Kako je nastala prva virtualna modna revija v Sloveniji? (pogovor z Janjo Videc)

13. 5. 2020
Deli
Kako je nastala prva virtualna modna revija v Sloveniji? (pogovor z Janjo Videc) (foto: Nike Koležnik)
Nike Koležnik

Janja Videc je predstavila prvo virtualno modno revijo, imenovano Utopia. 

Ob besedi virtualno ne pomislimo na naravo. Vsaj ne sprva. A prav povezanost človeka in narave je bila na predstavitvi nove kolekcije Janje Videc v središču pozornosti. Čeprav smo si kreacije ogledali od doma, je modno pisto zamenjala gozdna jasa. Manekenka se je sprehajala med regratovimi lučkami, namesto torbice pa je v roki držala šopek cvetlic.

Virtualne modne revije so zagotovo nekaj novega. Modnim oblikovalcem ponujajo platformo za eksperimentacijo in odkrivanje nepoznanega, gledalcem pa omogočajo vstop v modni svet, kamor prej morda še nikoli niso imeli možnosti pokukati. 

Pobeg v utopično deželo

Janja Videc navdih za svoje kolekcije navadno išče v močnih arhetipskih ženskih likih, tokrat pa je tema modne revije bolj zasanjana. »V tem času vsi hrepenimo po povezovanju, ljubezni in nekakšni lahkotnosti. Po nekih hipijevskih vrednotah. Po stvareh, ki so bile prej samoumevne in sedaj niso več,« je povedala. Popeljala nas je v svet, kjer »potujemo s tokom in kjer je vedno vse prav, četudi se na prvi pogled zdi, da je vse narobe.« Gledalci so med modno revijo lahko vsaj za trenutek odmislili vse skrbi, ki se nanje zgrinjajo v fizičnem svetu.

Ideja za kolekcijo se je rodila spontano. Še tik pred uvedbo ukrepov proti koronavirusu je imela v mislih popolnoma drugačen koncept. A ker so se meje zaprle, so se pojavile težave z materiali, ki jih ni bilo več moč dostaviti. Janja se je tako odločila, da začne znova. »Ustvarjala sem s tem, kar sem imela tisti trenutek na voljo,« pove. Zbrala je materiale, ki jih je imela na zalogi in tako je nastala popolnoma sveža kolekcija Utopia.

Vsaka njena kolekcija je nadgradnja prejšnje. Pri tej lahko tako opazimo kroje, podobne tistim iz kolekcije Mistic Minimal. »Uporabila sem podobne kroje, a ker so bili narejeni iz pliseja, je tokrat nastalo nekaj čisto novega,« razloži.

Ali virtualna modna revija lahko nadomesti fizično?

Majhna lokalna ekipa se je zbrala na jasi na Gorenjskem. »Modna revija je bila posneta na zelo preprost način. Ker je bilo za vse nas to nekaj novega, smo bili navdušeni, predvsem pa neobremenjeni,« pove Janja. Mlada oblikovalka velikokrat poudarja pomembnost lokalnosti. Dokazala je, da svoje besede tudi živi. Po gozdni modni pisti se je namreč sprehodila Janjina sestra Sandra Videc, ki jo je naličila vižazistka Špela Hudobivnik (Janijna soseda), za fotografije je poskrbela Nike Koležnik, ki prav tako živi v okolici, revijo pa je posnel Janjin fant Anže Frantar. 

Vse od konca letošnjega modnega meseca, zaznamovanega z začetkom pandemije, se modni svet sprašuje, ali so modni tedni res še vedno potrebni. Prvi v zgodovini se je odvil v New Yorku leta 1943. Pred obstojem televizije, pred internetom in pred socialnimi omrežij. So v digitalnem svetu modne revije še relevantne ali gre le za razsipavanje denarja in onesnaževanje okolja?

»Težko rečem,« Janja odgovori na vprašanje, ali virtualna modna revija lahko nadomesti fizično. »Danes se je zgodil eksperiment in videli bomo, kakšen bo odziv. Oboje [fizično in virtualno] ima svoje prednosti in slabosti, ampak če se bodo te okoliščine še nadaljevale, bomo prisiljeni vse prestaviti v virtualno okolje.«

»Modni dogodki lahko vzbudijo neko kolektivno vzhičenost,« razmišlja, »tega ni moč načrtovati. Zgodi se ali pa se ne. Čeprav je pri fizičnih modnih revijah prisotnih več dražljajev, pa virtualni svet ponuja element presenečenja, saj tega zaenkrat še nismo navajeni.« V virtualnem svetu (za zdaj) še ni elite. Pogled iz prve vrste je zagotovljen vsem obiskovalcem.  

Prihodnost je lokalna

»Hitro sem se prilagodila. Nekaj majic smo za spletno trgovino fotografirali kar doma,« pove o odprtju spletne trgovine v trenutni situaciji. Zaprtje fizičnih trgovin zaradi ukrepov proti koronavirusu je mnogim modnim oblikovalcem kot tudi drugim manjšim podjetjem predstavljalo velik izziv. Tudi Janja je imela pred tem le osnovno spletno stran, večina kupcev pa je bilo navajenih na fizično trgovino. A za preživetje je bilo potrebno hitro razmišljanje.

Čeprav sama z izidom ni še popolnoma zadovoljna (o sebi pove, da je perfekcionistka), so stranke novost sprejele z odprtimi rokami. »Odzivi so bili neverjetni,« pove z zadovoljstvom. »To je bila zame prava brca v rit,« se nasmehne in doda, da se je pred tem spletu nekoliko izogibala. Odslej pa lahko pričakujemo poudarek tudi na spletnem nakupovanju.

Tudi o trajnostni modi se v Sloveniji govori vedno več. V tem času so svoj prostor pod žarometi dobila lokalna podjetja. Janja opaža kolektivno energijo za podporo domačim podjetjem in izdelkom. »Začeli smo se zavedati, da imamo dobre domače produkte,« zaključi in pravi, da prav zaradi tega na prihodnost gleda optimistično.  

Pripravila: Ana Abram

Fotografije: Nike Koležnik

Preberite še: Spoznajte 5 mladih oblikovalcev, ki kreirajo prihodnost slovenske mode

Priporočamo tudi: Bomo po karanteni sploh še nosili modrčke?

Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču