ELLE podkast | Urška in Tomaž Draž: "Tradicija se lahko ohrani, samo če se spreminja"

Urška in Tomaž Draž v tokratni epizodi ELLE Slovenija podkasta govorita o razvoju kultne blagovne znamke Draž, uporniškem začetku in tem, kaj so po njunem mnenju razlogi za skoraj 30-letno uspešno kariero v oblikovanju.  

Podkast, 28. 7. 2020
ELLE podkast | Urška in Tomaž Draž: "Tradicija se lahko ohrani, samo če se spreminja" - Foto: Anja Kralj

Tretjo epizodo ELLE podkasta poslušajte TUKAJ:

Poslušate nas lahko tudi na:
APPLE PODCASTS Ι SPOTIFY Ι GOOLE PODCASTS

Za Urško je bilo že od otroštva jasno, da bo oblikovalka, saj je začela šivati in plesti že pri petih letih. Tomaž pa je bil še kot študent elektrotehnike zelo nesrečen, saj ni vedel, kaj bi počel v življenju. "Nisem se videl v tem poklicu. Bil sem štipendist na Rudniku in čakala me je zelo klavrna prihodnost. Imel sem precejšno srečo, da sem se lahko pridružil Urški in mami. In da sem se s svojo kreativno dušo znašel v oblikovanju." Ko sta skupaj začela ustvarjati pletenine, ni bilo več poti nazaj. Od tistega trenutka nista nikoli več razmišljala o drugih poteh.

"Kot mlada oblikovalca sva bila v tistih časih upornika."

Iskala sta druge tehnike pletenja, kot so jih bili takrat navajeni pri nas. Bile so precej abstraktne in so zahtevale veliko ročnega dela pri pletenju in naknadno pri sestavljanju. Bila sta vztrajna pri raziskovanju in trajalo je kar nekaj časa, preden sta oblikovala svoj prepoznavni slog, ki ga poznamo še danes.  

Zavedala sta se, da bodo zaradi njunega pristopa obleke nastajale počasi, da bo veliko ročnega dela in da bosta uporabljala najkakovostnejše in najobstojnejše materiale. Že takoj na začetku sta se odločila, da bodo oblačila narejena tako, da bodo zdržala dolgo. Čim dlje.

Iz leta v leto slovensko modno občinstvo navdušujeta s svojimi kreacijami. A na začetku ni bilo vedno tako. Še danes se spomnita kolekcije, ki je bila na modni reviji lepo sprejeta. Ko pa so si jo ljudje ogledovali v izložbi, so se ji tudi smejali. Nekateri so se jezili, ker je imela obleka zelo dolge rokave. "Spominjam se frustracije, ko je moja obleka, ki sem ji dal ime ferrari, saj se mi je zdela popolna, obležala na lutki in si je nihče ni zaželel mesece. Če ne celo leta. Dokler je ni enkrat oblekla Urša. Zanimivo pa je, da je ta obleka še vedno v prodaji in jo še vedno kdo naroči."

Ko sta začela svojo oblikovalsko pot, smo se Slovenci šele začeli modno prebujati.

"Slovenija je bila takrat nemodna, 'amodna'. Vsi smo se mode nekako učili. Vem, da je imela tudi estrada težave z oblačenjem. Estradniki so potrebovali pomoč pri tem. Priredili so celo izbor najslabše oblečenega estradnika in imeli pri tem zelo lahko delo."

A zdaj njun cilj ni več biti poseben ali ekstravaganten. "Najin namen je biti prijazen do uporabnika, do narave, do okolja in do prihodnjih generacij. To je zdaj vodilo blagovne znamke, ki želi paziti na ta svet in na ljudi ter biti prijazna do njih. Skozi oblačila, komunikacijo in trajnost. Skozi trajnost, ki se odraža tako v najinih oblačilih kot v najinih strankah."

"Za vsako obleko, ki jo delava, je končni cilj, da je čim večkrat oblečena, da ni žalostna v omari, zapuščena, osamljena. Da je v uporabi."

Urška in Tomaž sta si zelo različna. Tako značajsko kot tudi pri ustvarjanju. Tomaž je zadolžen za oblikovanje pletenih tekstur. Te nato prevzame Urška, ki jih oblikuje v obleke. A čeprav imata delo jasno porazdeljeno, pri vsakem koraku sodelujeta in se posvetujeta.

Grafika: Anja Kralj

Poslušajte še: ELLE podkast | Mojca Mavec o trikih za nepozabno potovanje

Priporočamo tudi: ELLE podkast | Lorella Flego in Petra Windschnurer o stanju mode po koronavirusu

Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri