Ko sem zadnjič kupovala darilo za prijateljičinega otroka, sem naletela na plakat Barbapape in Barbamame.
Portret barbapara je bil prikupno polepšan s pisanimi srčki. »Odlično bi se podal v otroško sobo,« je predlagala prodajalka, jaz pa sem v istem hipu pomislila, kako krasno bi bil videti v moji dnevni sobi. In tam je nazadnje tudi pristal.
Svoj okus za stensko umetnost sem pripisala prijetnim občutkom, ki so me navdali ob pogledu na srečne obraze družinskih članov Barba, a, kot kaže, se morda uvrščam med tako imenovane večne najstnice.
Originalni izraz za večno najstnico, tweenysomething, seveda prihaja iz Amerike, izmislila pa si ga je pisateljica Sarah Heward. Večna najstnica je odrasla ženska, obsedena s trendi, modo, zabavo in kulturo deklet, precej mlajših od sebe.
27-letne Tanje na primer ni sram priznati, da je lastnica zbirke bleščečih nalepk in da svojim prijateljicam ob rojstnih dneh pošilja paketke, v katerih so bombončki in žepne punčke Polly. »Čeprav se bližam tridesetim, so vse rojstnodnevne čestitke, ki sem jih kdaj dobila, vsebovale otroške motive. To sem sprva pripisovala dejstvu, da sem najmlajša v družini, zadnja leta pa opažam, da so takšne reči všeč tudi mojim prijateljicam.
Ne gre več za nekaj, kar bi ženske morale skrivati. Odrasle ženske si kupujejo nalepke in z njimi krasijo svoje prenosne računalnike,« nam je povedala Tanja. Ta fenomen je ženske s karierami, družinami in posojili 'robsedel' tudi z Robertom Pattisonom v vlogi Edwarda Cullena v Somraku, čeprav je bila vampirska saga namenjena deset do 13-letnim otrokom.
Francoski manikiri je torej odklenkalo, v trendu so mavrični nohti, posuti z bleščicami. Da bodo to nostalgijo unovčile, pa so se odločile tudi kozmetične hiše: M. A. C. je pred kratkim predstavil linijo Hello Kitty in bleščila so romala že v marsikatero aktovko predstavnice ženskega spola, stare krepko čez sedem let. Tudi O.P.I je, ko je na velika platna prišel nov film o Muppetkih, predstavil linijo lakov živih barv. In čeprav si svojih nohtov ne želim pobarvati z modro, ki jo je navdihnil Gonzo, ali z zeleno, za katero so navdih našli pri Kermitu, močno hrepenim po novi liniji notranje opreme oblikovalke Virginie Johnson, ki je blazine porisala s sovami, pregrinjala za postelje pa prekrila z listki in račkami.
Kateri pa so drugi kazalniki, da ženska goji kulturo sladkorne pene? »Večna najstnica se svojega otroštva spominja s pretirano mero nostalgije, morda so ji všeč srčkane šolske potrebščine in verjetno rada nakupuje v majhnih trgovinah, polnih kiča,« pravi Hewardova.
Pablo Picasso je nekoč rekel: »Dolgo traja, da postaneš mlad.« Pri tem naj bi imel v mislih zrelost, ki je potrebna, da lahko na svet pogledaš z nedolžnimi očmi. Takrat ko je izrekel stavek Mladost je vseh starosti, pa verjetno ni imel v mislih žensk, ki hrepenijo po pregrinjalih z račkami. Dandanes se zdi, da lahko mladosti kljub vsemu določimo starost, in ta številka je noro nizka. Pred 20 leti je bilo v zraku, da se vse konča pri tridesetih, danes pa se zdi, da gre vse navzdol že po 16. letu. In nekoč so deklice želele zrasti, da bi se oblačile kot ženske, danes pa ženske želimo ponovno postati deklice.
Pri Miu Miu so tako obleke za na plažo posuli z jabolki, Anna Sui pa je svoja oblačila osladkala z vzorci kolačkov. Značilne svilene srajce britanske znamke Equipment so prekrite s srčki, pri Topshopu pa so na police postavili jopice v koralni barvi, okrašene z belimi bambiji. Bodo pamperske postale nove vroče hlačke, otroci pa bodo hodili naokrog v visokih petah? Pri francoski reviji Vogue so pred kratkim na primer fotografirali desetletno manekenko z živo rdečimi nohti ter v čevljih z leopardjim vzorcem in visoko peto, ki z moteče zapeljivim pogledom počiva na tigrovi koži. Še en tak primer je (pretirano) svež obraz oglasne kampanje modne hiše Marc Jacobs: 13-letna Elle Fanning.
Najverjetnejši razlog, zakaj se ženske tlačimo v enodelne pajace, za modni dodatek pa imamo liziko v ustih, je enak razlogu, zaradi katerega odrasli moški igrajo nogomet in videoigrice – strah pred odraslostjo. »Nepripravljenost na zrelost je pomemben dejavnik tudi pri ženskah, ne le pri moških,« pravi Hewardova, ki sodeluje pri pisanju scenarija za novo HBO-jevo nanizanko z naslovom Punce. Nanizanka govori o ženskah, ki iščejo svoje mesto v svetu, režira pa jo Judd Apatow (režiser filmov, kot sta 40-letni devičnik in Napumpana), čigar glavni junak je bil doslej običajno mehkužen in čustveno zaostal moški, nepripravljen na resno zvezo. »V pop kulturi je večna najstnica ženska različica moškega, ki je večni otrok,« pove Hewardova. Torej smo lahko tudi me neambiciozne in tudi me lahko v sebi gojimo fobijo pred odgovornostjo.
Ljudje se torej bojimo odraslosti in izzivov, ki jih ta prinaša. Odraslost nikakor ni več privlačna, saj so dnevi prežeti s skrbmi, povezanimi z odplačevanji posojil, ter z zavedanjem, da nimamo ničesar privarčevanega za starost, saj je življenje postalo predrago. Kdo bi si potemtakem sploh želel odrasti? Morda so nalepke in potiskane oblekice nekakšno zanikanje dejanskosti.
Čeprav se zdi razlaga o zanikanju logična, sta mi bližje njeni blažji sestrici: nostalgija in pobeg. »Ne verjamem, da ženske hrepenenje po otroštvu ovira pri njihovem razvoju. Povsem naravno je, da se preteklosti spominjamo kot obdobja, ko je bilo vse bolj preprosto,« pravi Hewardova. Na to bom z veseljem nazdravila z gostim sokom s smetano. In če se bom odločila skriti se pred puščicami odraslosti, prisežem (brez fig v žepu), da bom to storila pod pregrinjalom z račkami.
Prevedla Živa Deu,
fotografija promocijsko gradivo
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc