V drogeriji diši po preteklosti. Po zimzelenih kozmetičnih izdelkih, ki so se zoperstavili času in spreminjanju okusa. Tako kot prave legende.
Tudi kozmetika lahko piše zgodovino. Očarljivi dogodki iz življenj osebnosti, ki so zaznamovale neko obdobje in katerih zamisli in spoznanja so pripotovali do nas kot dišave, kreme ali odsevi odtenkov. Uporabnice so prepričali s spoštovanjem obljub in z odlično kakovostjo, ki se skozi desetletja ni spremenila. ‘Long-sellerji’ so v ponos vsaki veliki kozmetični hiši. Elle odkriva njihove skrivnosti med preteklostjo in sodobnostjo.
1911 NIVEA
Prihaja sodobna krema
- Bilo je nekoč . .
Po zaslugi farmacevta Oscarja Troplowitza in dermatologa Paula Gersona Unne je nastala prva vlažilna krema z nepokvarljivimi sestavinami in dolgim rokom trajanja. Znanstvenika sta prvič uporabila eucerit, mehak emulgator, ki med seboj spaja tako vodene kot oljnate sestavine.
- Skrivnost uspeha
Ime Nivea izhaja iz njene snežno bele barve. Na začetku je bila njena embalaža rumena, leta 1925 pa je njen zaščitni znak postala modra. (Nivea Creme, 75 ml, 1, 63 €)
- Zakaj jo še vedno obožujemo?
Primerna je za vse vrste kože, odlikuje pa jo še njeno razmerje med kakovostjo in ceno, zato je tudi prisotna v 170 državah po svetu.
1916 Eight Hour Cream
Odlična za obraz, nežna za noge
- Bilo je nekoč . .
Elizabeth Arden je leta 1910 na najbolj elegantni ulici v New Yorku, Peti aveniji, odprla svoj prvi lepotni salon. Šest let pozneje je nastala Eight Hour Cream, znamenita večnamenska krema-balzam.
- Skrivnost uspeha
Vsebuje salicilno kislino, ki lajša težave suhe kože in blaži vnetja. Od januarja je na voljo vintidž oblika izvirne embalaže. (Eight Hour Cream, Elizabeth Arden, 50 ml, 31, 88 €)
- Zakaj jo še vedno obožujemo?
Mnogo vrlin v eni tubi: z bojem proti prostim radikalom preprečuje staranje in ščiti kožo na obrazu, rokah in celo nogah.
1921 N°5
Imenitni parfum
- Bilo je nekoč . .
»Ženskam želim podariti umetni vonj. Nekaj, kar je bilo ustvarjeno. Umetno snov.« S temi besedami je Coco Chanel pospremila N°5, ki je že od konca 20. let prejšnjega stoletja najbolj prodajani parfum na svetu. Za njegov veliki prodor na trg se je odločila poleti leta 1921: oblikovala je stekleničko in izbrala ime. 5 je njena srečna številka in obenem povezana z njenim zodiakalnim znamenjem – levom.
- Skrivnost uspeha
Ylang-Ylang, majska vrtnica, jasmin iz Grassa, sandalovina in vanilja. (Chanel N°5, Eau de Parfum, 50 ml, 70, 90 €)
- Zakaj ga še vedno obožujemo?
Dovolj je že kapljica N°5, da se počutimo del legende. Njegova steklenička je ogledalo elegance. Tako kot stil Coco.
1936 Nutrix Royal
Ljubijo jo generacije
- Bilo je nekoč . .
Med počitnicami na nežnem francoskem podeželju je Armanda Petitjeana tako očaral grad Lancôme, da je po njem imenoval svoje podjetje. Leta 1935 je ustvaril pet parfumov, naslednje leto pa Nutrix, prvi izdelek za nego suhe kože.
- Skrivnost uspeha
Za njen 70. rojstni dan so jo pri Lancômu dopolnili z Royal Lipidéumom, ki obnavlja naravni proces luščenja povrhnjice in hrani kožo. (Nutrix Royal, Lancôme, 50 ml, 54, 33 €)
- Zakaj jo še vedno obožujemo?
Njen uspeh lahko pripišemo širitvi od ust do ust: zelo vlažilna, vendar ne mastna, nanašanje pa je pravi užitek.
1947 Miss Dior
Moderne klasične note
- Bilo je nekoč . .
Mladi Christian Dior ima pred seboj jasen cilj: oblačiti ženske boljše družbe. Leta 1947 je uresničil svoje sanje in na ulici Avenue Montaigne predstavil svojo prvo kolekcijo. Istega leta je nastala tudi dišava Miss Dior, ki jo je kreator posvetil svoji sestri.
- Skrivnost uspeha
Prvi parfum izpod nosu Paula Vacherja, ki zelene note približa toplemu in pudrastemu ozadju. Srce dišave: mešanica redkega cvetja, med katerimi sta jasmin in neroli. (Miss Dior, Christian Dior, Eau de Toilette, 50 ml, 58, 59 €)
- Zakaj ga še vedno obožujemo?
Njegove klasične note odlično pristajajo tudi mladim dekletom.
1953 Creme Puff
Skrivnost Hollywooda
- Bilo je nekoč . .
Marlene Dietrich, Greta Garbo, Rita Hayworth so le nekatera imena, ki so v Hollywoodu svoje čare zaupala genialnosti Poljaka Maxa Faktorja, velikega izumitelja na področju kozmetike. Leta 1953 nam je namenil prvi izdelek dva v enem: Creme Puff.
- Skrivnost uspeha
Nanaša se kot puder v prahu, obstojen pa je kot tekoči. Danes je na voljo v sedmih različnih odtenkih. (Creme Puff, Max Factor, 8, 18 €)
- Zakaj Ga še vedno obožujemo?
Lepo se je zavedati, da je polepšal lepotice iz visoke družbe in da je njegova formula primerna za vse tipe kože . .
1965 Huile Tonic
Naravna moč
- Bilo je nekoč . .
Jacques Courtin-Clarins je leta 1954 v Parizu odprl svoj prvi inštitut lepote, kjer nege temeljijo na naravnih sestavinah in stoodstotno čistih rastlinskih izvlečkih (olja). Po zaslugi njihovega velikega uspeha so izdelki leta 1963 prišli tudi na police drogerij.
- Skrivnost uspeha
Danes so olja za obraz in telo na voljo v treh različicah in ne vsebujejo konzervansov, saj ima za daljši rok trajanja zaslugo lešnikovo olje. (Clarins, olje za obraz, 40 ml, 38, 47 €, in olje za telo, 100 ml, 42, 98 €)
- Zakaj ga še vedno obožujemo?
Takoj po nanosu se počutimo bolje, koža pa postane žametno mehka. In kar je najpomembnejše – olje ne vsebuje umetnih snovi
1968 3 koraki
Končno sveža koža
- Bilo je nekoč . .
Pred 40 leti je bil piling nekaj popolnoma novega. Leta 1968 je dr. Norman Orentreich za Clinique izdelal sistem za nego kože v treh korakih, s katerim je zaznamoval zgodovino kozmetike. V zadnjih desetih letih so jih samo v Evropi prodali kar 37.780 milijonov.
- Skrivnost uspeha
Prvi korak: z milom si očistimo obraz; drugi korak: izdelek, ki oži pore in deluje proti nečisti koži; tretji korak: vlažilni losjon, ki koži povrne hidrolipidno ravnovesje. (Sistem nege kože v treh korakih Clinique: Facial Soap, 19, 95 €, Clarifying Lotion, 100 ml, 20, 57 €, Dramatically Different Moisturizing Lotion, 50 ml, 25, 79 €)
- Zakaj ga še vedno obožujemo?
Ker resnično deluje. Dnevni obred čiščenja kože, preizkušen skozi desetletja.
1971 Great Lash
Moderna maskara
- Bilo je nekoč . .
Kemik T. L. Williams je z mešanico gela iz vazelina in prahu iz oglja ustvaril prvo sodobno maskaro. Tako je nastal Maybelline, ki je leta 1971 na trg poslal Great Lash.
- Skrivnost uspeha
Sodobna in ekskluzivna formula vsebuje dodatne barvne pigmente. Najnovejša ponudba: črno še bolj črno, ki še poglobi pogled. (Great Lash Blackest Black Mascara, Maybelline, 4, 38 €)
- Zakaj jo še vedno obožujemo?
Profesionalni vizažisti jo obožujejo, obenem pa je tudi najbolj prodajana maskara v ZDA: ena na vsake 1, 8 sekunde.
1979 Advanced Night Repair
Prva nočna nega
- Bilo je nekoč . .
Skoraj prozoren serum v steklenički iz rjavega stekla in s kapalko je zagotovo precej nenavadna podoba za tisti čas. Estée Lauder se je prvič zavedla škodljivosti svetlobe in ustvarila izdelek, ki ga uporabljamo zvečer.
- Skrivnost uspeha
Leta 1990 so Advanced Night Repair izdelali tudi v dnevni različici. Med drugim vsebuje hialuronsko kislino in natrij, kar pomaga ohranjati vlažnost kože. (Advanced Night Repair, Estée Lauder, 30 ml, 102, 49 €)
- Zakaj ga še vedno obožujemo?
Pomembno vlogo je odigrala kapalka, saj nas spominja na skrbnost in pozornost dragocenega seruma, ki se ga tako ne dotikamo s prsti.
1983 Terra abbrozante
S svilnatim učinkomZagorelost iz škatlice
- Bilo je nekoč . .
So leta, ko lepoto, urejenost in sofisticiranost zapisujemo s klicajem. Zagorel obraz je v 80. letih bolj kot kdajkoli postal drugi izraz za lepoto in dobro počutje. Do takrat je bila ‘terra’ le v prahu, Collistar pa nam jo je prvič v zgodovini predstavil v priročni trdi obliki.
- Skrivnost uspeha
Vsebuje dragoceno aminokislino (lauroyl lysine), ki opravlja vlažilno in zaščitno nalogo. Danes je na voljo v petih odtenkih – štirih mat in enem bisernatem. (Terra Abbronzante Effetto Seta, Collistar, 25, 20 €)
- Zakaj jo še vedno obožujemo?
Odlično se nanaša, ne pušča madežev, obraz pa zasije, kot bi ga obsijalo pravo sonce.
Prevedla in priredila Živa M. Brecelj,
Fotografije Aleksander Štokelj in Eric Traoré
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?