Ovsena kaša za zajtrk: Kako dobra je za vas in kako jo lahko vključite v svojo prehrano? Stavimo na recepte, ki vas bodo navdušili

Naslavljamo vse lastnosti, prednosti in okusne recepte za ovseni zajtrk, ki ga boste želeli vključiti v svojo prehrano že zdaj.

Ovsena kaša za zajtrk: Kako dobra je za vas in kako jo lahko vključite v svojo prehrano? Stavimo na recepte, ki vas bodo navdušili - Foto: Profimedia

Če še ne poznate vseh lastnosti in koristi ovsa, vas bo najprej zanimalo, da je to žito iz družine zelnatih poljščin polno mineralov, vitaminov, vlaknin in antioksidantov. Sliši se dobro, kajne? Počakajte, še veliko (in zelo dobro) več. Oves, tako kot rdeči kvasni riž, pomaga zniževati holesterol, med njegove najbolj znane prednosti pa spadajo tudi zmanjšanje tveganja za srčne bolezni, preprečevanje zaprtja, boj proti prekomerni telesni teži ali sladkorni bolezni zaradi visoke vsebnosti vlaknin ter prispevanje k pravilnemu delovanju živčnega, imunskega, kognitivnega in reproduktivnega sistema.

Ker je zelo dobro prebavljivo žito, je primerno tudi za bolnike s celiakijo (čeprav je priporočljivo preveriti, ali ima certifikat "brez glutena", saj je lahko pri predelavi ali gojenju kontaminirano); ker pa je eno od živil z visoko nasitno močjo, je zelo koristno tudi pri nadzoru telesne teže.

Ne spreglejte:
 

Kljub vsem njegovim pomembnim koristim in dejstvu, da je eno najbolj znanih in zaužitih žit na svetu, pa se nasploh poje zelo malo ovsa. To je skupaj z vsemi koristmi za zdravje, ki jih prinaša vključitev ovsa v prehrano, eden od glavnih razlogov, zakaj smo pregledali vse razloge, zakaj je zelo priporočljivo ovsene kosmiče vključiti v zajtrk in celo kot zdrav prigrizek. Ne glede na to, ali gre za izboljšanje prehranske in telesne kondicije - saj vemo, da bodo spremembe izjemne, če zdravo prehrano združimo z redno telesno vadbo - ali za izboljšanje zdravja.

Zbrali smo tudi nekaj najboljših receptov, v katerih je glavna sestavina oves, tako da nimamo več izgovorov, da ne vemo, kako in kdaj bi ga uživali, tako pa je čas, da ga dodamo na seznam zdravih, enostavnih in hitrih zajtrkov. Ste že poskusili "kašo", "overnight oats", ovsene smoothije, ovsene koktajle in ali ste vedeli, da lahko to žito vključite tudi v solate? Samo še en obisk supermarketa vas loči od tega, da spoznate vse možnosti.

Premalo zaužito žito

Oves je poleg pšenice, koruze in riža eno najbolj priljubljenih žit med španskim prebivalstvom, čeprav njegovo uživanje trenutno ni zelo razširjeno. 

Visoko cenjeno

Po podatkih študije, ki je bila izvedena na vzorcu več kot 1 200 ljudi, je oves  razumljen kot žito, ki ima več lastnosti kot ostala žita in je bolj koristno za naše zdravje. To je res, saj gre za živilo z visoko vsebnostjo vlaknin in vitaminov, ki je primerno za celiakijo ter idealno za ljudi z alergijami in želodčnimi težavami.

Prednosti zelo popolnega žita

Seznanjamo vas s prednostmi teh popolnih žit, ki jih lahko dobite že s tem, da jih jeste za zajtrk:

  • Pomaga zniževati holesterol: skodelica ovsenih kosmičev (približno 40 gramov) vsebuje 47 % priporočenih 3 gramov beta-glukanov na dan, ki lahko pomagajo vzdrževati normalno raven holesterola v krvi.
  • Zmanjšanje tveganja za bolezni srca: številne študije kažejo, da lahko uživanje priporočene količine beta-glukanov kot del uravnotežene prehrane in zdravega življenjskega sloga pomaga zmanjšati holesterol in posledično tveganje za bolezni srca.
  • Zaradi visoke vsebnosti vlaknin lahko pomaga preprečevati bolezni, kot so zaprtje, sladkorna bolezen ali prekomerna telesna teža, saj pomaga ohranjati zdrav prebavni sistem. Pravzaprav je ogljikov hidrat, ki pomaga pri hujšanju in izgubi telesne teže. Poleg tega je, kot smo že omenili, zelo dobro sprejemljivo žito tudi za bolnike s celiakijo.
  • Uživanje ovsa zaradi vsebnosti vitaminov in mineralov, kot so tiamin, vitamin B6, folati, železo, magnezij in cink, prispeva k pravilnemu delovanju živčnega, kognitivnega, imunskega in reproduktivnega sistema, psihološkega delovanja ter k pravilnemu delovanju mišic in kosti.

Kako jesti oves?

Predstavljamo vam nekaj idej, kako uživati to žito:

  • Ovseni kosmiči čez noč: Še vedno ne poznate tega zajtrka, priljubljenega med blogerji in instagramerji? Ta okusen recept je enostaven in okusen način uživanja ovsa, zlasti v toplejših mesecih, saj lahko z mešanjem sestavin večer prej in shranjevanjem v hladilniku uživamo v svežem in okusnem zajtrku. Zmešajte ovsene kosmiče s sezonskim sadjem, kot so breskve, grozdje, češnje ... Če ste preveč leni, da bi jih pripravili doma, jih lahko za zdrav zajtrk najdete na jedilnikih številnih najboljših restavracij.
  • Smutiji in koktajli: v toplejših mesecih so idealen način za uživanje svežega sadja in hidracijo. Če v mešanico dodate ovsene kosmiče, boste dobili popolnejšo hrano, ki je idealna za zajtrk ali prigrizek.
  • V solatah: ovsene kosmiče lahko dodate običajnim solatam. Zmešani z drugimi sestavinami bodo jedi dodali vlaknine in druge hranilne snovi ter pridih izvirnosti.
  • Sorbeti in sladoledi: ovseni kosmiči se lahko dodajo tudi tem pripravkom, zlasti če so domači. Ko v mešalnik dodajate sestavine (led, sadje itd.), dodajte ovsene kosmiče in vse skupaj premešajte.
  • Z narezanim sadjem in jogurtom: če dodamo ovsene kosmiče, postane mešanica zdrav in okusen prigrizek, ki vsebuje lastna hranila, kot so minerali in vitamini.

Postanite ljubitelj kaše

Če uporabljate Instagram, ste zagotovo videli veliko fotografij skled s tem receptom, ki temelji na ovsu, oreščkih, sadju, medu ali marmeladi. Znamenita "kaša" se je v svetu resnično prijela. Prvič, ker je idealen zajtrk za začetek dneva z veliko energije, zato ga mnogi štejejo za zajtrk za tekače. In drugič, zaradi svoje izjemne hranilne vrednosti in pomoči pri uravnavanju telesne teže zaradi počasne prebave in nasitnega učinka; pravzaprav je na našem seznamu 12 učinkovitih zajtrkov za hujšanje.

"Overnight oats"

Predstavljamo recept za enostaven, okusen in zdrav zajtrk.

Sestavine: ½ skodelice narezane banane, ½ skodelice posnetega jogurta, ½ skodelice posnetega mleka, ½ skodelice ovsenih kosmičev, ½ skodelice malin, ½ skodelice robid in 2 žlički semen chia.

Priprava: Ovsene kosmiče stresite v izbrano skledo, dodajte mleko, jogurt in posujte semena chia. Mešanici dodajte robide, rezine banane in maline. Pripravek postavite v hladilnik in ga uživajte naslednje jutro ali nekaj ur pozneje!

Mlečni napitek iz ovsenih kosmičev

Zeleni smoothiji so idealni za hujšanje in zdravje. Razkrivamo recept za izjemno vlažilni in energijski smoothie, ki je idealen po dnevu na plaži in soncu ali za začetek dneva.

Sestavine: 1 navaden nemasten jogurt, 1 zrela hruška, ½ banane, ½ skodelice ovsenih kosmičev, 1 ščepec sveže mletega ingverja, 4 kocke ledu

Priprava: Sadje olupite in sesekljajte v mešalniku ali posodi za mešanje. Dodajte preostale sestavine in jih temeljito zmešajte.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Katere pričeske izberejo zvezdnice, ko želijo biti videti mlajše: Paž je na prvem mestu, obstajajo pa tudi privlačne alternative

Priporočamo tudi: Retrogradni Merkur 9. septembra prinaša kaos in nesoglasja, a ne za vse: Ta 4 znamenja čaka ugoden preobrat

Najbolj brano