To je edini pravi način za uživanje vitamina D: Te 4 stvari so najpomembnejše, da ga telo absorbira

Kako pa vi uživate vitamin D in ali veste, kako poskrbeti, da ga telo najbolje absorbira? Te štiri stvari so ključne za doseganje njegovega učinka na imunski sistem in kosti.

Lifestyle, 19. 2. 2022
To je edini pravi način za uživanje vitamina D: Te 4 stvari so najpomembnejše, da ga telo absorbira - Foto: Instagram

Veste, kako pravilno uživati D vitamin in predvsem, koliko vrednosti tega vitamina morate zaužiti? Vitamin D deluje kot hormon in je poleg vitamina A edini vitamin, ki ima receptor na jedro, kar pomeni, da se veže na naš DNA. Vitamin D (imenovan tudi "kalciferol") je v poleg vitamina E in K edini v maščobi topen vitamin, in ker so ti vitamini lipidotopni, so tudi edini vitamini, s katerimi se lahko predozirate, vendar brez panike, njihovo predoziranje je v praksi zelo težko. Vitamin je naravno prisoten v nekaj živilih, v prehranskih dopolnilih pa zaužijemo njegovo nekativno obliko. Prav tako se proizvaja endogeno, ko ultravijolični (UV) žarki sončne svetlobe zadenejo kožo in sprožijo sintezo vitamina D.

Vitamin D pospešuje absorpcijo kalcija v črevesju in vzdržuje ustrezno koncentracijo kalcija in fosfata v serumu, da omogoči normalno mineralizacijo kosti in prepreči hipokalcemično tetanijo (nehoteno krčenje mišic, ki vodi do krčev). Potreben je tudi za rast kosti, saj brez zadostne količine vitamina D lahko kosti postanejo tanke, krhke ali deformirane. Zadostnost vitamina D preprečuje rahitis pri otrocih in osteomalacijo pri odraslih. Skupaj s kalcijem vitamin D pomaga tudi pri zaščiti starejših pred osteoporozo.

Se sprašujete o njegovih točnih količinah? Njegova optimalna serumska koncetracija je 40-60 ng/ml. 

Vitamin D ima tudi druge vloge v telesu, vključno z zmanjšanjem vnetij in modulacijo procesov, kot so rast celic, živčno-mišična in imunska funkcija ter presnova glukoze. Vitamin D je tudi izredno pomemben pri lažjem prebolevanju vseh okužb zgornjih dihal, zato je njegovo dodajanje priporočljivo tudi v času, ko vaše telo trpi za virusno okužbo. 

Ne spreglejte: 

Predstavljamo vam štiri ključne dejavnike, na katere bodite pozorni, ko uživate vitamin D.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kourtney ❤️ (@kourtneykardash)

1. Jejte hrano, bogato z vlakninami

Prebiotične vlaknine so najljubša hrana našega mikrobioma, njihov vnos pa zagotavlja, da bodo delovale točno tako, kot bi morale.

Sadje, zelenjava, stročnice in semena so živila z visoko vsebnostjo vlaknin, ki bi jih morali jesti vsak dan.

2. Vitamin D uživajte skupaj z maščobo

Vitamin D je topen v maščobah, zato bo dodatek pogosto v obliki kapsule, ki vsebuje neko vrsto olja. Pomembno je, da je maščoba kakovostna in tudi če jemljete vitamin D v obliki suhe tablete, zraven vzemite malo olivnega olja. Telo bo na tak način absorbiralo kar 32 odstotkov več.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by V I T A M I N S (@vitamins_for_healthy__life)

3. Redno uživajte probiotike

Z rednim uživanjem probiotika, boste telesu zagotovili vse, kar potrebuje za optimalno delovanje mikrobioma. V telesu je od 300 do 500 vrst mikroorganizmov, vsak ima svoje »želje«, a vsi imajo radi probiotike.

4. Poskrbite za vnos magnezija

Ta mineral je ključen za vezavo vitamina D v telesu, saj je potreben za kroženje vitamina in njegovo vezavo na tkiva. Poskrbite za zadosten vnos magnezija, ki bo blagodejno vplival tudi na vaše mišice in splošen imunski sistem.

Fotografije: Instagram/@johannelandbo

Preberite še: Vračajo se te ikonične superge iz 80-ih. Poglejte, kako jih nositi

Priporočamo tudi: Jennifer Lopez je nosila najljubšo torbico Kate Middleton. To je investicijski kos, ki ga boste želeli kupiti

Najbolj brano