Eyan Allen - oblikovalec za Hugo Boss

2. 12. 2011

Večna klasika, vrhunski materiali, izredni kroji … in vendar je Hugo Boss še veliko več. Oblikovalec Eyan Allen, ki ustvarja modo za omenjeno blagovno znamko, je živ dokaz za to.

Spoznala sva se na večer pred modno revijo. V zakulisju ga ni bilo težko najti. V lepo krojenem črnem suknjiču in hlačah iz džinsa je povsem sproščeno kramljal s stilisti in z asistenti ter modelu dajal še zadnje napotke, kako naj hodi, da bo detajl na oblačilu zaživel v najboljši luči. Le kako je lahko tako miren, me prešine.

Na fitingu, in to na dan modne revije, vendar nihče ni miren, kaj šele da bi se smehljal in dajal vtis, kot da se je ravnokar vrnil z dopusta. Potem ko šivilji razloži, kje naj zožijo suknjič, se vrne na svoj sedež in pogleda proti nam. Piarovec, ki je očitno bolj nervozen kot modna urednica poljske In Style, ki pod pritiskom pozabi govoriti angleško, me povabi, da se mu pridružim pri fitingu. »Na vaša vprašanja bo odgovarjal kar tukaj, saj vas ne moti?« Mimo se sprehodi manekenka v snežno beli srajčni obleki z zanimivim couture detajlom. Le zakaj bi me motilo?

Najprej se pogovoriva o kolekciji, ki pa mora do večera ostati skrivnost. »Fotografije ne smete objaviti na spletu, dokler ne bo revija končana,« me še enkrat opomni fant, ki službo piarovca opravlja več kot dobro. Seveda, se razume.

Eyan, začniva s kolekcijo za pomlad in poletje 2012, ki jo bomo videli danes zvečer. Od kod navdih?

Navdih za kolekcijo je kombinacija različnih stvari, dogodkov, obdobij. Ena od njih je mlada britanska umetnica Melinda Gibson, ki dela čudovite kolaže, v katerih kot abstraktna bitja nastopajo ljudje, katerih silhuete so izpopolnjene z grafičnimi ali fantazijskimi vzorci. Veliko potiskov in vzorcev, ki jih boste našli v kolekciji, odraža njen način umetniškega razmišljanja. Navdušila me je podoba o neskončnosti, se pravi, ko na vzorcu ne moreš izslediti niti začetka niti konca, deluje kot 3D-zgodba brez konca, kar je za nas resnično nekaj novega. Druga pomembna stvar, iz katere sem črpal, je couture estetika. Poudarek je na detajlih in krojih, ki pa se v določenem trenutku spogledujejo tudi z obdobjem petdesetih.

Kaj pa glasba? Za večerno prireditev ste sami izbrali avtorja, ki sta ustvarila precej nenavadno glasbeno spremljavo za modno brv. (iz ozadja, kjer je generalka, se sliši klasična glasba, posprem­ljena z dokaj surovimi elektronskimi ritmi)

Ko ustvarjam, po navadi poslušam klasiko, največkrat Mozarta. Tudi kolekcija za pomlad in poletje 2012 je nastala ob glasbeni podlagi tega velikega ustvarjalca. S prijatelji smo za bivanje v Amsterdamu najeli čoln, okolje pa je bilo tako navdihujoče, da je 80 odstotkov kolekcije nastalo v pičlem tednu prav tam. In ni mi žal. Pravzaprav lahko rečem, da sem doslej s to kolekcijo najbolj zadovoljen.

(dan po reviji mi zaupa) Po duši sem perfekcionist in po modni reviji si vedno zastavljam vprašanja, zakaj nisem česa naredil drugače, tokrat pa se to ni zgodilo. Se pravi, da sem s kolekcijo res zadovoljen.

Kaj bo po vašem ključni kos za pomlad in poletje?

V kolekcijo smo tokrat vključili veliko slojenja, in prav rezultat tega je videz, ki bi ga izpostavil kot ključnega v kolekciji: krilo, ki se nosi prek širokih, precej voluminoznih belih hlač. Lahko je to kratko črno usnjeno krilo, krojeno v A-liniji, ali pa lahkotna različica iz šifona. Kombinacija deluje zelo moderno in sveže.

Coco Chanel je nekoč rekla: »It is not about the fashion, it is about the style.« (Ne gre za modo, gre za stil.) Ko pomislim na blagovno znamko Hugo Boss, je na prvem mestu stil: eleganca, dobri materiali in vrhunski kroji. In vendar, kako vam uspeva v linijo, ki je med vsemi Bossovimi linijami tudi najbolj moderna, vnesti tisti vedno prepotreben kanček modnosti?

Linija Hugo Boss je najbolj poznana po svojih odličnih, vedno popolnih krojih, in ker želim to dediščino pri vsaki kolekciji ohraniti, poskušam umetnost krojenja izpeljati čim bolj drzno in konceptualno. To je zame precej odgovorna naloga, saj morajo biti oblačila na koncu kljub posegom prepoznavna kot oblačila Hugo Boss.

Kako bi opisali žensko, ki nosi oblačila Hugo Boss?

Ko oblikujem kolekcijo, imam v mislih sodobno žensko, ki ima zelo zanimiv odnos do mode, obožuje stilsko dovršena oblačila, ki pa jih v celoto združi na malce manj klasičen način, rada preseneti z nekonvencionalnim videzom.
Bi potem lahko rekli, da so manekenke, ki bodo danes zvečer nosile oblačila, takšne ženske?
Kasting za tokratno revijo je bil resnično dober. Po brvi se bo sprehodilo nekaj vrhunskih manekenk z dobrim občutkom za osebni stil. Vsa dekleta kar najbolje predstavljajo blagovno znamko.

Tudi Hanne Gaby Odiele?

(smeh) Dobro ste opazili. Hanne je super punca in dobra manekenka, vendar je bila tokrat šele moja tretja izbira. Chanel je odpovedala v zadnjem trenutku, in ker je ni mogla zamenjati niti Freja, smo se odločili zanjo. Ima samo en izhod. (smeh)

Kaj bi rekli kot oblikovalec za Hugo Boss, ki je resnično strokovnjak na področju krojenja, katero oblačilo je tisto, ki naredi žensko telo najlepše?

Obleka, ženska obleka. Predstavljajte si sebe v preprosti obleki in visokih petah. Verjamem, da ni ženske, ki si v takšnem oblačilu ne bi bila všeč. Kroj obleke naj bo preprost, a dober, se pravi skrbno izbran glede na določeno žensko postavo, za piko na i pa naj poskrbijo zanimivi detajli, bodisi v izbiri materiala, vzorcev ali konstrukcijskega detajla, ki obleko povzdigne nad povprečje in ji pričara tisti trenutek v duhu visoke mode. In glede na prihajajoče modne trende bo takšna obleka, po katerih je blagovna znamka Hugo Boss res znana, zelo iskana.

Ko oblikujete kolekcijo, imate torej v mislih tudi ženske, ki nimajo manekenskih mer. V visoki modi je ta razkorak namreč včasih resnično nepremagljiv?

Seveda pomislim, kako bo neko oblačilo videti v konfekcijski številki 40 ali 42, vendar se s tem ne obremenjujem. Če obleka ni izvedljiva v določeni konfekcijski številki, verjamem, da bo kakšna druga, tudi manekenski postavi ne pristaja čisto vse.

In za konec, imate kaj treme? Kolekcijo namreč predstavljate v Berlinu, ki je na urniku tednov mode prvi, se pravi, da vsi nestrpno pričakujemo, v kaj nas boste oblekli za naslednje poletje.

Ne, treme nimam. Ta trenutek sem zelo sproščen, saj verjamem, da sem oblikoval kolekcijo, ki je ena izmed mojih boljših. Pravzaprav je to, da si prvi, zelo pozitivno. Čeprav smo kolekcije oblikovali že davno prej, si tisti, ki prvi postrežeš z novimi trendi. Res pa je, da zelo intenzivno razmišljamo tudi o tem, da bi se naslednje leto predstavili na tednu mode v New Yorku.

Petra Windschnurer