"Ne bojte se bradavic!" (tako vam pravi aktivistka golote Anja Rubik)

12. 1. 2017
"Ne bojte se bradavic!" (tako vam pravi aktivistka golote Anja Rubik) (foto: Instagram @anja_rubik)
Instagram @anja_rubik

Kar nekaj modnih sezon, preden sem prvič stopila v prostore uredništva Elle, je bil vsakih nekaj mesecev vrhunec moje modne kariere obisk tedna mode v Parizu. Večinoma zaradi ekskluzivnih modnih revij, včasih pa tudi zaradi prijetnih in spontanih srečanj," piše naša novinarka Katja Kozlevčar.

Eno od takšnih, ki mi je še zlasti ostalo v spominu, je bil trenutek, ko je mimo mene na dvorišču prizorišča modne revije Isabel Marant švignila Anja Rubik.

Težko je s prstom pokazati, kaj točno je tisto, kar te pri njej omreži. Lahko bi rekla, da 33-letna poljska manekenka, ki ji brez oporekanj dodamo predpono super, do popolnosti pooseblja besedo kul, in to je še najboljši približek. Njeni konsistentnost in strast do vsega lepega sta krivi, da jo obožujejo tako velikani visoke mode kot tudi komercialna podjetja, pri katerih nabira kampanje kot po tekočem traku. Med njimi naj naštejem le nekaj najbolj aktualnih: Moschino, Tiffany & Co., Chloé, Gucci in Marc Jacobs.

Med naslovnicami skoraj ni revije, ki je ne bi krasila, modne znamke pa se na vse pretege trudijo, da bi njeno ime kakorkoli povezale s svojim. Pred kratkim je tako sodelovala pri oblikovanju kapsulne kolekcije za pariško znamko IRO, modni oblikovalec Anthony Vaccarello pa jo je razglasil za svojo muzo. Svetovljanka in prodorna podjetnica je do zdaj dosegla veliko več kot bomo nekateri v vsem življenju. Mladost je preživela na vseh koncih sveta, od Kanade in Južnoafriške republike pa vse do Pariza, kjer se je prvič srečala z manekenstvom.

To ji je gotovo dalo potrebno širino, s katero se je pozneje lotevala najrazličnejših poslovnih in kreativnih izzivov. Njena eterična prezenca in kameleonska narava sta poskrbeli, da jo fotografi naravnost obožujejo, dekleta po vsem svetu, ki za hobi prelistavajo modne strani, pa do nje gojijo strastne simpatije. Za to pa ni kriv le njen globalni uspeh, ki jo je uvrstil na lestvico top 30 modelov tega tisočletja, temveč tudi njen trud na področju cenzure ženskega telesa, alternativen pristop k modnemu izražanju ter ne nazadnje seksi videz, ki je vedno izražen z okusom.

»Ne bojte se bradavic!«

Anja Rubik je živi dokaz, da lepota ne izključuje intelekta, in nasprotno. Je ena od redkih modelov, ki brez zadržkov redno pozira gola na naslovnicah najbolj branih revij (vse od konservativnega Voguea do francoske erotične revije Lui), blagovne znamke pa jo najemajo prav zaradi seksapila, ki ga tako čutno izraža. To pa ne pomeni, da svoje telo uporablja le kot oglaševalski pano.

Pred leti je ostro nastopila proti hinavskim pravilom Instagrama, ki prepovedujejo objavo ženskih bradavic. V modnem svetu, kjer je golota pogosta in gre z roko v roki z estetiko in umetnostjo, so se Rubikovi takšna pravila zdela nesmiselna, saj širijo mišljenje, da je žensko telo žaljivo. Potem ko so ji pri Instagramu večkrat ukinili profil zaradi objav fotografij, na katerih so bile vidne prsi, je manekenka javno zavzela položaj proti družbenemu omrežju ter se pridružila gibanju »Don't Fear the Nipple«. V okviru kampanje so izdelali majice s sliko ženskih prsi, ki ženske spodbujajo k zdravemu odnosu do svojega telesa in seksualnosti. Seveda so v hipu postale hit, zaradi svoje zavzetosti pa se je Anja priljubila številnim.

Njena ljubezen do golega telesa pa se je tu šele dobro začela. Pred štirimi leti je od prijatelja iz Avstrije prevzela urednikovanje revije 25, ki je zaradi artistične perspektive hitro postala glasnica ženske erotike. Kot je povedala za NY MAG, jo je neznansko motilo, kako je erotika predstavljena danes, zato se je z revijo želela vrniti k nedolžni in preprosti estetiki sedemdesetih. Rezultat je čutna, estetska in navdihujoča revija, ki vključuje veliko golote, izključuje pa vsakršno vulgarnost. Revijo, ki izhaja dvakrat na leto, soustvarja z znanimi imeni iz sveta mode, ki jih je spoznala med manekensko kariero. V kolofonu tako najdemo fotografski duo Inez & Vinoodh, igralko Chloë Sevigny, umetnico Marino Abramović, kreativnega direktorja in fotografa Hedija Slimana, manekenko Letitio Casto in številne druge.

Kot nadgradnjo zadnje številke revije na temo petih čutov je Anja ustvarila tudi kratki film, kjer se je prvič preizkusila v režiji.

Film je posnet v njenem značilnem slogu in izraža vse, kar pripoveduje tudi revija: Ljudje uporabljamo svoje receptorje kot vodilo za ustvarjanje. In seks. Ta naj bi bil edini, med katerim ljudje zares uporabljamo vse svoje čute, pravi Rubikova.

Anja Rubik

Originalna

Manekenka pa je v svoj obsežni življenjepis pred kratkim dodala še poklic voditeljice televizijskih oddaj. Prvič se je na malih ekranih pojavila leta 2010 kot gostja v oddaji Top Model. Zostań modelką, poljski različici znane ameriške resničnostne oddaje America's Next Top Model, leta 2014 pa je zasedla mesto voditeljice in sodnice v poljski različici oddaje Project Runway. S tem je razveselila predvsem svoje domače oboževalce, ki so ponosni, da se manekenka rada vrača v rodno deželo. Sorojake redno podpira tudi na modnih revijah in drugih dogodkih, nastopila je celo v videospotih poljskega umetnika Mistra D. ter pred kratkim še vokalistke Mary Komasa. Česarkoli že se loti, nikoli ne gre iz svoje kože. Pred kamero, na družbenih omrežjih, v intervjujih ... v vsem, kar počne, vedno izraža svojo edinstveno naravo, ki je hkrati divja in svobodnjaška.

Da počasi tudi sama postaja brend, je bilo jasno, ko se je pred dvema letoma pridružila kopici zvezdniških imen, ki so ustvarili svojo dišavo. Original by Anja Rubik so dobesedno njena kri, pot in solze, produkt, ki je nastal iz čiste ljubezni.

Parfum ponazarja njeno vizijo lepote in vsakomur, ki jo vsaj malo pozna, bo takoj jasno, da je stoodstotno njen. Rodil se je iz inspiracijskih fotografij oblikovalcev Anthonyja Vaccarella in Geoffreyja Beena ter fotografa Roberta Mapplethorpeja, ljubezni in simbolizma, ki jih predstavljajo lilije. Te so tudi glavna nota dišave. Ta je daleč od kičastih parfumov, ki smo jih navajeni iz hollywoodskega sveta, je delikatna, nedolžna in hkrati ženstvena in seksi. Kot ona.

Priznam, zelo odkrito sem zatreskana v Anjo Rubik. Kadarkoli me kdo vpraša, čemu do nje gojim tolikšno občudovanje, se težko izrazim. Verjetno ker izžareva nežnost in obenem seksapil, ker je strastna do vsega, kar počne v življenju, in tega ni malo. Blizu so mi njena načela in blizu mi je njena estetika. Zaenkrat še čakam dan, ko jo bom pred fotografskim objektivom razgalila tudi sama. Z okusom, seveda.

Katja Kozlevčar

Preberite še: "Nedosegljiva sem! Pa kaj potem!?"

Preberite tudi članek: 5 načinov za noro dober seks med menstruacijo

Novo na Metroplay: Tjaša Železnik in Franci Krevh│Najbolj pomembno je, da otroci poslušajo glasbo