Manolke in louboutinke imajo še vedno posebno mesto v naših srcih, a naše omare zdaj osvajajo tudi čevlji novih mojstrov.
Kako zelo ženske obožujemo čevlje (seveda ne katerihkoli), je jasno vsakomur, ki si je ogledal nanizanko Seks v mestu, v kateri Carrie ugotovi, da bi denar, ki ga je zapravila za čevlje, zadostoval za nakup stanovanja, ki si ga je tako močno želela ... vendar za katerega ne bi nikoli žrtvovala svojih ljubljenih manolk.
Vemo tudi, da je Madonna za prej omenjene visoke pete Manola Blahnika izjavila, da so dobre kot seks, vendar trajajo dlje, zato ne čudi dejstvo, da jih cela vojska modnih odvisnic pojmuje kot najboljšo modno naložbo, v primerjavi s katero so krediti le zanemarljive in minljive nevšečnosti. In čeprav legendarne manolke in louboutinke v naših srcih še vedno zavzemajo posebno mesto, omare fashionistk osvajajo tudi novi bodoči klasiki, kreacije oblikovalcev prihodnosti: Jeffreyja Campbella, Charlotte Dellal in Alejandra Ingelma. Spoznajte jih.
Jeffrey Campbell, mojster za vse
Prvi koraki
Malo podjetje, ki sta ga leta 2000 v eni od losangeleških garaž ustanovila Jeffrey in Christina Campbell, je v desetih letih zraslo v eno izmed najbolj zaželenih blagovnih znamk na konkurenčnem ameriškem trgu. V družinski posel so se medtem vključili še brat Dean ter hčeri Amber in Brigitte, začetnici druge linije blagovne znamke – Sisters Campbell. Skrivnost uspeha? Nepogrešljiva intuicija in savoir faire, torej spretnost, s katero je znamka uspešno opravila nemogočo misijo oblikovanja čevljev, ki si jih enako strastno želijo tako zagrizene fashionistke kot širša javnost.
Stil in navdih
Od vintidž salonarjev, balerink in polškornjev do spektakularnih modnih dodatkov z modnih brvi, blagovna znamka Jeffrey Campbell je mojstrica za vse. Dorotejini čarobni rdeči čeveljci, lesene cokle, kalifornijsko neohipijsko ozračje in londonska ulična oaza rokerjev, pankerjev, virtualnih čudakov in skejterjev navdihujejo konceptualno oblikovanje, ki ga modni individualisti v iskanju bolj osebnih kosov prepoznavajo od prvih dni.
Oboževalci
Ultravisoke platforme ali cevaste cokle s peto, kreacije J. C. so vedno zabavne in udobne in, kar je najpomembnejše, cenovno najdostopnejše od vsega, kar trg v tem rangu ponuja. Čeprav so pred kratkim osvojile omare Jessice Albe, Katy Perry ter vodilnih modnih blogerk in urednic, so njihovi najbolj zvesti oboževalci številni anonimni ljubitelji vintidž šika, ki ga je mogoče zaznati v vseh modelih te edinstvene retro-futuristične blagovne znamke.
Charlotte Olympia, kraljica hollywoodskega vamp videza
Prvi koraki
Hči manekenke iz 70. let Andree Dellal in sestra angleškega modela Alice Dellal, rdečelasa lepotica Charlotte, je glamur londonskih klubov prepustila materi in sestri ter se posvetila svoji največji strasti, oblikovanju čevljev. Potem ko se je kalila v ateljejih Emanuela Ungara in Giambattista Vallija, je leta 2006 ustanovila blagovno znamko Charlotte Olympia. Čeprav je k njenemu bliskovitemu uspehu veliko pripomoglo tudi impresivno družinsko zaledje, so Charlottina nadarjenost, predanost in znanje, pridobljeno na Cordwainersu, eni izmed najbolj uglednih šol za oblikovanje čevljev na svetu, tisto, zaradi česar je znamka tako zelo uspešna.
Stil in navdih
Elitno okolje je kljub vsemu pustilo sled na Charlottinih futurističnih modelih, ki ob poudarjeni geometrijski strukturi, popart vzorcih in močnih barvah navdajajo z izčiščenostjo in eleganco hollywoodskega glamurja 30. let. Njene pete v slogu pin-up deklet, zapeljiva mešanica Betty Boop in Dite von Teese, odkrito koketirajo z vamp videzom, vendar vedno z nekaj humorja, nikoli na prvo žogo. Charlottini čevlji so kot slikarsko platno, na katerem umetnica odslikava svoje ideje in razpoloženje, na primer nadrealistične motive v kolekciji Dolly Meets Picasso ali zabavne 'tutti frutti' kombinacije pod imenom My Business is Bananas.
Oboževalci
Potem ko sta njene prve kreacije posvojili Kate Moss in Sarah Jessica Parker, je bil uspeh tako rekoč zagotovljen. Od Alexe Chung do Emme Watson, čevlji Charlotte Olympia so danes prvi izbor številnih div, ki se sprehodijo po rdeči preprogi, medtem ko je širšo prepoznavnost blagovne znamke zagotovila poznana modna blogerka Garance Doré s svojo žalostinko o neuspešnem iskanju famoznega modela Kitty, balerink z mačjim smrčkom in brki.
Alejandro Ingelmo, oblikovanje čevljev nosi v krvi
Prvi koraki
Na začetku 20. stoletja je bil Alejandrov praded poznan čevljar v Španiji, ded pa je obrt pozneje preselil na Kubo, kjer so bili njegovi ročno izdelani čevlji desetletja sinonim za šik in luksuz. Ko je družina po kubanski revoluciji izgubila vse in prebegnila na Florido, je moral njegov oče začeti znova. 20 let star Alejandro se je preizkušal v različnih poslih in se nato pri 30. letih vpisal na študij oblikovanja notranje opreme na znameniti newyorški šoli Parsons. No, oblikovanje čevljev je imel očitno v krvi, saj se je nepričakovano, povsem impulzivno, vrnil k družinski tradiciji. Prve izkušnje je dobil, ko je delal za Donno Karan, medtem ko je leta 2006 ustanovil svojo blagovno znamko.
Stil in navdih
Asimetrične linije in inovativni materiali so zaščitni znak njegovih avantgardnih, nadvse ženstvenih modelov. Kaj ga navdihuje? »New York, pop kultura, glasba in močne ženske, ki verjamejo v svojo privlačnost, takšne, ki prevladujejo v latino kulturi, s katero sem odrasel,« pravi oblikovalec, katerega čevlji očitno niso za vsakogar. Nekatere ustrahuje višina pet, ki druge navdušuje, nekateri se ne morejo sprijazniti z ekstravagantnimi materiali, barvami in vzorci kot tudi ne s cenami, saj povsem osnoven model Alejandrovih čevljev stane okoli tisoč dolarjev.
Oboževalci
Plesne latino dive, kot sta Rihanna in Beyoncé, si ne moreta zamisliti koncerta brez njegovih seksi sandal, a v svojem butiku v Sohu, v katerem občasno prevzema tudi vlogo prodajalca (atelje je v isti stavbi), Alejandro redno gosti tudi Madonno, Agyness Deyn in Kanyea Westa, zvezde, ki narekujejo trende in ki so njegove stvaritve spremenile v predmet poželenja številnih ljubiteljic mode.
PREVEDLA IN PRIREDILA: PETRA WINDSCHNURER, FOTOGRAFIJE: PROMOCIJSKO GRADIVO
Novo na Metroplay: “To ni starost, to je zrelost” | LADEJA GODINA KOŠIR, ELLE ZELENO 2024