5 stvari, ki jih morate vedeti o Diorjevi modni reviji visoke mode SS23, ki jo je navdihnila Josephine Baker

24. 1. 2023
5 stvari, ki jih morate vedeti o Diorjevi modni reviji visoke mode SS23, ki jo je navdihnila Josephine Baker (foto: Profimedia)
Profimedia

Maria Grazia Chiuri se je za revijo Dior Haute Couture pomlad-poletje 2023 zgledovala po izjemni karieri Josephine Baker. Tukaj je vse, kar morate vedeti o modni reviji.

Josephine Baker, Marlene Dietrich in druge vplivne ženske 20. let so bile navdih za kolekcijo Dior Haute Couture za pomlad/poletje 2023 Marie Grazie Chiuri.

1. Navdih za kolekcijo je kreativna direktorica našla v času divjih dvajsetih let prejšnjega stoletja.

Kolekcija visoke mode Marie Grazie Chiuri za Christiana Diorja je navdihnila Josephine Baker ter blišč in glamur, ki sta zaznamovala njeno obdobje. Poleg tega pa je šlo za dovršeno nalogo, kako iz referenc izluščiti izraz, ki je ustrezal današnji miselnosti. Minimalistične linije in zbledelo bogastvo, ki so utelešali njen predlog, so ujeli ne tako bleščeča 20. leta, v katerih smo se znašli, skozi izrazito sodoben, eleganten in relevanten objektiv, ki se je zdel primeren in zaželen. "Vrnila sem se z božiča in vzdušje je bilo težko," je Chiurijeva vzdihnila med predogledom. "Vojna v Ukrajini, Iran, kriza življenjskih stroškov ... V Italiji smo zelo prestrašeni zaradi nove zakonodaje o splavu. Anglija ima po brexitu težke trenutke," je dejala. Čeprav je ta zbirka odražala to občutljivost, je bila vse prej kot utrujena.

2. Josephine Baker in Marlene Dietrich sta igrali muze

Potem ko je Chiurijeva za kolekcijo ready-to-wear lanske sezone preučila oblačenje Catherine de' Medici, je podoben pristop odkrila v garderobi Josephine Baker. Kot temnopolta kabaretna pevka v Parizu v dvajsetih letih 20. stoletja - in zgled nouvelle femme - je oblačila uporabljala kot orodje za boj proti rasnim stereotipom in spolnim vlogam svojega časa ter za preseganje le-teh. Z naraščajočo slavo je Bakerjeva postala Diorjeva modna stranka, ob njeni zmagoslavni vrnitvi v Ameriko leta 1951 pa se je revija Jet na naslovnici pohvalila z njeno "garderobo za 250.000 dolarjev". Bakerjeva, ki se je v času vojne borila proti uporu in bila zgodnja aktivistka za državljanske pravice ter se leta 59 udeležila modne revije visoke mode Yvesa Saint Laurenta za Dior, je modo jemala resno kot kulturno silo, ki prispeva k spremembam. Pri tem je bila podobna svoji sodobnici Marlene Dietrich, ki si je s svojim provokativnim nagnjenjem k moškemu načinu oblačenja poleg Bakerjeve prislužila mesto v Chiurijevem odboru sezonskih muz.

3. Chiuri je kabaretno garderobo spremenila v ustrezen izraz

"Všeč mi je zamisel, da bi ustvarila kolekcijo, ki bi jo navdihnila 20. leta, ko so bile kabaretne obleke bleščeče, izvezene in glamurozne, ter jo pomešala z resničnim življenjem: s frakom, uniformo," je dejala Chiuri. "Sem zelo pragmatična ženska, ki ima rada oblačila, ki jih lahko nosi. Z občutkom, ki izhaja iz te reference, lahko ustvariš nekaj, kar deluje za današnji čas." Vzela je elemente razcveta Bakerjeve - obleke z naramnicami, kovinske obleke - in izčistila njihove linije, sprostila njihovo konstrukcijo in utišala njihov faktor bleščanja, dokler ni ostal le spomin nanje. Zamisel se je dobro ujemala s Chiurijevino modno prakso, ki je vedno uporabljala tehnike ateljeja za ustvarjanje izrazov, utemeljenih v resničnosti.

4. V kolekcijiso bili couturificirani elementi spodnjega perila in halj.

Bakerjine razkošne predstave so spodbudile raziskavo o spodnjem perilu tistega časa in medvojni modi za zabavo doma - ali v razkošnih hotelskih apartmajih - v hišnih plaščih in haljah. Chiuri je kose preoblikovala v nekakšne večerne videze. Zamisel se je razširila na bolj oblečene nihajoče krepaste satenaste negliže, združene z vrhnjimi oblačili, ki so si izposodila tvid iz garderobe gospodov. Vstopi Marlene in njena stroga črna krojaška oprava, ki je bila zdaj rahlo zmehčana, kot na primer plisirana obleka iz volnenega suknjiča in krila. "Takšno delo je tako minimalistočno... a je tako couture!" 

5. Mickalene Thomas je ustvarila scenografijo

Predstavljena v strukturi na vrtu muzeja Musée Rodin - na zvočnem sistemu je bila "La Vita" Beverly Glenn-Copeland - je bila steza uokvirjena z ogromnimi umetniškimi deli na osnovi tekstila, ki jih je ustvarila afroameriška umetnica Mickalene Thomas in jih je prešivala Chanakya School of Craft iz Indije. Upodabljale so trinajst temnopoltih ali rasno mešanih žensk, ki so s svojim prispevkom h kulturi odprle vrata novim generacijam: Josephine Baker in Nina Simone; igralke Diahann Carroll, Dorothy Dandridge in Marpessa Dawn; igralke in pevke Lena Horne, Eartha Kitt, Josephine Premice in Hazel Scott; modele Donyale Luna, Naomi Sims in Helen Williams ter manekensko agentko Ophelio DeVore. "V prostorih, ki so poskušali zavrniti ali ovirati njihov uspeh, so vztrajale s samozavestjo, eleganco, lepoto in talentom."

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Če ste stari več kot 40. let, je čas, da začnete z anti-age dieto: Zmanjša vse znake staranja – od povečanja telesne teže do pojava gub

Priporočamo tudi: Astrologi opozarjajo: Najbolj nesrečen dan v letu 2023 za vaše nebesno znamenje