Pod lupo: Maja Ratajc

16. 7. 2015
Deli

Oblikovalka, ki kroji usodo najmanjših krpic pri znamki Cheek by Lisca.

Kaj bi počeli, če ne bi oblikovali oblačil?

Lahko bi ilustrirala, risala karikature, se ukvarjala z grafičnim dizajnom, oblikovala spletne strani ... Tudi šport bi bil lahko moj biznis. Vedno imam premalo časa, da bi počela vse, kar si želim.

Raje oblikujete spodnje perilo ali kopalke?

Najraje rišem vzorčke. Oblikovanje perila ali kopalk je zame precej rutinsko, ker so potrebe trga in omejitve proizvodnje zelo jasne. Kot oblikovalka skrbim, da ima kolekcija neko zgodbo in je maksimalno privlačna, hkrati pa ustreza naši proizvodnji in vnaprej določeni dovolj ugodni ceni ter je na koncu komercialno uspešna.

Kakšna ženska je ženska Cheek by Lisca?

'Cheekica' zna nositi barvito perilo s pentljicami in čipkastimi dodatki. Spogleduje se z retro stilom, rada ima trende, a ni njihova sužnja. Na plaži ima najraje bikini kopalke ali kopalke na zavezovanje, oblači se mladostno, lahkotno, srfarsko.

Katere kopalke boste nosili to poletje?

To bo rumeni set Wavy iz letošnje kolekcije ter črni bando z brazilkami s pisanimi trakci in kitko. Verjetno bom preizkusila tudi kakšne kopalke, ki bodo v prodaji naslednje leto.

Se vam zdi, da kopalke kot najmanjši oblačilni kos dopuščajo dovolj ustvarjalne površine?

Pri oblikovanju se je treba znajti, da se preveč ne ponavljaš in hkrati ne delaš preveč odštekanih kosov, ki bi imeli premalo kupcev. Do zdaj še nisem imela težav z idejami.

Kako nastajajo kopalke?

Oblikovalke ideje in smernice na začetku ustvarjanja sezone sortiramo po stilih. Slikovni material in nove vzorce predstavljamo tržnikom in jih navdušimo za modne novosti. Naredimo barvni koncept. Ko se tržniki in razvojnice uskladimo, se naredi kolekcija. Seveda to ne gre čez noč - ogromno je usklajevanja, dogovarjanja. Vse je premišljeno in preračunano, prava romantika pride na vrsto šele po nakupu. (smeh)

Tu so izredno pomembni kroji in izbira materialov – kakšno težo dajete temu?

Ti so bistveni. Največji izziv je ustreči strankam različnih postav. Material in model morata prenesti zahteve postave ter zahteve vzdrževanja in čiščenja perila, ob vsem tem pa mora biti ponudba kolekcije modna in sodobna ter ustrezati okusom žensk z različnih trgov. Nemke, Italijanke, Slovenke ... zelo smo si različne.

Kako dopolnjujete svoje znanje?

Še dobro, da imamo internet in da so potovanja danes dostopnejša! To je super. Ideje in znanja tako nabiram povsod – na spletu, v resničnem življenju in na sejmih.

Koliko časa mine od prvih priprav za kolekcijo kopalk pa do trenutka, ko ta pride v trgovino?

Redno kolekcijo delamo leto in pol vnaprej. V trgovini Cheek v Cityparku pa so na voljo tudi bolj ekskluzivne serije v manjših količinah, ki nastanejo v času od enega meseca do pol leta, zato jo je vredno večkrat obiskati.

Bi kakšen trend letos posebej izpostavili?

Ogromno je tiskov s palmami, eksotičnih vzorcev, pa velikih in malih rož. Ni pa vse v oblačilih samih, temveč tudi v tem, kako jih nosiš. Čeprav se sliši izrabljeno, se mi zdi to vse bolj pomembno. Všeč so mi punce, ki se oblačijo sproščeno in znajo trende interpretirati po svoje.

Na kaj mora ženska biti pozorna, ko izbira kopalke?

V kopalkah se mora dobro počutiti. Priporočam, da jih pred nakupom pomeri in se posvetuje s prodajalko ali prijateljico. Razmišljajo pa naj tudi o tem, kako preživljajo počitnice: dinamično, športno ali damsko na luksuzni jahti?

Imate precej nenavaden hobi ...

Ukvarjam se s padalstvom, treniram prosti slog. V ekipi sva dva: snemalec in performerka. Skočiva iz letala na višini štirih kilometrov in 45 sekund v prostem padu izvajava dogovorjeno koreografijo. Lani sem bila prvič na svetovnem prvenstvu, dosegla sem 11. mesto, kar ni slabo glede na to, da se hobiju lahko posvetim le med dopustom ali vikendi.

Pripravila: Tina Curk

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere