Rdeča zapeljivost

21. 9. 2010
Rdeča zapeljivost (foto: Fotografija Imaxtree)
Fotografija Imaxtree

To sezono je rdeča šminka na modnih brveh razburkala strasti. Modna in glamurozna obenem nam veliko pove o tistih, ki jo nosijo. Raziskali smo ta lepotni mit.

Šminka, ki vzbuja poželenje

Zakaj se je v tej sezoni na ustnicah znašlo toliko ognjevito rdeče barve? Gre za preprosto potrebo po zapeljevanju v slogu najbolj seksi igralke našega planeta Marilyn Monroe? Zanima nas tudi paradoks, zakaj moški, čeprav je rdeča zaščitnica usodne lepote, neomajno trdijo, da krvavo rdečih ustnic ne odobravajo in da svoje žene raje vidijo manj naličene? Jih ob pogledu na močno rdečo obide strah pred ženskostjo?

Suzana, 35-letna anketarka, iz svojega stanovanja ne stopi brez svoje karminsko rdeče šminke, pravzaprav je to edino ličilo, ki je vedno v njeni torbici. »Preprosto ne maram preveč blede barve svojih ustnic. Vročekrvno rdeča šminka mi daje videz poguma in odločnosti. Obstajajo moški, ki preprosto ne dojamejo, da nekatere stvari počnemo zase in ne zanje, « razočarano zavzdihne in nadaljuje: »Obenem pa je rdeča šminka neke vrste varnostno ličilo. Ne verjamem, da bi lahko pomenila simbol čutnosti ali vabilo k poljubom, saj pušča preveč sledi … Zelo očitno rdeča osredotoči pogled na ustnice, kar se mi zdi čudovito, vendar ne za vsak dan. Uporabljam jo občasno in takrat izražam svojo željo po gotovosti in obenem strah, da se ne počutim dovolj samozavestno.«

Yannick Vaudry, svetovalec za ličenje pri znamki Yves Saint Laurent, pove podobno: »Nam se zdi šminka predvsem spodbujevalka dobrega razpoloženja in pripomoček, s katerim lahko spremenimo videz. Prava šminka lahko spremeni osvetljenost obraza in celo celotno silhueto, kot visoke pete.« Vizažist je dejstvo, da bo ognjeno rdeča spet neznansko priljubljena, spoznal ob pogledu na neko žensko: »Na pogrebu gospoda Saint Laurenta sem opazil blondinko v trenču. Naličene so bile le njene ustnice, in sicer z izrazito rdečo barvo – bilo je zelo elegantno in zelo preprosto obenem.«

Prisluhnimo še Medeji, plesalki, ki se sicer redko liči, vendar morda pozna modno skrivnost letošnje šminke. »Moja koža je zelo svetla, šminka, čeprav jo nanesem na hitrico, pa ustvari kontrast. V trenutku mi pričara skrivnosten in nevsakdanji videz.«

Tako kot Suzana tudi Medeja šminke ne uporablja vsak dan, zato prav nič ne spominja na stare gospe, ki na čajankah redno razkazujejo svoje biserne ogrlice, živo rdečo šminko in pravo podlago, da bi pokazale, da se še vedno dobro držijo. Pri mlajših gre za neposreden odnos med barvo šminke in razpoloženjem. Ko ni več namenjeno občasnim priložnostim, posebno ličenje izgubi svoj pomen.

Zaključimo lahko z mislijo, da je, čeprav so sezonske smernice izrazite, malo možnosti, da bomo vsepovprek opažali ustnice v barvi maka. Po mnenju Yannicka Vaudryja rdeča šminka nove sezone pomeni prej igriv in očiten odgovor na neusmiljenost družbe kot vrnitev štiridesetih let prejšnjega stoletja.

Bo prodaja šmink poletela v nebo in tako potrdila teorijo Leonarda Lauderja, predsednika družbe Estée Lauder, ki je v letu 2001 opazil, da ob upadu gospodarstva število prodanih šmink, teh malih tolažnikov v težkih časih, obratnosorazmerno raste?