Živo roza obleke, pete s platformo in majhne torbice: To poletje živimo v Barbie svetu

22. 7. 2023
Živo roza obleke, pete s platformo in majhne torbice: To poletje živimo v Barbie svetu (foto: Profimedia)
Profimedia

Barbie ni več le plastična lutka. Postala je način oblačenja in življenja, ki raznolikim ženskam nediskriminatorno vliva samozavest.   

Leta 1959 je Ruth Handler ustvarila prvo Barbie lutko. Ta je, oblečena v črtaste enodelne kopalke, salonarje in velika mačja sončna očala, s svojimi nemogočimi hiper ženstvenimi proporcijami in različnimi kariernimi možnostmi predstavljala ideal avtonomne, privlačne ženske. Ker je imela oblačila, ki bi ji omogočila postati medicinska sestra, stevardesa ali pevka, prijatelje in luksuzno hišo na Malibuju, ni bila nikoli le Kenova punca ali zagrizena nakupovalka. Ustvarjena je bila na podlagi ideje, da smo dekleta lahko, kar želimo biti, na podlagi želje, da bi se mlade punce zavedale svojih možnosti in potenciala. Pod njeno površinsko podobo se zato skrivajo vrednote ženskega opolnomočenja, ki v zadnjih letih postajajo vse bolj razdelane in vplivne. Leta 2022 je Barbie namreč odločno pokukala iz svojega plastičnega sveta in zavzela še ulice našega. Zdaj je roza vse in povsod, njen samozavesten in vesel odnos do življenja pa je prav tako integralen del Barbiecora, kot oblačila sama. 

Barbie se je na začetku razvijala le v okvirjih svoje nišne vizualne podobe. In čeprav je po njej še vedno najbolj poznana, na svoj klasičen izgled ni več omejena. Konec 80. let prejšnjega stoletja so njeni ustvarjalci v skladu z zametki vala inkluzivnosti začeli proizvajati bolj raznolike lutke. Posledično je danes možno dobiti več kot 176 Barbik z devetimi tipi telesa in 35 odtenki polti, ki se lahko usmerijo v eno izmed 250 ponujenih kariernih poti. 

Večno kontroverzna, a družbeno progresivnejša, Barbie v 2020-ih intenzivno prevzema modno industrijo. Trend sega že v začetek tisočletja, v Y2K ero, med katero so se zvezdnice od Paris Hilton in Nicole Richie pa do Britney Spears rade oblačile v bleščeča, vibrantna, ženstvena oblačila. K njegovi popularnosti so pripomogli tudi filmi, kot so Nimaš pojma, Blondinka s Harvarda in Zlobna dekleta, ki so podobo Barbie uporabili za klišejsko prikupen prikaz vase zagledane modne mladenke. Njen značilen povzdignjen in igriv roza izgled je prodrl tudi v visoko modo; Moschino je leta 2015 Barbie in njeno karakteristično estetiko postavil v osrčje svoje pomlad/poletje kolekcije, prejšnje desetletje pa je navdušenje nad lutkami zajelo še zahodno komercialno pop sceno z Ariano Grande in Nicki Minaj na čelu. Od takrat se je vzporedno z bolj vključujočim in heterogenim razvijanjem Barbik razvijal in postopoma večal tudi njihov stilski vpliv. Vse do lanskega leta, ko je Barbiecore eksplodiral in modno industrijo obarval rožnato. 

Marca 2022 je Pierpaolo Piccioli za Valentino predstavil živo roza jesensko kolekcijo, par mesecev kasneje pa je Warner Bros. Pictures razkril igralsko zasedbo za težko pričakovani Barbie film. Idealen marketing je pripomogel k dominaciji Barbiecore trenda kot enega najbolj distinktivnih in konsistentno ponavljajočih se tako v visoki modi in na gala dogodkih kot tudi na ulicah in festivalih. Vibranten, moden in neobremenjen Barbie izgled ponuja kratkotrajen pobeg od sveta, v iskanju katerega se ljudje radi predamo nostalgiji. V svoji specifičnosti še vedno nudi mnogotere stilske možnosti: od mini lateks oblek, čevljev s platformo in velikih, vpadljivih modnih dodatkov pa do lahkotno plapolajočih kril, elegantnih setov in subtilnih bleščic. Barbiecore uteleša svobodno, zabavno, ekstravagantno in sproščeno estetiko, ki jo oblikujejo in h kateri se množično zatekajo tudi prominentni modni oblikovalci in zvezdniki. 

Valentino jesen/zima 2022

Margot Robbie, ki igra Barbie, je v sklopu premišljeno stiliranih promocijskih dogodkov na premieri v Londonu nosila čudovito pastelno roza kreacijo Vivienne Westwood, v Los Angelesu pa Schiaparelli obleko, navdihnjeno z glamurozno Barbiko iz šestdesetih. Dua Lipa je k trendu pristopila bolj moderno in se na premierah pojavila v srebrni mrežasti Bottega Veneta obleki ter lastni bleščeči Versace ko-kreaciji, režiserka Greta Gerwig pa je oblekla popolnoma zakrivajoč živo roza set. Tudi neodvisno od filma je elita zabavne industrije predana izstopajočemu trendu. Florence Pugh je pred enim letom v prosojni, živo roza Valentino obleki požela mešane odzive, z Barbie izgledi pa so v preteklosti postregli še Zendaya, Gigi Hadid, Lizzo, Vanessa Hudgens, Anne Hathaway, Hailey Bieber, Kim in Khloe Kardashian ter mnogi drugi. 

V zadnjih parih letih se tisočere variacije Barbiecore trenda pogosto pojavljajo tudi na modnih pistah. Moschino je med pandemijo 2021 na lutkah predstavil Jeremy Scott-ovo rožnato kolekcijo, Brandon Maxwell je naslednje leto svojo spomladansko kolekcijo osnoval na potiskih, živih barvah in svetlečih materialih, značilnih za Barbie, Pierpaolo Piccioli pa je na svoji že omenjeni modni reviji za jesen živo roza barvi predano izkazal ljubezen in naklonjenost. Barbie bi si lahko predstavljali tudi v oblačilih iz spomladanske 2023 kolekcije Elie Saab, ki je vključevala neonske kose in subtilnejše elegantne obleke, in v preppy nežno roza Chanelovem setu iz resort 2024 kolekcije. Dva meseca pred izidom Barbie filma pa so navdušenje nad njegovo estetiko še okrepili Dua Lipa, ki je v Versace resort 2024 kolekcijo vključila elemente retro barvite in svetleče Barbike, Marc Jacobs in Blumarine, ki sta za linijo Heaven predstavila 11 kosov v rožnatem Y2K slogu in Zara, ki je predstavila Barbie x Zara kolekcijo. 

Elie Saab pomlad 2023

Vibrantne barve, rastoča inkluzivnost in ambicije ter veselje, ki jih promovira Barbie, so postale vseprisotne značilnosti in vrednote tega poletja. Lutka je zgolj s svojim obstojem sprožila kontroverzije in pomembne družbene dialoge, ki v modernem času postajajo vse glasnejši, prodirajo v različne sektorje in preko modne, glasbene ter filmske industrije pridobivajo prodorne platforme. Barbiecore Barbie hkrati obravnava kot modno inspiracijo in ignorantno mladenko, kot poosebitev neodvisne, uspešne ženske in kot satiro. In prav to je esenca trenda. Opolnomočenje in raznolikost, sproščenost, zabava in optimizem, ki se kažejo v dodelanih igrivih, elegantnih ali izzivalnih videzih. Barbiecore nas uči, naj življenja ne jemljemo preveč resno; raje si nadenimo vibrantno roza obleko in v njem uživajmo. 

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Življenje v rožnatem: Moda je rožnato barvo v vsej njeni dekliški slavi razglasila za najboljšo potezo pomladi... in pozneje

Priporočamo tudi: Barbie tudi v resničnem življenju! Margot Robbie nadaljuje svojo roza ero tudi izven rdeče preproge: na letališču ujeta v čudovitem Chanel roza suknjiču in sivih hlačah (morate videti njen kovček)