Ali kolagenski dodatki res delujejo ali gre le še za en hollywoodski trend?

Izgube kolagena ne moremo preprečiti, lahko pa jo upočasnimo in sledimo trikom zvezdnic, ki stavijo na čvrsto in napeto kožo. Že uporabljate kolagen? 

Ali kolagenski dodatki res delujejo ali gre le še za en hollywoodski trend? - Foto: Profimedia

Zimzelena lepotica Jennifer Aniston, odličen primer zveste uporabnice, ki kolagen uporablja že leta, rezultati njene bleščeče kože in vitalnega videza pa so več kot očitni. Zaradi utripajočega srca morda živimo, vendar je kolagen, najbolj razširjena beljakovina v človeškem telesu, tisti, ki daje moč in strukturo našim kostem, mišicam, koži in kitam. Ko se proizvodnja kolagena upočasni - kot se to zgodi s starostjo, stresom in boleznijo -, se pojavijo očitni znaki staranja, vključno z gubami in šibkejšim hrustancem v sklepih. In kolagenska dopolnila so tako postala del arzenala vsakega lepotnega odvisnika. Ne brez razloga: ta beljakovina, ki je v našem telesu najbolj razširjena, je nekakšno "lepilo", ki tvori mrežo vlaken, ki podpirajo vezivno tkivo kože ter jo delajo mlado, napihnjeno ter nepozabno sijočo. 

Po 25. letu starosti ga naše telo proizvaja vse manj, zato je logično in smiselno, da kolagen poskušamo dodajati, da bi ohranili prožno in čvrsto kožo. Vendar pa je razprava o učinkovitosti kolagenskih dodatkov še vedno odprta. Ali jih je resnično vredno jemati? So dobra naložba ali le izguba časa? In katere izbrati, glede na to, da so na voljo morski, goveji, veganski in kolagen v prahu, tekočini ali kapsulah? Izbire je namreč ogromno, katera pa je prava? 

Ne spreglejte: 

V telesu je veliko različnih vrst kolagena, od kosti in mišic do las in kože. Raziskave kažejo, da so določene oblike odgovorne za strukturo in elastičnost naše kože, vendar po 25. letu starosti vsako leto izgubimo približno 1,5 % svojih naravnih zalog. "Veliko dejavnikov lahko še dodatno upočasni proizvodnjo kolagena, vključno s staranjem, kajenjem, presežkom sladkorja, UV-žarki, prekomernim uživanjem alkohola in uživanjem denaturirane predelane hrane. Dolgoročni rezultat? Bojimo se, da je posledica tega ohlapnejša koža in drobne gubice, pa tudi šibke, nezdrave kosti. 

Mi pa smo prvinskim strokovnjakom postavili 10 vprašanj za izbiro pravega kolagenskega dodatka. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Poosh (@poosh)

1. Katera vrsta kolagena je za kožo najbolj učinkovita? Morski, goveji? In ali "veganski" kolagen res obstaja?

"Morski kolagen je nedvomno najboljša izbira, saj je njegova velikost že na začetku manjša, zaradi česar ga je lažje prebaviti in absorbirati. Veganski kolagen ne obstaja, vendar je znano, da zelišča, kot je astragalus, in hranila, kot je fulvična kislina, izboljšujejo sintezo kolagena".

2. V kakšni obliki se kolagen najbolje asimilira? Hidroliziran?

"Kolagen je zelo velika molekula, ki se ne more absorbirati skozi črevesje, če se ne razgradi na delce, imenovane peptidi. Hidroliza razbije kolagen na manjše delce različnih velikosti. Pri tem procesu lahko kolageni peptidi (če so določene velikosti) preidejo iz črevesja v krvni obtok".

3. Ali gre za dodatek v obliki tekočine, praška ali kapsul?

"Tekočine naj bi teoretično delovale hitreje, vendar le, če se učinkovito absorbirajo in jih želodčna kislina ne uniči. V primeru kolagena, razen če se uporablja liposomalni kolagen, je kapsula boljša, saj če kolagen ni zaščiten pred želodčno kislino, se razgradi in je zato za telo manj koristen".

4. Katere lastnosti mora imeti kolagenski dodatek, da preživi želodčne kisline?

"Dober kolagenski dodatek mora biti zaščiten z mehurčkom, kot je liposom, ali s kapsulo, ki se po prehodu skozi želodec razgradi in sprosti kolagenske peptide v črevo, kjer se lahko absorbirajo".

5. Ali morajo kolagenska dopolnila, če želijo biti resnično učinkovita, vsebovati aktivne snovi, kot sta hialuronska kislina ali vitamin C?

"Kolagen, vitamin C in hialuronska kislina v koži delujejo sinergijsko in pomagajo obnoviti elastičnost in moč, spodbujajo vlaženje itd.: da, ta hranila so v kombinaciji zelo koristna. Vitamin C posebej prispeva k tvorbi kolagena za normalno delovanje kože".

6. Kdaj moramo jemati kolagenski dodatek? Zjutraj, zvečer? Na prazen želodec, z obroki?

"Kolagen lahko zaužijete kadar koli v dnevu, ker pa se naše telo ponoči obnavlja, je bolje, da ga zaužijete pred spanjem. In to na prazen želodec, saj telo ob hrani proizvaja veliko več kisline, ki razgradi del kolagena".

7. Kako dolgo moramo jemati kolagenski dodatek, da bodo vidni rezultati na koži?

"Kot pri vsakem dodatku priporočamo, da ga jemljete vsaj tri mesece, da preverite njegovo učinkovitost".

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Gelpro Australia (@gelproaustralia)

8. Ali kolagenska dopolnila vplivajo tudi na kožo telesa?

"Kolagen vsekakor vpliva na celotno telo, zato pomaga okrepiti delovanje kožne pregrade ter doseči bolj čvrsto in napeto kožo telesa".

9. Ali je res vredno vlagati v dober kolagenski dodatek, da bo koža ostala elastična in čvrsta?

"Uporaba dobrega kolagenskega dodatka je bistvenega pomena, ne le z estetskega vidika. Poleg kože, las in nohtov tudi naše vezi, mišice, kite in celo kosti vsebujejo kolagen, ki daje trdnost vsem tem strukturam. Brez zadostne količine kolagena naše telo postane šibkejše in sčasoma ne more več podpirati naših okončin".

10. Ali priporočate kakšne posebne izdelke? Če da, zakaj?

"Priporočamo uporabo morskega kolagena. Kolagen naj vsebuje kolagenske peptide, ki so majhne velikosti, da se lahko absorbirajo, izberite kolagen, ki je zaprt v kapsulo, in ščiti kolagen pred želodčno kislino in ga sprošča v črevesje, ter vsebuje močna hranila, kot sta hialuronska kislina in astaksantin, ki skupaj pomagajo doseči mladostno kožo in telo".

Fotografije: Profimedia,

Instagram/@gelproaustralia

 

Preberite še: Pozabite na mini krila, to poletje za vrača ta model iz 90-ih

Priporočamo tudi: Kim Kardashian in North West sta si privoščili druženje v dvoje - kako prikupno!

Najbolj brano