Chanel in Gucci sta otvorila sezono ekstravagantnih medsezonskih modnih revij.
Predstavljanje modnih kolekcij je grobo razdeljeno na dve najbolj odmevni sezoni. Prva je septembrska pomlad/poletje (S/S), druga pa februarska jesen/zima (A/W), ki ju zaznamujejo glamurozni in pompozni tedni mode v New Yorku, Londonu, Milanu in Parizu. A oblikovalci tudi med glavnima sezonama neumorno ustvarjajo in na modnih revijah predstavljajo nove kreacije. Ena od prodornih transsezonskih tem so t.i. cruise kolekcije, ki so sestavljene iz prilagodljivih medsezonskih kosov, originalno namenjenih premožnejšim strankam, ki v zimskih mesecih potujejo za soncem. Nekatere znamke te kolekcije imenujejo tudi resort, počitniške ali pred-spomladanske. Ker so javnosti navadno prikazane maja, v prodajo pa grejo novembra, cruise kolekcije učinkovito zagotavljajo sveže kose ravno v obdobju med osrednjima sezonama.
Chanel cruise 2024
Za pionirko cruise kolekcij velja modna ikona Coco Chanel. Leta 1919 je ustvarila nabor oblačil za bogate stranke, ki so turobno zimsko vreme zamenjale za križarjenje po Sredozemlju ali Karibih in za dopust potrebovale novo garderobo. Od tod izvira počitniško poimenovanje teh medsezonskih kolekcij. Kot zanimivost naj dodam, da Coco ni revolucionalizirala le modnega koledarja, temveč je, ko je bila med križarjenjem po Sredozemlju zagorela, spopularizirala tudi porjavel videz. Oblikovalska vizionarka je torej že stoletje nazaj vzpostavila nov koncept majskih modnih revij, njen naslednik, Karl Lagerfeld, pa jih je spremenil v legendaren dogodek. Kot ustvarjalni direktor in organizator je vsako Chanelovo kolekcijo, naj je bila ta ready to wear, couture, Métiers d'art ali cruise, obravnaval kot priložnost za uprizoritev spektakla na čudovitih lokacijah kot so Kuba, beneški Lido in palača Versailles. Leta 2014 je domnevno odštel 1.4 milijone funtov, da je več kot 1000 gostov povabil na umetno izdelan otok "Chanelified" v Dubaju, na katerem so si ogledali najnovejšo Chanelovo cruise kolekcijo. Manj kot leto pred smrtjo pa je za predstavitev svojih zadnjih cruise kosov naročil izgradnjo 148 metrov dolge križarke La Pausa, poimenovane po vili, ki jo je imela Coco Chanel na Azurni obali. Ladja je bila razstavljena v pariškem Grand Palaisu, na krovu pa je imela bar, klavir in celo bazen.
Chanel cruise 2019
Medtem ko je cruise za Chanel že dolgoleten prikaz ekstravagance, so se po pandemiji nanj osredotočile tudi številne druge modne hiše. Medsezonske kolekcije so postale privlačna možnost za organizacijo veledogodka, ki bo po svojem obsegu, proračunu, ponudbi in vznemirljivosti zasenčil tradicionalne S/S in A/W modne revije. Ta razvoj je v popolnem nasprotju z napovedmi strokovnjakov, ki so trdili, da so modne revije, kot jih poznamo, mrtve. Kaj se je torej zgodilo? Zakaj cruise ni več le klasična predstavitev kolekcij na modnih brveh, temveč trend ekscesivnih projektov?
Dior cruise 2020
Primarni razlog je neomejenost modnih znamk. Te uživajo večjo mero ustvarjalne svobode in po besedah Nabile Virani-Neriman, ustanoviteljice komunikacijskege svetovalnega podjetja Le Grey, ne čutijo pritiska tradicionalnih tednov mode. Produkcijo lahko namreč izvedejo kakorkoli, kadarkoli in kjerkoli same želijo. To ne le dovoljuje, temveč spodbuja še večje, bolj dinamične in razkošnejše ceremonije. Naraščajoče število velikih modnih hiš se zato odmika od prikazovanja kreacij v okviru klasičnega – in restriktivnega – modnega koledarja, ki narekuje datum in lokacijo revij, in namesto tega več sredstev vlaga v odmevne dogodke, ki jih lahko popolnoma prilagodijo svoji viziji.
Louis Vuitton cruise 2020
Drugi razlog je odlična finančna pobuda za preudarno oblikovanje tako cruise kot tudi pred-jesenskih kolekcij, ki na prodajnih policah pristanejo junija. Chanel je poročal, da cruise kosi med novembrom in majem predstavljajo 30% njegovih prihodkov, medtem ko naj bi ta delež pri nekaterih drugih znamkah znašal do 60%. Ta statistika ni presenetljiva. Oblačila iz klasičnih jesensko/zimskih kolekcij na Bližnjem vzhodu, v Južni Aziji in Latinski Ameriki niso najbolj funkcionalna ali privlačna, zato so medsezonski kosi bistvenega pomena za zadovoljitev kupcev iz teh koncev sveta.
Chanel cruise 2018
Tretji razlog za vzpon cruisa pa je produkt sodobnosti. Po pandemiji in med življenjem na robu svetovne recesije se v iskanju zatočišča pred realnostjo pogosto obračamo k družbenim omrežjem. In točno tam medsezonski koncept uživa ogromno podpore. Znamke se zavedajo, da morajo na konkurenčnem trgu nekako izstopati in da je omamna kombinacija razkošja, zvezd in teatralnosti droga za družbena omrežja, ki jim bo prinesla klike in profit. Kot poudarja Virani-Neriman, je na cruise modnih revijah več poudarka kot na oblačila sama danega na lokacijo, uprizoritev, ki na edinstven način oživi kolekcijo, in znane osebnosti, ki sedijo v prvi vrsti. Namesto z golim osredotočanjem na premožne stranke, poskušajo modne hiše svojo kupno moč povečati z neselektivnim prodajanjem cruise kolekcij povprečnim potrošnikom po vsem svetu. Znamke se prav tako poslužujejo sistema »kapljanja,« ki se nanaša na neprekinjeno izdajanje novih kosov skozi celo leto, ne le v času dveh glavnih sezon. To jim omogoči, da se hkrati približajo strankam, uresničijo njihove želje in potešijo njihovo potrebo po nenehnih novostih.
Louis Vuitton cruise 2017
Ena najbolj zapomnljivih cruise modnih revij se je odvila maja 2022 v Castel del Monte, puglijski trdnjavi iz 13. stoletja, ko je Gucci pod kreativnim vodstvom Alessandra Michele priredil kozmičen šov. Na Michelovi predzadnji reviji se je 101 model sprehodil po modni pisti, ki je obkrožala s projekcijami starodavnih zemljevidov ozvezdij in padajočih zvezd osvetljen srednjeveški grad na hribu. Prisotnih je bilo 340 gostov, med njimi Lana Del Rey, Paul Mescal, Elle Fanning in Dakota Johnson. Dogodek z naslovom Cosmogenie je bil oda nemškemu filozofu Walterju Benjaminu in njegovi sposobnosti osvetlitve povezav med modernostjo in kulturo, ki bi sicer ostale nevidne. Mističen srednjeveški ambient trdnjave sta obogatila razkošna renesančna moda in mistična super krvava Luna, ki se v stoletju zgodi le parkrat.
Gucci cruise 2022
Letošnjo sezono cruise dogodkov je 9. maja otvoril Chanel s filmsko obarvano modno revijo, postavljeno pred Paramount Studije. Sledil mu je Gucci, ki je svojo kolekcijo predstavil pred veličastno seulsko mestno palačo Gyeongbokgung, obetajo pa se nam še spektakli Louis-a Vuitton-a 24. maja na Isoli Belli v severni Italiji, Caroline Herrere 1. junija v Riu de Janeiru in Max Mare 11. junija v Stockholmu. Čaka nas slab mesec organizacijske inovativnosti, neomejenega glamuroznega razkošja in najnovejših poletnih kreacij.
Fotografije: Profimedia
Preberite še: Nov stil paža, ki se mu ne moremo upreti: Največji trend v svetu pričesk za leto 2023 je napovedala modna revija Chanel Cruise 2024
Priporočamo tudi: Obleka z golimi rameni v španskem slogu je trend, ki že napoveduje poletje 2023
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?