsko gradivo

Virginie Viard je Xavierja Veilhana, s katerim je sodelovala že trikrat, ponovno povabila k ustvarjanju živalsko navdihnjenega kompleta za Chanelovo modno revijo pomlad/poletje 2023, ki je postal izhodišče za njeno kolekcijo.

Na razstavnem prostoru so se gibale živali iz kartona.

Če se vam izlet v torek zjutraj ne sliši preveč Chanelovsko, dovolite Virginie Viard in njenemu zvestemu sodelavcu za scenografijo Xavierju Veilhanu, da vas presenetita. Šov, ki sta ga pripravila na namišljenem mestnem trgu v Grand Palais Ephémère - nadomestnem prizorišču hiše na Place Joffre, medtem ko se prava hiša prenavlja -, je bil opremljen z rave soundtrackom, ogromnimi vrtečimi se konji in sloni (in nečim, kar je bilo videti kot velikanska poročna torta) ter dovolj klobuki, metuljčki in tridimenzionalnimi volančki, da se je Lewis Carrollu zavrtelo. Bilo je zelo zabavno: ko so gostje zasedli svoja mesta, so se po tleh valjale velike različice bestiarija, ki ga je Gabrielle Chanel hranila v svojem stanovanju na Rue Cambon - predmeti s podobami konjev, levov, kamel, ptic itd., nato pa so iz njih kot trojanski konji izstopili modeli in se cikcakali po tem improviziranem parku skulptur.

To je bil dialog med scenografijo in kolekcijo.

"Virginie že tretjič sodeluje s Xavierjem Veilhanom in to je zelo dobro izhodišče za kolekcijo. Virginie rada opazuje, kaj je sposoben predlagati, in to je dialog med njima. Tu gre za novo izkušnjo, saj si upa vključiti nepričakovane elemente, ki dajejo zgodbo. To je njena vizija iz Chanelovega bestiarija, vendar zelo sodoben pristop," je pred revijo povedal Bruno Pavlovsky, Chanelov predsednik za modo. "Zanimivo se mi je zdelo obuditi odnos do živali, ki se v naši družbi nenehno razvija. Tokrat sem se želel usmeriti k nečemu neposrednemu in preprostemu, z lahkotnostjo in fantazijo, ne da bi bil naiven," je komentiral Veilhan. Čeprav sta bila v postavitvi prisotna surovost in minimalizem, je bil rezultat lahkoten - ta občutek je podprla Felixova tehno skladba "Don't You Want Me" iz leta 1992.

Kolekcijo so krasili motivi iz bestiarija.

"Bolj kot kdaj koli prej se mi zdi, da je dekor tisti, ki spodbuja kolekcijo. To je napredek kolekcije," je dejal Pavlovsky. "Virginie uporablja dekor, da čim bolj poudari podrobnosti, in to se Chanelu zelo dobro obnese. Delo z različnimi umetniškimi kompozicijami pomaga pri lansiranju in pozicioniranju kolekcije. Uporablja ga za čim večjo prepoznavnost." Motivi iz bestiarija so se prenesli v oblačila sama, v velike kristalne okraske pasjih glav, bleščeče vezene kolaže zajčkov in mačk ter v tančico, ki je krasila nevesto (ki se je pojavila iz ogromnega slona). Vendar to nikakor ni bila prikupna kolekcija. Viard je živalske motive prilagodila silhuetam, ki so bile poenostavljene tako po obsegu kot po dolžini: kratke hlače in mini obleke, dolge obleke in frakovski elementi, navdihnjeni s smokingom.

Navdih so bile parade.

Viardova je kot navdih za kolekcijo navedla parade in mažoretke, kar bi se zlahka pokazalo v povsem drugačnem izrazu, če ne bi svojih vplivov zmanjšala in destilirala tako, kot je to storila. Ko so se konstrukcije okrepile, na primer gosto mikrodrgnjenje togega krila v obliki črke A in do tal segajočega plašča ali spodnjice, okrašene z otipljivimi cvetličnimi aplikacijami, je ohranila svoj izčiščen pristop. Izrazilo se je v pretežno črno-beli paleti z občasnimi prašnimi barvami. "Všeč mi je, ko se čudovito razbohoti in prekine potek dogodkov," je dejala v zvezi s scenografijo, enako pa bi lahko rekla tudi za svoje kreacije. V neverjetnem srečanju, ki ga je pripravila med modo, spektakularnostjo in tehnom, je Chanelova kolekcija izpadla zmagoslavno sofisticirana.

Modni manifest prihaja v V&A.

Za Chanel je bila revija visoke mode prvi od številnih dogodkov, ki se bodo zgodili leta 2023. Pavlovsky je dejal, da se še posebej veseli prihoda Fashion Manifesta - prvotno predstavljenega v Palais Galliera - septembra v londonski V&A. Razstava z originalnimi oblekami Gabrielle Chanel prikazuje impresivno sodobnost prvih modelov ustanoviteljice. "Za nas je to pomembno za nove generacije. Upam, da bo tovrstna sodobna povezava s preteklostjo obstajala še naprej," je dejal, medtem ko je v ozadju šibko utripal techno ritem couture vaj. "Zjutraj je treba vse prebuditi! Gre za veselje," se je nasmehnil. Ali je Pavlovksy kdaj divjal? "Moje rajanje je med PowerPointi in predstavami!"

Fotografije: Promocijsko gradivo

Preberite še: Kylie Jenner z izbiro obleke v središču nove polemike na modni reviji Schiaparelli Haute Couture pomlad in poletje 2023

Priporočamo tudi: 5 stvari, ki jih morate vedeti o Diorjevi modni reviji visoke mode SS23, ki jo je navdihnila Josephine Baker

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc