Italijanski oblikovalci, od Giorgia Armanija do Silvije Venturini Fendi, se strinjajo o enem: kriza je priložnost, da si povrnemo svojo že davno izgubljeno dušo.
Kakšna bo postala moda, ko bo konec krize?
Lahko je reči, da nič ne bo enako. Celotno življenje bo drugačno, od načina, kako se povezujemo z drugimi ljudmi do potovanj. Smo na stičišču: vsi lahko končamo v popolnoma sterilnem svetu regulirane osamljenosti in brez tekočih digitalnih povezav ali pa lahko na novo odkrijemo tisto, kar je resnično pomembno, in odpravimo nered, prekomerno porabo, površnost, ki maši naše ume in uničuje naše okolje.
Zanima nas, ali je kriza, ki prizadene modo - in to zelo močno, tako na strani ponudbe kot povpraševanja - eden tistih primerov, v katerih bodo preživeli le močni.
Veliki konglomerati zagotovo lažje preživijo stisko, kot je ta. Imajo vire, da odpravijo neurje. In vendar se na koncu zanašajo na ogromne količine porabe, za katere se je trenutna epidemija morda že izkazala za očitno površinsko. Kdo potrebuje vse te stvari? In ko bo to sčasoma minilo, smo lahko priča vrnitvi majhnih, lepih izdelkov, ki jih lokalno izdelujejo in prodajajo kvalificirani obrtniki? Ko gre za medije, ali lahko opazimo odločen odmik od velikih zapuščenih naslovov tiska in porast novih digitalnih formatov, mešanje risb, kolažev, memov, video posnetkov?
Nekaj dni preden je Svetovna zdravstvena organizacija izbruh Covid-19 razglasila za svetovno pandemijo, guru napovedovanja trendov Li Edelkoort ni pomanjševal njenih besed: "Virus bo upočasnil vse. Priča bomo zaustavitvi proizvodnje izdelkov široke porabe. Grozno in hkrati čudovito je, ker moramo prenehati proizvajati s tem neokusnim tempom. Skoraj kot da bi bil virus neverjetna milost za planet. Morda je to razlog, da kot vrsta preživimo."
V trenutnem nemirnem času, ki je v sosednji Italiji poleg Španije in ZDA še posebej naporen, je trenutno težko videti kakršnokoli milost.
Tu je modna industrija drugi največji prispevek k nacionalnemu gospodarstvu in kljub temu vlada počasi priznava to, da niti mode ni vključila na seznam panog, ki jih trenutno stanje močno prizadene, kar je spodbudilo Camero della Moda k uradni prošnji za podporo. Toda Italija je tudi edina država na svetu, kjer so se skozi stoletja stara obrtniška znanja spremenila v edinstvene industrijske procese. Če se resnično vračamo k manjši in bolj avtentični proizvodnji, to lahko omogoča naš proizvodni sistem, kar nas lahko spravlja v optimizem.
Italijani so prav tako iznajdljivi kot anarhični: dajejo vse od sebe v temnih časih in iskreno časi ne morejo biti temnejši od tega. Podobno so trpeli tudi v petdesetih in spet v zgodnjih osemdesetih. Ustvarjalnost in iznajdba sta med njihovimi nacionalnimi zakladi. Ustvarjalnost in iznajdba se ne ustavljata niti zdaj in to je znak optimizma, ki ga je v tem trenutku treba širiti.
Nihče od velikih imen, kot so Giorgio Armani, Pierpaolo Piccioli, Silvia Venturini Fendi, Angela Missoni, Alessandro Dell'Acqua in Alessandro Sartori in Francesco Risso, ne počiva.
Kljub očitnim in neizogibnim težavam delajo na novih kolekcijah, s pomočjo Skypea in video klicev še naprej delajo, vendar to počnejo trmasto in proaktivno. In prav vsi se strinjajo z enim preprostim dejstvom: ta kriza je priložnost, da uredimo odvečno, da si povrnemo svojo davno izgubljeno dušo, odpravimo težak marketing in zahrbtno ekonomijo vpliva. Basta! Ti Italijani delajo na manjših kolekcijah z močnejšimi sporočili in to bi lahko bil končni rezultat tega celotnega nemira.
Vidimo, da si potrošniki prizadevajo za trajnejše nakupe in vidimo tudi, da podjetja hitijo, da bi dohitela in izdelala strategijo, ki se prilagaja spreminjajočim se potrošniškim vrednotam. Vsako novo podjetje trdi, da ima nekaj elementa trajnosti.
Modna dobavna veriga je zelo zapletena, zato je na ta postopek vplivalo veliko dejavnikov.
Poletne kolekcije se bodo nekoliko zavlekle, toda ko govorimo o jesenskih kolekcijah, je manj jasno, kaj se bo zgodilo.
To pomeni, da je pri tistih kolekcijah, ki so načrtovane za pozneje v letu, bolj tvegano, da bodo zamujale, kar bi lahko vplivalo na stvari, kot je na primer praznična prodaja. In ta negotovost je še bolj problematična za blagovne znamke, ki delajo s trgovci na drobno, saj imajo pogodbo o dobavi zalog do določenega datuma. Zdaj pa se poraja še večje vprašanje, ali se bodo nekatere blagovne znamke zaradi resnosti te krize v celoti umaknile iz proizvodnje na Kitajskem.
Zakaj nekatere trgovine zapirajo tako trgovine kot e-poslovanje
Mnoga modna podjetja so bila prisiljena začeti ustavljati vse svoje poslovanje, vključno z e-trgovino. Blagovne znamke, kot so Reformation, Marysia in The Frankie Shop, so v skladu z navodili svoje države zaprle svoje tovarne in spletne trgovine. Najbolj ogrožene blagovne znamke so novejše blagovne znamke, ki nimajo denarnih tokov ali kreditnih sposobnosti, da bi lahko dokončno zaprle tisto, kar bi lahko trajalo nekaj tednov ali še več. Žal bomo končali z izgubo nekaterih mladih in obetavnih blagovnih znamk in nekaterih bolj izpopolnjenih znamk, ki se preprosto niso mogle prilagoditi ekstremnim okoliščinam.
Nova pravila gverilskega trženja
Gverilske marketinške taktike so pot v prihodnost, denar, porabljen za digitalne oglase, je prvič presegel ne-digitalne v letu 2019. Blagovne znamke so vse pogosteje začele sprejemati gverilsko taktiko trženja, saj so po navadi poceni in izjemno uspešne, če so pravilno izvedene. Saint Laurent je bil eden prvih oblikovalcev, ki je ta pristop uporabil s svojim manifestom YSL: 20-stranski izročilni material v bombažni vrečki z omejeno izdajo, ki jo vsako leto podeljujejo na različnih lokacijah po vsem svetu.
Pravijo, da so težki časi plodna tla za ekstremne izbruhe fantazije.
Pandemija nas je prisilila, da se tu in zdaj osredotočimo na bistveno: preživeti. Ko pa si bomo povrnili življenje, bomo potrebovali lepoto, celo majhen delček tega, da bomo spet živeli in ne samo preživeli. In ko se to zgodi, se je ta industrija morda pokazala za dobro: uiti iz marketinške pasti in ponovno odkriti svoj resnični namen v lepoti. Lepota kot resničnost, duševnost, iznajdljivost. Lepota kot zdravilo in sredstvo. Lepota kot razlog za napredek in način, da smo resnično človeški.
Povzeto po člankih na Business of Fashion in Fashionista
Fotografije: Profimedia
Preberite še: ELLE motivacijski ponedeljek: Anja Kolenc o tem, kako je svojo strast do ličenja spremenila v poklic
Priporočamo tudi: Najboljši vodnik za spletno nakupovanje v času karantene (15+ trgovin z dostavno v Slovenijo)
Novo na Metroplay: “To ni starost, to je zrelost” | LADEJA GODINA KOŠIR, ELLE ZELENO 2024