Tandem Mêhlê pod drobnogledom

9. 4. 2014
Deli

Pod blagovno znamko Mêhlê, s sedežem v Londonu, se podpisujeta slovenska modna oblikovalka Maja Mehle in njen partner, vizualni umetnik Miha Fabio Kalan.

O znamki, podpisani z estetiko tradicije krojenja in tehnično inovacijo športnih materialov, smo se pogovarjali z Majo.

Ste kdaj razmišljali, da bi počeli kaj drugega, kar ni povezano z modo?

Če bi imela posluh, bi bila Beyoncé. V trenutkih, ko ne gre vse kot po maslu, pa razmišljam tudi o karieri profesionalne televizijske gledalke. Moda je moja prva ljubezen in združuje vse, kar me v življenju zanima: film, umetnost, glasbo, literaturo, vse lepo, ljubezen, matematiko, logiko, tehniko ... Tako da ... ne, nič drugega mi ni nikoli zares hodilo po glavi.

Od kod tako velika ljubezen do Londona?

Ko sem se pri 15 letih odločila, da želim študirati na univerzi Royal College of Art, je London postal moja obsesija in moj cilj. Vse, kar se je tam dogajalo in kar je od tam prišlo, je bilo vedno zelo kul. In jaz sem želela biti del tega. London je še vedno zelo kul. Je res hitro mesto, všeč mi je, da ljudje veliko delajo, so nasmejani, pozitivni in imajo cilj. Tu se počutim zelo doma.

Vaš življenjski partner je tudi vaš projektni partner. Je v tem več pozitivnega ali negativnega?

Miha je super. Najlepše je ustvarjati znamko z nekom, ki mu popolnoma zaupaš in si deliš ogromno skupnega. To sem verjetno podedovala od staršev, oba sta namreč delala v družinskem podjetju in mi bila dober vzgled.

Kako je bilo delati z Matthewom Millerjem in kako je bilo oblikovati za moško modo?

Ali vpliva to na vaše oblikovanje za ženske?

Menswear oziroma moška moda je velik del mojega ustvarjanja. Zaključna kolekcija na oblikovni je bila moška, na NTF-ju je bila diplomska kolekcija pol ženska pol moška, sledil je Matthew Miller, trenutno pa kot zunanja sodelavka svetujem na RCA (Royal College of Art) na oddelku Menswear. Opažam, da se to pozna tudi pri kolekcijah Mêhlê. Kroji so večji, prav tako detajli, večji poudarek je na outerwearju. Predvsem je vse zelo nosljivo in funkcionalno.

Navdih vlečeš iz mladosti – predvsem iz Jugoslavije. Te je tako močno zaznamovala?

Jugoslavija je zelo fascinantna. Ko gradiš znamko, je zelo pomembna zgodba. Ljudi zelo zanima, kdo si kot oseba, kot oblikovalec, in že med študijem me je najbolj zaznamovala zgodba: »Where are you from? Slovenia ... Ex Yugoslavia ... Tito ... We were smuggling jeans from Italy.« Tako da zdaj to zgodbo le še nadaljujeva. Je pa res, da mi je zelo blizu estetika socializma: uniformiranost, preprostost, funkcionalnost.

Kateri od slovenskih oblikovalcev vam je najbližje?

Zoran Garevski in Nataša Peršuh. Oba sta odlična oblikovalca in prijatelja. Z veseljem vsakič spremljam tudi slovenski teden mode in sem navdušena nad kolektivom Young@Squat in Aleksandro Brlan.

So še kakšne druge omejitve poleg neba?

Človek je sam sebi največja omejitev. Čas ... in denar.

Obvezni kos za pomlad in poletje?

Mêhlê White Mesh Bomber Jacket. Uniseks, izčiščen, futurističen, obvezen. Poleti gre predvsem za videz, ki ga lahko nosiš od jutra do večera, saj se po delovnem dnevu vedno zavije na aperol spritz. Kombinacija bele bomber jakne, rumene obleke in natikačev je zato super.

Nam razkrijete ključne smernice svoje jesensko-zimske kolekcije?

Kolekcija jesen in zima 2014 Moving Forward je hommage 30. obletnici olimpijskih iger v Sarajevu. To se odraža predvsem v krojih, ki so zelo športni in sproščeni, ter v funkcionalnosti oblačil. Značilnost najinih kolekcij je združevanje inovativnih, tehnoloških materialov s klasičnimi oblikami in kroji. Udobnost, minimalizem, lahkoten šik.

Pripravila: Tina Curk

Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024