Jenny Packham

27. 2. 2008

Že od vsega začetka angleška modna oblikovalka Jenny Packham ponuja modo, ki je narejena za na rdečo preprogo. V njej ni prostora za vsakdanje kose. Kar ponuja, je večerna moda za eksklu­zivne prireditve, možnost, da smo vsaj enkrat v življenju prin­cese.

Jenny Packham se lahko pohvali, da oblači zvezde, kot so Halle Berry, Sarah Jessica Parker in Elizabeth Hurley. Vse obožujejo njene obleke in, resnici na ljubo, ni težko razumeti, zakaj. Liz je morda njena najbolj zvesta stranka in verjetno ste jo opazili na kakšni pomembni prireditvi, ovito v prekrasno večerno toaleto, polno bleščic in draperij, ali pa ste jo morda videli na njeni indijski poroki, ki je trajala kar ves teden. Vse kreacije so bile delo Jenny Packham.

Skrbno oblikovana kolekcija, polna kristalov, perja in dodatkov, je tudi v Milanu požela velik uspeh. Glede na to, da na italijanski modni sceni ni veliko prostora za tuje oblikovalce, je Jenny uspel majhen čudež. Postala je zvesta kreatorka na italijanskem tednu mode in publiko prepričala s serijo oblek, ki jih drugje preprosto ne moremo videti. Jenny je sicer prisotna tudi na londonskem tednu mode, saj živi in kreira v tem mestu, ki jo vedno znova navdihuje.

O angleškem tednu mode se vse več govori, saj se hitro razvija in ponuja veliko svežih idej, ki so včasih precej alternativne. Italijanski teden mode pa ostaja klasika z velikimi imeni, ki so svetovno znana. Kakšna je po vašem mnenju največja razlika?

V Milano sem prišla, ker so tukaj vsi najpomembnejši novinarji, ki dvakrat na leto pridejo v Italijo z vsega sveta. Mediji so za nas odločilni, saj brez njih ne prodaš prav veliko oblek. Po drugi strani so me zanimali tudi italijanski odjemalci, ki so vajeni gla­murja in še vedno živijo kot v filmu La dolce vita. Zdelo se mi je, da so moje kreacije idealne za tovrstno mentaliteto, zato sem se tudi odločila, da predstavim svojo kolekcijo v Milanu. Najbolj pa me moti dejstvo, da v Italiji ni prostora za nova imena, vse se vrti okoli znanih velikanov in nobenega posluha ni za mlade kreatorje, čeprav menim, da je potencial ogromen. S tega vidika je London veliko bolj odprt: če si mlad in obetaven, ti bo uspelo, saj ti bodo dali možnost, da nekaj narediš. Londončani spodbujajo kreativnost in alternativnost, vsaka nova zamisel je dobrodošla. V Italiji tega ni.

Modna revija je nastala v sodelovanju z znano stilistko Patricio Field. Zakaj ste se odločili za sodelovanje?

Patricia je ena izmed najbolj znanih hollywoodskih kostumografk in kolekciji je dodala veliko energije s serijo dolgih, kratkih in izjemno kratkih oblek z globokimi dekolteji in razgaljenim hrbtom. Lepo je delati z žensko, ki ima smisel za estetiko in je v določenem pogledu tudi nekoliko dramatična. Kot veste, prihajam iz Londona, ona pa živi v Ameriki in ima drugačen smisel za modo in večerne obleke. Glede na to, da se moje kreacije odlično prodajajo v ZDA, sem pomislila, da bi bilo sodelovanje koristno. Patricia je namreč kolekciji dodala še več čipk, frfotajočih peres, bogatih plisejev, drapiranih razporkov, pisanih resic in bleščic.

V Združenem kraljestvu vas izredno cenijo zaradi ustvarjalnosti in tržnega uspeha. Z odločnostjo in eleganco ste si utrli pot med najslavnejša imena modnega sveta. Kako je nastalo sodelovanje z Elizabeth Hurley?

Liz je čudovita ženska, zelo zahtevna in lepa. Čeprav ima brezhibno postavo in polt, je pozorna na najmanjše podrobnosti in želi vedno biti prekrasna. To pomeni, da včasih vidi napake tudi tam, kjer jih v resnici ni oziroma jih ne bi nihče opazil . . V čast si štejem, da je prav mene izbrala za najljubšo kreatorko. Ko me je poklicala za svojo poroko, sem vedela, da bo treba narediti nekaj edinstvenega. Kot vsaka ženska tudi ona včasih ni najbolj samozavestna, čeprav lahko odkrito rečem, da je ena izmed najlepših žensk, kar sem jih kdaj videla.

Ali je delo z zvezdami naporno? So zelo zahtevne?

Menim, da so vse ženske zahtevne, tudi tiste, ki niso znane. Moje kreacije so unikatne, zato imajo tudi določeno ceno, in če se stranka že odloči za nakup, želi imeti vse: od stiliranja do kreacije, od modnih napotkov do nasvetov za pričesko. V mojem londonskem ateljeju ponujamo vse. Ko ženska vstopi vanj, pride v drugačen svet, zaupa nam, saj ve, da se nam lahko popolnoma prepusti. Dejstvo, da se moje obleke pojavljajo tudi na rdeči preprogi, seveda pripomore k navadni prodaji. Vsi sanjamo o glamurju in slavi. Če ima znana hollywoodska zvezda na sebi obleko Jenny Packham in je v njej videti sanjsko, si bo marsikatera ženska zaželela podobno. Danes je vse mogoče.

Katera je vaša idealna kolekcija oblek ali, bolje rečeno, katera vam je bila do zdaj najbolj všeč?

Vsaka ima nekaj posebnega. Seveda so nekatere bolj romantične, druge ponujajo disko slog osemdesetih letih, a vsaka ima svoj šarm. Barve so vir energije in sreče. Včasih je dobro, da je kolekcija povsem drugačna od preostalih, da izstopiš iz povprečja. Večerna moda omogoča veliko igranja in je skoraj brez trendov: večerne kreacije so lahko večne, ker preprosto ne gredo iz mode. Postanejo pa lahko kultni kos določenega kreatorja, mali zaklad, ki ga vsaka ženska skrbno varuje v svoji omari. Zato menim, da je denar, ki ga odštejemo za večerno toaleto, vedno dobra naložba: obleka z leti postane le še bolj vredna. Je kot draga slika znanega slikarja.

Že dolgo ste na modni sceni. Kaj vas še vedno privlači pri tem delu?

Če sem iskrena, vse. Kot pri vsakem kreativnem delu se vedno kaj novega naučiš. Vsak dan je drugačen, nikoli ne veš, kakšen izziv te čaka za vogalom. Všeč mi je nestrpnost modnega sveta in tudi to, da je moda muhasta prijateljica, ki nenehno zahteva spremembe. Biti v koraku s časom pomeni sprejeti izzive in se ne jemati preresno. Če pri tem delu ne bi bilo nič zabave, bi ga že zdavnaj opustila. A tudi takrat, ko imam najbolj zahtevno in muhasto stranko, vem, da bo na koncu zadovoljna z obleko. In ko odide iz ateljeja s tistim posebnim nasmehom, je to zame še ena zmaga.

Lorella Flego

Fotografije promocijsko gradivo

ELLE marec 2008

Novo na Metroplay: Vloga sodobne ženske | Urška Draž in Sonja Šmuc