Ta najmanj kalorična hrana v sezoni bo poskrbela za vaše zdravje in izgubo kilogramov ter odlično dozo vitaminov

Vsi vemo, da živimo v času, ki je ozaveščen o zdravju in v katerem si ljudje pogosto prizadevajo živeti zdravo. Ko govorimo o zdravju, se ne moremo izogniti pogovoru o endiviji, zelenjavi s številnimi zdravju koristnimi lastnostmi. Čeprav bi morali vsi poznati to neverjetno zeleno zelenjavo, je presenetljivo, da mnogi pravzaprav ne vedo, kako koristna je.

Ta najmanj kalorična hrana v sezoni bo poskrbela za vaše zdravje in izgubo kilogramov ter odlično dozo vitaminov - Foto: Profimedia

Če si poleti radi privoščimo solate, se pozimi v našo rutino vključijo povsem druga živila, ki pogosto še zdaleč niso najbolj zdrava in hranilna. Tako smo vsaj mislili, saj se v zimskem času predvsem radi osredotočamo na pregrešna živila in pozabljamo na živilo, ki ga pravzaprav obožujemo in je prava zakladnica zdravja. Zdi se, da ima eden od njih tako malo kalorij, da lahko z njim hitro in učinkovito shujšate. V tej sezoni vam razkrivamo tisto, ki jo boste uporabili v vseh receptih za jedi, ki so tako prijetne kot koristne za vašo postavo.

Ne spreglejte:

Če ste mislili, da vam bodo svetovali, da v svojo prehranjevalno rutino vključite buče, ste se zmotili. Navsezadnje sta obe zelo dobri živili, ki si zaslužita uživanje. Najmanj kalorično živilo, ki se bo znašlo v vseh vaših naslednjih jedeh, je endivija. Ste presenečeni? Razumemo, vendar pozor, vsebuje zgolj 17 kJ (4 Kcal) na 100 gramov.

Če še ne poznate tega superživila, lahko endivijo na oddelku s pridelki prepoznate po ovalni glavi in belih listih v obliki ladjice z rumenimi ali rdeče-vijoličastimi vrhovi. Znana je po tem, da je sveža in hrustljava, in čeprav se morda zdi, da vas njena rahla grenkoba odvrača, se je ne ustrašite. Prednosti endivije so razlog, da bo kmalu zavzela mesto na vašem krožniku.

Endivija je rastlina, ki izvira iz Egipta in Indonezije iz 16. stoletja. Znana je po svoji teksturi in posebnem okusu.

Glavna prednost endivje je njena nizkokalorična vrednost, ki pomaga pri hujšanju, obilico vitamina k, pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi in preprečuje sladkorno bolezen, zagotavlja dobro gibanje črevesja, pripomore k zdravi nosečnosti, preprečuje težave z ustno votlino, zmanjšuje resnost nespečnosti, pomaga izboljšati vid, pomaga pri zdravljenju anoreksije, razstruplja jetra s solato endivije, upravlja vaše psihično zdravje in pomaga pri preprečevanju žolčnih kamnov.

Vsebuje tudi veliko vlaknin, ki olajšajo prehod skozi črevesje in zagotavljajo daljši občutek sitosti. To pomeni, da lahko endivijo uporabljate za premagovanje občutka lakote čez dan. Manj ko ste lačni, manjša je verjetnost, da se boste razkropili in grizljali. Poleg tega ima endivija zaradi vsebnosti vode diuretične lastnosti. Bogata je z antioksidanti in vitaminom C, zato spodbuja imunski sistem.

Če želite izkoristiti vse prednosti endivije, vam priporočamo, da jo jeste surovo. Surova endivija, ki je ne potopite v vinaigrette, bo vaša zaveznica pri pridobivanju postave to zimo. Če ste bolj naklonjeni toplim obrokom, vam bo zagotovo všeč dušena endivija.

V endiviji je veliko vitamina K!

Endivija je odličen vir vitamina K, saj v vsaki 1/2 skodelice vsebuje približno 72 odstotkov dnevnih potreb po tem ključnem vitaminu, ki je topen v maščobah. Vitamin K ima osrednjo vlogo pri zdravju in presnovi kosti.

Vitamin K je prav tako bistvenega pomena za delovanje telesa, saj pomaga pri strjevanju krvi in splošnem zdravju. Poleg tega, da je vitamin K ključnega pomena za preprečevanje osteoporoze v kasnejšem življenjskem obdobju, se uporablja tudi za preprečevanje raka.

Vendar opozarjamo, da lahko povečan vnos vitamina K spremeni hitrost strjevanja krvi. Ne začnite naenkrat uživati večjih količin živil, bogatih z vitaminom K, kot je endivija.

Endivija pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi in preprečevati sladkorno bolezen

Opravljenih je bilo več študij o živilih z veliko vlakninami, kot je endivija, in preprečevanju sladkorne bolezni. Endivija je vsekakor osnovno sredstvo za zniževanje ravni sladkorja v krvi in holesterola! Endivija ima veliko polifenolov, ki pomagajo ohranjati arterije in krvne žile prožne.

Ne samo to, v endiviji je tudi veliko vitamina B9! Vitamin B9 zelo pomaga v boju proti visokemu krvnemu tlaku.

Endivja je bogata z antioksidanti

Endivija vsebuje tudi veliko vitamina A in betakarotena, ki imata antioksidativne učinke. Po podatkih študije so antioksidanti učinkovite snovi, ki lahko nevtralizirajo proste radikale in preprečujejo poškodbe celic in tkiv zaradi oksidativnega stresa. Poleg tega ima endivija glede na raziskave veliko antioksidantov, kot so kvercetin, kaempferol in miricetin.

Ohranja zdravo srce

Endivija je bogata s kalijem. To je mineral, ki ima pomembno vlogo pri delovanju živcev, mišic, ledvic in srca. Kalij najdemo v številnih živilih, kot so sadje, zelenjava, mlečni izdelki in morski sadeži.

Večina ljudi s prehrano ne dobi dovolj kalija. Dodajanje več kalija pa lahko pomaga znižati krvni tlak in zmanjša tveganje za bolezni srca in možgansko kap. Ženske bi morale dnevno zaužiti 2 600 miligramov kalija. Moški potrebujejo približno 3.400 miligramov na dan.

Tudi folati imajo lahko pomembno vlogo pri zdravju srca. Študija, v kateri je sodelovalo več kot 20.000 odraslih z visokim krvnim tlakom, je pokazala, da je bilo pri tistih, ki so poleg zdravila za zniževanje krvnega tlaka jemali tudi dodatke folne kisline, tveganje za možgansko kap bistveno manjše kot pri tistih, ki so jemali samo enalapril.

Povzeto po članku z GRAZIA FR

Fotografije: Profimedia

Preberite še:Pojavile so se nove grozljive govorice o smrti kraljice Elizabete II.: Se je skrivaj res borila z rakom?

Priporočamo tudi:55-letna Nicole Kidman v novi kampanji Balenciaga pozira v dominantnem usnjenem plašču

Najbolj brano