ELLE Motivacijski ponedeljek: Nina Štefe o izzivih podjetništva v Sloveniji

25. 5. 2020
ELLE Motivacijski ponedeljek: Nina Štefe o izzivih podjetništva v Sloveniji (foto: Osebni arhiv)
Osebni arhiv

"V poslu moraš najti svoj zakaj."

Nina Štefe je mlada podjetnica, ki verjame v napredek s trdim delom in veselje ob svoji dejavnosti. Uspešno trgovino Čas za kavo, ki jo je v lanskem letu predstavila tudi v fizični obliki, zdaj nadgrajuje še z dejavnostjo Bossycafe, s katero želi mladim podjetnicam ponuditi prostor za navdih, pomoč in motivacijo.

Vsi, ki te spremljamo lahko opazimo, da si ves čas aktivna in
zaposlena. S čim se vsakodnevno najpogosteje ukvarjaš?

Največ časa trenutno posvečam trgovinici Čas za kavo v centru Ljubljane in urejanju svojih profilov na socialnih omrežjih. Vodenje trgovine lahko opišem z dvema besedama - prodaja in marketing, kar pa vključuje pisanje urnikov, naročanje zalog, vodenje evidenc, komunikacijo in vodenje študentov. Poleg tega mi je Bossy Cafe vzel veliko časa - vodim ga s prijateljico Tjašo, s katero pripravljava video vsebine in delava na poslovnem planerju, zato sva zadnji mesec bolj malo spali.

Moji glavni hobiji so treningi v fitnesu in nedeljski pohodi, tega pa je bilo v zadnjem mesecu bolj malo. Kljub temu da sem si naredila plan treningov, je karantena spremenila vsakdan in osredotočiti sem se morala na prilagoditev trgovine na spletno prodajo.

Kako se ti je porodila ideja za trgovino Čas za kavo?

Leta 2017 sem pustila službo za nedoločen čas in se podala na svojo pot. Razmišljala sem o prihodnosti - želim imeti vsakodnevni urnik, me veseli kar počnem? Prebirala sem tudi knjige o finančni svobodi in osebnostni rasti ter tako dobila širšo sliko o tem, kako se lahko vse skupaj razvije, če si naredim načrt in trdo delam. Pričela sem z grajenjem profila @caszakavo, ko se je skupnost večala, pa sem naredila skodelice z vzpodbudnimi napisi, ki so prejele odličen odziv publike. Takrat sem se zares osredotočila na ustvarjanje lastne znamke, gradila sem Instagram profil in se ukvarjala s prodajo in marketingom. Tako se je leta 2019 pod imenom Čas za kavo odprla fizična trgovina, oziroma prostor, kjer se ljudje razvajajo, dobijo trendovske in aktualne izdelke, podprejo lokalne podjetnike in pridejo po darila zase ter najbližje.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Čas za kavo▪️Ljubljana (@caszakavo) on

 
Koronavirus je mnogim prekrižal poslovne načrte. Kako si se ti
soočila s to situacijo?

Pred nastalo situacijo smo se osredotočali predvsem na fizično trgovino in korona za nas znak, da se moramo bolj posvetiti spletu - in smo se. Odziv je bil nor, predvsem zaradi akcije "pošlji darilo na dom", kjer je bilo mogoče slavljencem v času karantene domov poslati pozornost, ne glede na to, da so bile trgovine zaprte. Situacijo smo izkoristili tako, da smo na splet dodali izdelke, voščilnice in dodali možnost lastnoročnega zapisa želenega sporočila. Zaradi takšnega odziva, smo se odločili obdržati možnost pošiljanja daril še vnaprej.

Sloveniji predstavljaš unikatno virtualno kavarno Bossycafe. Kakšen
je njen namen? 

Bossy Cafe vodim skupaj s prijateljico Tjašo. Gre za spletno kavarnico, kjer rastemo, se učimo in pridobivamo znanja - prostor za motivacijo in inspiracijo. Ideja je prišla iz razmisleka o tem, zakaj nihče ne pomaga podjetnikom na poti polnih stresnih situacij. Od začetka poti do odprtja d.o.o sem prešla ogromno izzivov in se ogromno naučila na račun stresa in skrbi.

Odgovore na pomembna vprašanja o pomenu davka, davčne zavezanosti, cenah in ostalem sem našla v lastnih izkušnjah in razmišljala o tem, da takšnim kot sem jaz primanjkuje pomoči. Zato želiva v Bossy Cafe-ju ponuditi kvalitetne vsebine in nasvete, ki bodo posameznicam, ki šele začenjajo svojo pot, prihranile kakšen stresen dan. Želiva tudi pokazati, da so cilji dosegljivi s trdim delom in pomagati tistim, ki si želijo poslovnega napredka ali pa čim boljšega začetka.

  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bossy Cafe | Virtualna kavarna (@bossycafe) on

 
Kakšen je po tvojem mnenju slovenski trg - smo dovzetni za novosti,
ali se izogibamo tistemu, česar ne poznamo?

Iz svojih izkušenj lahko povem, da smo precej dovzetni za novosti. Zelo me veseli, da vedno več mladih ve, zakaj bodo v naši trgovini za planer plačali malo več, kot v nekaterih veliko večjih trgovinah. Prebuja se zavest o podpiranju lokalnega - s tem ko takšen izdelek kupimo, podpiramo delo in rast malega podjetnika ter mu damo dodatno motivacijo za napredovanje.

Naša ciljna skupina so ljudje, ki za kvaliteto odštejejo kakšen evro več in pri tem s ponosom slikajo vrečko iz trgovinice, označijo artikle in profile podjetij, od katerih so kupili stvari. Običajno vse kupujejo za darila, takrat pa vedno radi kupimo kaj izvirnega, nekaj s pomenom in bolj osebnostnega. Kar je tudi velika odgovornost za nas, da izbiramo in ponudimo le kvalitetne izdelke za katerimi resnično stojimo.

Imeti spletno trgovino in razvijanje novih platform/dejavnosti se sliši
zabavno in enostavno. Kakšna je realnost postavljanja svoje
znamke? 

Na svojih socialnih omrežjih rada delim ozadje svojega dela in realnost, da profili kot so @caszakavo in @bossycafe ne nastanejo zaradi dolgčasa. Vsaka objava za seboj skriva strategijo, ogromno ur dela, neprespanih noči in iskanje novih idej, zelo pomembna pa je seveda stalna komunikacija s sledilci preko dnevnih sporočil - slika je samo 1% vsega dela. Kljub vsemu pa je takšno delo izpopolnjujoče, seveda, če v tem uživamo.

Nujno je najti svoj zakaj - zakaj počnemo, kar počnemo in poiskati tisto, kar nas veseli. Ko sem sama začela s samostojnim podjetništvom sem se doma za računalnikom vprašala, kje lahko poiščem pomoč. Ni bilo nobene skupnosti in menim, da se vsak počuti dobro, ko je del nečesa, zato se mi zdi, da zna podjetništvo na trenutke biti tudi osamljeno. In prav zaradi tega mi ni bilo težko opravljati toliko dodatnega dela, da sva s prijateljico postavili Bossy Cafe - prostor, kjer mlade podjetnice dobijo navdih in nasvete. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by N I N A S T E F E / caszakavo (@ninastefe) on

Obstajajo kakšne težave, ki se jim kot mali podjetnik v Sloveniji ne
moreš izogniti in so predvidljive?

Seveda, ogromno jih je. Na začetku so me vedno znova presenetili novi finančni zalogaji in ena izmed večjih težav je bil denarni tok. Zastavljen proračun se lahko celo podvoji, pojavijo se zamujanja s plačili in ostalo, na kar se ne da vplivati - vse to je odločilnega pomena za podjetniški začetek.

Pojavi se tudi težava z upravljanjem časa in izgorelost, ki se med seboj zelo prepletata. Svoj projekt namreč začnemo z zagonom, idejami in trdim delom, na neki točki pa se je potrebno zavedati, da takšna pot vodi do izgorelosti. Kljub temu da se je na začetku pogosto težko ustaviti, se sčasoma pride do spoznanja, da ne bo nič propadlo, če si vzamemo dan zase in se odpočijemo.

Kako si organiziraš dan, da imaš tudi sama čas za kavo?

Preprosto sem se naučila, da bom bolj produktivna, če imam svojo jutranjo rutino in si vzamem čas za kavo. Poskušam imeti nekaj stalnic v dnevu, vsako jutro pa ni povsem enako - včasih mi ne uspe brati, samo na hitro sprehodim psa, ne glede na vse pa si nekje na poti vzamem čas za kavo.

Fotografije: Instagram

Pripravila: Ina Podkoritnik

Preberite še: Khloe Kardashian ni več blondinka. Sedaj je videti čisto drugače!

Priporočamo tudi: Crocsi so čevlji tega poletja. Poglej, kako jih nosijo zvezdniki