Olga Košica in Rok Marinšek sta Olgafacesrok. Oblikujeta nakit, ki ga opisujejo sami presežniki.
Letošnjo oblikovalsko pot sta začela kar v Parizu, na tednu mode, kjer sta predstavila svoj inovativni 3D-nakit.
Oblikovalka nakita in grafični oblikovalec. Kdaj in kako sta ugotovila, da lahko kreativno sodelujeta?
Barcelona. V mestu, kjer sva se pred leti srečala, sva skupaj obiskala nekaj trgovin z nakitom. Drug o drugem sva vedela, s čim se ukvarjava, vedela sva, da imava podoben okus in estetiko izražanja. Svoja oblikovalska izhodišča sva nato začela raziskovati in združevati skozi igro.
Nakit in predmeti, ki so nastali, so bili plod ustvarjalne zabave. Prva skupna kolekcija, ki je bila izdelana iz pleksi stekla, je bila zelo grafična, še zlasti zato, ker je bila to Rokova prva kolekcija nakita in je idejno izhajal s področja, ki mu je bilo kot grafičnemu oblikovalcu najbližje, iz grafike (portreti, črke).
Prednosti vajinega sodelovanja?
Drug drugega spodbujava in si postavljava izzive. (smeh)
O.: Jaz poskrbim za tehnični vidik.
R.: Pogosto sprašujem, ali bi bilo določeno stvar mogoče narediti, ali si jo upava narediti, in Olga mi vedno odgovori pritrdilno.
O.: Seveda je pomemben tudi končni rezultat, videz izdelka, embalaža, predstavitev, in to je Rokova domena.
Z Rokom na začetku, resnici na ljubo, nisva hotela delati nakita, ki bi bil usmerjen v prodajo. Želela sva raziskovati nove stvari, nove tehnologije, in pri tem sva se odlično dopolnjevala in se še.
In kako se vse skupaj začne?
Sva šolana oblikovalca, in zato se oblikovanja nakita lotevava raziskovalno: pripraviva koncept, zgodbo, raziščeva možnosti različnih tehnologij. Do končnega izdelka je dolga pot, ki ni naključna.
Letos sta na tednu mode v Parizu sodelovala z oblikovalko oblačil Masho Ma in za njeno kolekcijo za jesen in zimo 2013/14 oblikovala 3D-nakit Winter Garden. Kako je prišlo do tega sodelovanja?
Za Masho Ma že tri leta dela slovenski stilist Andrej Skok, ki je pri blagovni znamki zadolžen tudi za svetovanje. Pred letom dni je videl najin prvi poskus oblikovanja nakita, izdelanega s 3D-tehnologijo tiskanja. Odnesel ga je oblikovalki in ga celotni ekipi predstavil na posvetovalnem sestanku. Bili so navdušeni nad tehnologijo, estetiko, in tako smo se dogovorili za sodelovanje. Naj poudariva, da je bil nakit v celoti izdelan v Sloveniji. Pri končni izdelavi (tiskanju celotne kolekcije) nama je ob strani stalo podjetje Ortip iz Slovenije, s katerim nameravava sodelovati tudi v prihodnje.
Kako pravzaprav sodelujeta oblikovalec oblačil in oblikovalec nakita? Koliko ustvarjalne svobode sta imela pri oblikovanju?
To je vedno zelo kočljivo. (smeh) A v tem primeru je šlo vse gladko, brez težav. Oblikovalka nama je sporočila naslov zgodbe: želela je zimo, snežinke, zimski vrt. Naredila sva raziskavo, kako je videti vrt pozimi in kako bi 3D-nakit kar najbolje dopolnil njeno kolekcijo oblačil, ki je precej grafična. Na koncu se je izkazalo, da je najin nakit zastavljeni temi, ki je temeljila na poeziji, celo bližje kot oblačila.
Odzivi iz Pariza?
Navdušeni. Kolekcija z nakitom odhaja zdaj na Kitajsko in v London. Dogovarjamo se za nadaljnje sodelovanje in prodajo nakita skupaj s kolekcijo Masha Ma.
Katere so prednosti 3D-tehnologije pri izdelavi nakita?
Leto 2013 je leto 3D-tehnologije, ki napreduje iz meseca v mesec. Seveda se tehnika 3D-tiskanja ne uporablja le za izdelavo nakita, njene zmožnosti so uporabne v medicini, arhitekturi ... Prednosti? Natančnost, možnost izdelave najbolj natančnih detajlov in seveda hitrost. Za izdelavo enega uhana iz kolekcije Winter Garden, govorimo o tiskanju, priprava je nekaj drugega, potrebuje 3D-tiskalnik dve uri. Ročno bi ga izdelovali več tednov.
Kdo so vajini kupci?
Ljudje, ki jih na splošno zanima oblikovanje. Ljudje, ki imajo nekaj oblikovalskega predznanja, so poznavalci, imajo občutek za dizajn. So ozaveščeni in spremljajo oblikovanje na vseh področjih, ne le z vidika mode.
Kje v Sloveniji lahko kupimo ta nakit?
Ker je nakit del kolekcije za jesen in zimo 2013/14, bo treba počakati do poletja. Potem bova raziskala možnosti prodaje v trgovini in prek spleta. Trenutno lahko najino delo spremljate na olgafacesrok.com.
Kaj je prihodnost oblikovanja nakita?
O.: V modi je aktualen digitalni potisk, ki omogoča vse in še več, pri nakitu pa je v ospredju igra različnih materialov in njihovih kombinacij. 3D-tehnologija pa je tista, ki se bo še razvijala. Na trgu so že tiskalniki, ki omogočajo 3D-tisk kovin. Tudi materiali se vse bolj in bolj razvijajo. Kdaj bomo dobili izdelek (nakit), ki samostojno spreminja barvo glede na določene okoliščine, je le še vprašanje časa.
R.: Pravijo, da naj bi v letu 2040 imelo skoraj vsako gospodinjstvo3D-tiskalnik. Treba bo le še naložiti dokument z načrtom prstana ali stola in si ga preprosto natisniti.
Pripravila: Petra Windschnurer
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču