Ta močna zelenjava zmanjša tveganje za sladkorne in srčno-žilne bolezni: V svojo prehrano je vključite še pred poletjem

Redkvice so bogate z vitamini in minerali ter vsebujejo zelo malo ogljikovih hidratov, in so skoraj popolnoma brez maščob. Tudi vi menite, da so lahko odličen poletni prigrizek? Preverite zdravstvene koristi te močne zelenjave, in nekaj napotkov, kako v celoti izkoristiti njen bogat okus.

Ta močna zelenjava zmanjša tveganje za sladkorne in srčno-žilne bolezni: V svojo prehrano je vključite še pred poletjem - Foto: Profimedia

Naj redkvice postanejo vaša najljubša zelenjava in svetujemo vam, da jih vključite v svojo prehrano, saj vsebujejo številne hranilne snovi, ki vam bodo pomagale izboljšati zdravje. Poleg tega obstaja več načinov, kako lahko izboljšate njihov okus in jih kot popestritev dodate svojim najljubšim jedem. Smo vzbudili vaše zanimanje?

Zakaj je redkev posebna vrsta zelenjave?

Redkev je korenovka. Praviloma imajo hrustljavo teksturo in rahlo grenak, trpk okus. Razlikujejo se po barvi - lahko so rdeče, bele, rumene, rožnate in vijolične ter po obliki - običajno so okrogle, obstajajo pa podolgovate redkvice.

Menijo, da ta zelenjava izvira iz jugovzhodne ali srednje Azije, stari Grki in Rimljani pa so jo uporabljali že pred približno 2500 leti za prehrano in medicinske namene.
V prehrani se najpogosteje uporablja rdeča redkev, vse redkve, ki obstajajo danes, pa so nastale z udomačitvijo divje vrste Raphanus sativa. Posebej zdrava je bela redkev, imenovana, daikon redkev. Ima številne zdravilne lastnosti, kot so protivnetne in protivirusne, predvsem pa je ta redkev odlična za razstrupljanje jeter.

Prehranska sestava redkvice

Redkev je izjemno bogata s številnimi hranili. Vsebuje zelo malo ogljikovih hidratov in skoraj nič maščob. Nizkokalorična – ½ skodelice sesekljane redkvice vsebuje približno 12 kalorij in ima nizek glikemični indeks, zato jih lahko jeste, tudi če želite popraviti svojo težo ali izgubiti nekaj kilogramov.

Redkev je dober vir vitamina C. Le ½ skodelice vsebuje približno 14 % priporočenega dnevnega odmerka tega vitamina. Vitamin C je antioksidant, ki pomaga v boju proti prostim radikalom in preprečuje poškodbe celic zaradi staranja, nezdravega načina življenja in toksinov iz okolja. Ta vitamin ima tudi ključno vlogo pri proizvodnji kolagena, ki podpira zdravo kožo in krvne žile.

Vsebujejo tudi majhne količine kalija, folata, magnezija, riboflavina, fosforja in vitamina K. So dober vir antioksidantov, kot so katehini, pirogalol in vanilijeva kislina. Že komaj čakate, da si jo privoščite? Če še niste prepričani, ali se bo redkvica znašla na vašem meniju, si pod naslednjo fotografijo oglejte vse njene zdravstvene prednosti, ki še posebej pridejo do izraza. če jo uživamo skupaj s korenjem.

Zdravstvene koristi redkvice

Zaradi velike količine zdravih hranil ima ta zelenjava številne koristi za zdravje.

1. Zmanjšajte tveganje za razvoj sladkorne bolezni

Redkvice vsebujejo kemične spojine, ki lahko pomagajo uravnavati raven sladkorja v krvi. Uživanje redkvice poveča tudi naravno proizvodnjo adiponektina v telesu. Višje ravni tega hormona lahko pomagajo zaščititi pred odpornostjo proti insulinu. Poleg tega vsebujejo koencim Q10, antioksidant, ki zmanjšuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni.

2. Izboljšajte delovanje jeter

Redkev je bogata s številnimi spojinami, ki pomagajo pri razstrupljanju in regeneraciji jeter po poškodbah. Te iste spojine pomagajo tudi ledvicam odstraniti toksine.

3. Izboljšajte zdravje srca in ožilja

Redkev je bogata z antioksidanti in minerali, kot sta kalcij in kalij. Ta hranila skupaj pomagajo znižati visok krvni tlak in zmanjšajo tveganje za nastanek srčnih bolezni. Redkev je tudi dober vir naravnih nitratov, ki izboljšujejo pretok krvi. Še ne veste, kam bi redkec vključili, ne skrbite, pripravili smo vam čudovite namige, ki si jih oglejte pod naslednjo fotografijo.

Kako jesti redkev?

Redkev je široko na voljo v supermarketih in na tržnicah, ko je v sezoni. Gre predvsem za spomladansko zelenjavo. V surovi obliki ima pikanten, rahlo pikanten okus, zahvaljujoč encimom, ki jih najdemo tudi v gorčici in rabarbari. S kuhanjem redkev izgubi oster okus in pridobi zemeljski, sladek okus.

Tukaj je nekaj načinov, kako jih lahko vključite v svojo prehrano:

Naredite kisle redkvice z jabolčnim kisom in začimbami.
V svežo solato dodamo sesekljane redkvice.
Na olivnem olju prepražimo redkvice s česnom.
Na osnovi indijskih oreščkov naredite omako iz redkvice in mlade čebule.

Ne spreglejte:

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Vojaška dieta obljublja izgubo 5 kg v 7 dneh: Predstavljamo vam podroben načrt prehrane in 16 živil, ki dajejo odlične rezultate

Priporočamo tudi: Kate Middleton je s tem preprostim trikom osvežila pomladno obleko, ki jo ima v svoji omari že leta

Najbolj brano