Intervju: novi uspehi Slovenke na newyorškem tednu mode!

8. 11. 2017
Deli

Modna oblikovalka Jelena Pirkmajer, ustvarjalka znamke Cliché, je eden izmed najprepoznavnejših obrazov slovenske modne scene, njene obleke pa navdušujejo tudi modne poznavalce na drugi strani Atlentika. 

"Ena obleka še ne naredi uspešnega človeka," nas je poučila Jelena, ki je pred dnevi po uspešnih predstavah vnovič odletela v Ameriko, in zdi se, da je uspeh ob modnih kosih znamke Cliché skorajda neizbežen.

Kako se je začela vaša newyorška modna zgodba? Kje so organizatorji newyorškega tedna mode izvedeli za vas?

K sodelovanju na newyorški teden mode so nas povabili zaradi velikega navdušenja na mednarodnem dnevu mode (IFD) v Bratislavi aprila letos. Druga revija pa je bila posledica uspeha prve newyorške revije, saj smo bili opaženi in smo si s tem prislužili vabilo. Vse se je zgodilo v res kratkem času.

Kakšen je bil vaš odziv, ko ste dobili povabilo, da se predstavite v hotelu Crowne Plaza?

Ja, bil je že čas. Zdelo se mi je super in povsem primeren čas, da se po osemletnem premoru znova pokažem v New Yorku s svojimi kreacijami in modno znamko Cliché.

Je bila za vas torej letošnja jesen še nekoliko bolj kaotična? Septembra ste namreč nastopili v New Yorku, na začetku oktobra pa še v Ljubljani.

V New Yorku sem na dveh revijah predstvaljala pomlad/poletje 2018, v Ljubljani pa tekočo sezono. Da sem to lahko izpeljala, sem morala biti maksimalno usmerjena, za kaos ni bilo časa (smeh).

Kakšna je ameriška modna scena v primerjavi s slovensko? Kaj pa primerjava med modnimi revijami v Ljubljani ali New Yorku?

Podobnosti je bolj malo. Ameriški trg je neprimerljiv s slovenskim po velikosti, po tradiciji ... Vsi pariški oblikovalci z začetka 20. stoletja so postali veliki šele, ko so osvojili ameriški trg. Danes je to podobno, ob tem, da je velikih trgov še več, kot jih je bilo nekoč. Slovenske modne revije so odlično izpeljane, a sta njihov duh in namen povsem drugačna. Najverjetneje gre za razliko, komu so te revije namenjene. Pri nas je to priložnost za promocijo, v Ameriki pa velik posel. Sta pa dva odmevna tedna mode vsekakor velik napredek za Slovenijo. Bil bi čas, da stopimo skupaj in združimo moči, stvari zmrežimo, kot se to dela v svetu.

Pred kratkim ste vnovič odleteli v NY, s kakšnim namenom tokrat?

Pridružila sem se kokektivu Flying Solo v NYC, ki združuje najbolj talentirane neodvisne oblikovalce z vsega sveta. Način prodaje je neposreden, inovativen, to, kar sem si ves čas želela in pogrešala. Postali smo vroča NYC modna trgovina, kjer med drugim srečaš slavne osebnosti, pomembne modne urednike ter stiliste. Pravo stičišče idej in poslovnih priložnosti. 

Si predstavljate, da bi nekoč ostali v Ameriki?

Kot vse kaže, bom veliko potovala med Ameriko in Slovenijo. Tukaj se počutim zelo dobro, saj sem začutila pravo energijo velemesta. Vse poteka hitreje, intenzivneje kot v Ljubljani. Ljudje so bolj odprti, pripravljeni na pogovor in sodelovanje. Tempo je res hud, kjer je prostor le za delo in vse, kar je povezano s tem. In ja, ljubezen, pogrešam družino, ki mi je veliko več, kot samo v oporo, saj smo vsi tako ali drugače vpeti v zgodbo Clichéja.

Napisala: Nika Arsovski

Fotografije: Instagram Cliche, osebni arhiv

Preberite še: → Najbolj fotogenični kotički Slovenije (po izboru Instagramerjev)

Priporočamo tudi: → To uro Cluse je Youtuberka Neign razprodala v trenutku

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc