Pet italijanskih oblikovalcev predstavlja nov val na čelu slavnih modnih hiš.
ROCHAS
Če se kdo sprašuje, kaj je sredi trenda angažiranja komaj polnoletnih oblikovalcev presodilo, da vitalni 52-letni Alessandro Dell'Acqua postane novi oblikovalec pariške modne hiše Rochas, je dovolj ena beseda – čipka!
Na njegovem rodnem jugu Italije je čipka začetek in konec spodobnih oblačil za polnokrvno žensko, od oprave za birmo do poročne obleke in nedeljskega stajlinga pa vse do oblačil za vdove. Ker je Alessandro Dell'Acqua na modni sceni s kolekcijo pod lastnim imenom prisoten že od leta 1996, mu niso neznane znamke sveta, v katerem deluje. Čeprav je leta 2009 zaradi pritiska investitorjev izgubil pravico do dela pod lastnim imenom, je pozneje, leta 2010, s pomočjo podjetja Gilmar (najbolj poznano po blagovni znamki Iceberg) lansiral uspešno prêt-à-porter kolekcijo Nº21, ki to leto dobiva tudi svojo moško različico.
Kot sam rad reče: »Po delu s skoraj vsakim, ki v italijanski modi nekaj velja, bi občasno želel izključiti čipko iz svojih kolekcij, a potem se kupci začnejo pritoževati, saj ne dobijo tistega, česar so navajeni povezovati z mojim imenom.«
UNGARO
Fausto Puglisi ima vse, kar je potrebno, da ostaneš na modnem vrhu: ni bil premlad v trenutku, ko je dosegel prvi uspeh, uspelo mu je oblikovati dve povsem različni kolekciji v eni sezoni – eno zase in drugo za pariško hišo Ungaro, katere kreativni direktor je od leta 2012 – in ne obnaša se, kot da mu je v glavo kljub lovorikam in pohvalam udarila slava.
S kolekcijo lastnega imena je Fausto, ki so ga poimenovali novi Versace, debitiral kot 30-letnik. Za njegovo promocijo je nato poskrbela Anna Dello Russo, ki je njegova muza in 'sestra' in se ji zahvaljuje, ker je »lansirala njegov stil«.
S tem poslom je torej začela slavna Anna, zaključil pa ga je dvojec Dolce & Gabbana, ki je mladega oblikovalca pozval, da se leta 2010 s kolekcijo predstavi v njihovem konceptualnem butiku Spiga 2. Dolce mu je za eno krilo preroško napovedal: »Ta kos bo zate tisto, kar je bil za naju modrček, s katerim smo se proslavili, prodajal ga boš kot zmešan!«
TOD'S
Potem ko so njeno debitantsko kolekcijo za Tod's navdušujoče sprejeli tako kritiki kot kupci, smo enoglasno zaključili: Alessadra Facchinetti je našla svoje mesto pod soncem, svoj oblikovalski dom, in dobila zasluženo priznanje, po katerem je zaradi slabe kritike toliko bolj hrepenela.
Kot Fordovo naslednico pri Gucciju so jo namreč sesekljali s komentarji, da se ponavlja in oblikuje preveč naslonjena na zapuščino karizmatičnega 'teksaškega boga seksa', tako kar zadeva stiliranje kot tudi marketing. Enak hladni tuš je doživela pri Valentinu, kjer so se od nje poslovili po le dveh sezonah sodelovanja.
Sledilo je mirno obdobje z italijansko blagovno znamko Pinko, v ravno pravšnjem trenutku pa jo je opazil lastnik Tod'sa, Diego Della Valle, in ji ponudil poslovno priložnost, prepričan, da je kot Italijanka prava oseba za oblikovanje celotne prêt-à-porter kolekcije te blagovne znamke, ki je v svetu sinonim za popolne mokasine. Z rezultatom je navdušila in izpolnila vsa pričakovanja. Tako Tod'sova kot, kar je najpomembneje, svoja.
SCHIAPARELLI
Marco Zanini, hipsterskega videza, 43-letni sin milanskega krznarja in švedske gospodinje, ima očitno dovolj raznovrstnih delovnih izkušenj, da bo dorasel najbolj atraktivnemu angažmaju v svetu mode – za blagovno znamko Schiaparelli bo oblikoval tako visoko modo kot tudi prêt-à-porter kolekcijo.
Sam je bil najprej od leta 1995 do 1998 asistent Lawrencea Steela, leto dni Domenica Dolceja pri ženski kolekciji, devet let Donatelle Versace pri ženskih kolekcijah njene hiše, vključno z visoko modo Atelier Versace. Leta 2008 je v New Yorku kot kreativni direktor oživil Halston, a že od leta 2009 enako počel v Parizu za Rochas.
Ne predstavitev prve kolekcije visoke mode tega leta so prišli vsi, ki v modi nekaj pomenijo, tako oblikovalci in predstavniki tiska kot resnične modne ikone. Mini kolekcija 19 modelov, ki jo je Jean Paul Gaultier razglasil za prelepo, romantično, ženstveno, nežno in sodobno, je pričakovana z zanimanjem in velikim navdušenjem.
JIL SANDER
Redko videno vznemirjenje sledi pričakovanemu ognjenemu krstu Rodolfa Paglialunge pod okriljem hiše Jil Sander, za katero bo prvič oblikoval kolekcijo za pomlad in poletje 2015, ki bo v septembru prikazana na milanski modni reviji.
Po večletnem sodelovanju z Romeom Giglijem (bil je njegova desna roka) v devetdesetih se je Paglialunga kalil v Pradinem oblikovalskem timu in fino obrusil z oživljanjem pariške znamke Vionnet, katere kreativni direktor je bil leta 2009.
Prevedla in priredila: Petra Windschnurer
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču