Diorjeva nova zora

9. 8. 2012
Rafa Simons (foto: Imaxtree)
Imaxtree

Svet je končno dočakal prvo kolekcijo Rafa Simonsa za slovito pariško modno hišo ...

Teden visoke mode v Parizu je bil tokrat še bolj poseben. Ne samo zato, ker je tisti teden v Pariz končno prispelo poletje, ki baje še nikoli ni tako zamujalo, ampak predvsem zato, ker je modni svet s cigareto med prsti in živčnim udarjanjem pet ob tla končno dočakal prvo predstavo Rafa Simonsa, novega kreativnega direktorja modne hiše Dior. Emmanuelle Alt, urednica francoskega Voguea, je pred revijo povedala, da je vznemirjena, saj bo končno videla nekaj, česar ni še nikoli prej. Moda, ujeta v ciklične procese, pač vedno hrepeni po tistem, kar se še ni zgodilo, in občutek pred prvo kolekcijo Rafa Simonsa za Dior bi verjetno lahko enačili s tistim pričakovanjem, da bomo končno videli Nezemljane, no, predvsem to, ali se znajo obleči. Nove modne naveze sicer ne dvigujejo toliko prahu, a Dior je pač Dior, del francoske kulturne identitete, brez njega bi bil Pariz, in še zlasti urnik tedna visoke mode, brez kakršnegakoli modnega smisla in romantike. Podobno kot John Galliano leta 1997 je tudi Raf Simons svojo novo pot pri Diorju začel s kolekcijo visoke mode, ki je tudi zanj pomenila prvo izkušnjo z njo.

Pravzaprav se zgodba o tem, kdo bo po neslavnem odhodu Johna Galliana iz hiše Dior spet naredil znamko, ob kateri bomo besedo padec v istem stavku z Diorjem omenjali le, kadar bomo pomislili na Carrie Bradshow, ki je štrbunknila na tla njihovega butika v pariškem epilogu Seksa v mestu, ne bi mogla razplesti drugače, in če smo iskreni, tudi bolje. Raf Simons je svojo zadnjo kolekcijo za Jil Sander predstavil pred nekaj meseci, ko se je še vedno ugibalo, kdo bo zasedel stolček pri Diorju, in tik po tem, ko so pri Jil Sander sporočili, da Raf odhaja. V elegantni zadnji kolekciji, ki je s couture kroji spominjala prav na Diorjev 'novi videz', je marsikdo prepoznal namig, čeprav je v nedavnem intervjuju za i-D priznal, da so se pogovori s pariško modno hišo začeli šele po predstavitvi zadnje kolekcije. Žal ne bomo nikoli izvedeli, ali prav zaradi nje. Kot je še povedal v istem intervjuju, je šlo pri Jil Sander za minimalizem, ki ga ima rad, vendar to ni edina stvar. Pri Diorju ne bo teh oblikovalskih omejitev, je še pojasnjeval nekaj mesecev pred revijo.

Diorjeva modna revija se tokrat ni zgodila v salonih njihove hiše na aveniji Montaigne, kot smo bili vajeni, ampak v zasebni rezidenci na aveniji d'Iena v bližini Slavoloka zmage. Stene soban so bile popolnoma prekrite s svežimi cvetovi, vsaka sobana s svojo barvo cvetov, kar se je zdelo kot nadaljevanje vzdušja z zadnje modne revije za Jil Sander pa tudi kot povezava s Christianom Diorjem in njegovo ljubeznijo do vrtnarjenja. Modno revijo je odprla Julia Nobis, oblečena v črn suknjič in hlače, ob spremljavi pesmi Windowlicker glasbenika Aphexa Twina. Za trenutek so vsi pozabili zajeti zrak, potem pa je steklo. Kot bi ostre ličnice manekenk začele rezati vso nervozo, ki se je nabirala od Gallianovega škandala, in vso napetost, ki je rasla v pričakovanju, kakšna bo prva kolekcija Simonsa za Dior. Z vsakim novim izhodom manekenke je natančno oko modnih poznavalcev lahko zaznalo, kako se je Simons želel približati detajlom, ki so bili značilni za Dior, ko je bil pri hiši še sam monsieur. To so bili predvsem žepi in arhitekturna čistost krojev.

Kritike kolekcije so se v času pisanja tega članka šele rojevale izpod prstov modnih piscev, a zdi se, da je modni svet večinoma navdušen, zelo navdušen. Tudi stanovski kolegi, kot so Marc Jacobs, Donatella Versace, Alber Elbaz, Azzedine Alaïa, Riccardo Tisci in Olivier Theyskens, ki so si prišli ogledat in pozdravit Rafov debi, po reviji niso skrivali navdušenja. Le redki iz modne sredine so si upali na glas razmišljati in spraševati, kdaj je couture postal tako nosljiv, tako modernističen. Visoka moda bi morala biti nekaj pravljičnega, nekaj z drugega sveta, pravijo. Kakorkoli, zelo velik nasmešek Grace Coddington, kreativne direktorice ameriškega Voguea, takoj po modni reviji je pokazal, da se je modni svet, vsaj za trenutek, spet vrnil na stare tire. Spet se govori, o čemer se mora, o modi. Rafa Simonsa že kujejo za novega kralja mode v Parizu in bojda je vse to šele začetek. Bomo videli, ne smemo pozabiti, da je v mestu spet tudi Hedi Slimane, kajne?

Pripravil Ekoas,
foitografija Imaxtree