Če ste stari več kot 40. let, je čas, da začnete z anti-age dieto: Zmanjša vse znake staranja – od povečanja telesne teže do pojava gub

Dieta proti staranju je najboljši način za regeneracijo telesa po 40. letu.

Če ste stari več kot 40. let, je čas, da začnete z anti-age dieto: Zmanjša vse znake staranja – od povečanja telesne teže do pojava gub - Foto: Profimedia

Prepričani smo, da ste vsaj enkrat slišali, da se skrb začne od znotraj. In to res drži, saj odkrito povedano, vse drage kreme, serumi, tretmaji so za nič, če se ne prehranjujete zdravo in niste telesno aktivni.

S pravo hrano in ustrezno nego gube ne bodo imele nobene možnosti, na tej poti pa vam lahko pomaga dieta proti staranju.

Ne spreglejte:

Koža je tista, ki vsak dan najbolj trpi in prva pokaže znake staranja, cilj tovrstne diete pa je urediti obraz in telo. Kaj je dieta proti staranju?

Takoj ko se omeni prehrana, je prva asociacija stradanje, hujšanje in podobno. Vendar, ko gre za dieto proti staranju, gre bolj za spremembo same prehrane. Slana hrana, sladkarije, gazirane pijače ... vse to in še kako vpliva na kožo obraza, ki jo naredi zabuhlo, nenaravno obarvano in povzroča mozolje. Sladkor in sol sta glavna sovražnika, če ju uživamo v velikih količinah, zato je zelo pomembno, da se uprete željam in zmanjšate vnos nekaterih živil, če želite ohraniti mladost čim dlje.

Dieta proti staranju je torej nabor živil, mineralov in vitaminov, ki jih je treba uživati, da preprečimo pojav starostnih peg, globokih gub in na naraven način napnemo kožo. Pa tudi, kako ohraniti zdravo, vitko postavo.

Dieta proti staranju – pravila

Dieta proti staranju je zasnovana tako, da nam pomaga obrniti leta na našem obrazu, tako kot biološka zdravljenja. Celoten koncept je zasnoval Nicolas Perricone, nutricionist in dermatolog, njegovim nasvetom pa sledi previdna igralka Eva Mendes. V svoji knjigi "The Wrinkle Cure" ("Zdravilo za gube") trdi, da se skrivnost preprečevanja in odpravljanja gub skriva ravno v načinu prehranjevanja.

V prvi vrsti naj bi tovrstna prehrana naše telo osvobodila negativnega vpliva prostih radikalov, ki napadajo in uničujejo zdrave kožne celice. Z njihovim delovanjem se zmanjša odpornost telesa, telo in koža sta bolj dovzetna za vnetja in okužbe, zmanjša se odpornost na zunanje vplive, UV sevanje, toksine...

Nevtralizacija prostih radikalov se izvaja s pomočjo antioksidantov, zato je njihova vloga za zdravje in lepoto tako pomembna. To so različni vitamini, minerali, encimi, oligoelementi, torej vse, kar koža potrebuje, da ostane lepa in zdrava.

Dieta proti staranju ni nič zapletena in temelji na 3 osnovnih korakih:

  • Prehrana – izbira živil, ki so bogata z antioksidanti, vitamini in minerali ter omega maščobnimi kislinami
  • Prehranska dopolnila - jemanje določenih dopolnil, ki jih je težko nadomestiti s hrano in naj bi pomagala pri revitalizaciji kože in krepitvi imunosti
  • Nanos živil na kožo – nanaša se predvsem na pripravo različnih domačih mask proti gubam

Anti-age dieta je usmerjena v prilagojeno prehrano in spremembo nekaterih navad, krepitev imunosti obraza, katere upad vodi do rdečice, mozoljev in pretirane gubice, ter krepitev zaščitne bariere kože. Prav tako poveča raven kolagena in elastina v koži.

Najboljša hrana proti gubam

Na prvem mestu - voda. Da bi ohranili zadostne količine kolagena, potrebujemo vodo, vse to pa zato, da bo obraz bolj gladek, poln in odporen proti draženju. Zato je priporočljivo popiti od 8 do 10 kozarcev vode na dan. Organizem bo presežek vrgel ven, kar potrebuje pa prihranil.

Riba

Beljakovine in omega-3 maščobne kisline imajo izrazite protivnetne lastnosti, izboljšujejo elastičnost in se borijo proti vsem znakom staranja kože. Dve vrsti omega-3 maščobnih kislin, ki jih najdemo v ribjem olju, eikosapentaenojska kislina (EPA) in dokozaheksaenojska kislina (DHA), zmanjšata nastajanje sebuma in sta pomembni za nego mastne kože. Priporočljivo je, da so ribe na jedilniku kar petkrat na teden, predvsem losos, postrv, mečarica, polenovka, tudi tuna.

Orehi

Poudarek je na orehih in mandljih, ki so prav tako bogati z aminokislinami, dnevno priporočilo pa je velikost pesti.

Temno zelena zelenjava

Zelena zelenjava Špinača, ohrovt, blitva, brokoli ... to je le nekaj, kar bi moralo biti na vašem jedilniku. So močan vir antioksidantov in zelo učinkovito uničujejo proste radikale.

Olivno olje

Obloge bi bilo dobro pripraviti z oljčnim oljem, predvsem zato, ker je bogato z nenasičenimi maščobnimi kislinami, ki so odlične za kožo, pa tudi z vitamini A, E, D in K.

Jagode

To sadje vsebuje veliko število antioksidantov in ima ugoden glikemični indeks, to pomeni, da ne zvišuje ravni sladkorja v krvi. Vsaj dvakrat na teden uživajmo jagode, robide, maline, brusnice, borovnice.

Citrusi

Bogati so z vitaminom C, A, B1, B6, kalcijem, magnezijem, fosforjem in železom, še posebej priporočljive pa so: limona, pomaranča, grenivka, mandarina in limeta.

Fižol

Ta rastlina vsebuje skoraj vse esencialne aminokisline, pa tudi lecitin, pa tudi kalij, kalcij, železo, fosfor, magnezij, cink in natrij.

Je odličen vir beljakovin, folne kisline, vitaminov B6, B2 in B3 ter vitamina K. Ena porcija fižola zagotavlja 20 odstotkov dnevnih potreb po vlakninah. Priporočena količina so približno tri skodelice kuhanega fižola na teden.

Jogurt, sir

Probiotiki so zelo pomembni pri dieti proti staranju, saj dobre bakterije pomagajo koži pri boju proti vnetjem in ji povrnejo tudi vlažnost.

Jajca

Posebno priporočilo je uživanje jajčnih beljakov, saj imajo sposobnost obnavljanja kože.

Zeleni čaj

Je zelo močan antioksidant, zato je priporočljivo dan začeti s skodelico tega čaja.

Jedilnik je treba dopolniti s piščančjim in puranjim mesom, jabolki, melonami, breskvami, hruškami, paradižnikom, pšeničnimi kalčki, asai jagodami, sirom tofu, pa tudi s čebulo, zeleno, papriko in polnozrnatimi kosmiči.

Anti-age dieta - jedilnik

Anti-age dieta vključuje pet obrokov čez dan, a spretno kombiniranih in načrtovanih. Tukaj je primer menija, ki bi lahko bil uporaben.

Zajtrk: pest oreščkov, pest jagodičevja, skodelica ovsenih kosmičev, vse skupaj zmešamo z 2 dcl jogurta;

Malica: jabolko, pomaranča ali sadje po izbiri;

Kosilo: porcija piščančjega mesa, zelena solata z oljčnim oljem in limono;

Malica: porcija zelenjave, kombinacija paprike, čebule...

Večerja: dve kuhani jajci, 100 g tunine, priloga špinača.

Živila, ki se jim morate izogibati pri dieti proti staranju

Pri tej dieti niso sprejemljiva vsa tista živila, ki imajo glikemični indeks višji od 50. Na seznamu živil, ki se jim moramo izogibati, so predvsem kompleksni sladkorji, kruh, testenine, riž, rdeče meso, margarina, maslo, koruza, krompir. Obstajajo tudi živila, ki so zdrava, a imajo zelo visok glikemični indeks. Na primer, lubenica ima GI 72, korenje pa 73.

Vsekakor se morate izogibati tudi zelo slani hrani, pa tudi alkoholu in preveč kave.

Fotografije: Profimedia

Preberite še:8 ključnih nasvetov za ohranjanje teže v zimskem času po 50. letu: Prvi obrok v dnevu naj bo bogat z beljakovinami in ne predajajte se skušnjavam

Priporočamo tudi:Obleke s kapuco so najbolj nepričakovan trend oblek, ki jih bomo nosili leta 2023

Najbolj brano