Ta škrobnata zelenjava je vse, kar potrebujete za hitrejše hujšanje (in vsi jo obožujemo!)

Krompir je ena najbolj priljubljenih vrst zelenjave. Mnogi ljudje ga izločajo iz shujševalnih diet in prisegajo, da je krompir njihov sovražnik in da njegovo uživanje ovira hujšanje. Toda ali je res tako?

Ta škrobnata zelenjava je vse, kar potrebujete za hitrejše hujšanje (in vsi jo obožujemo!) - Foto: Profimedia

Tukaj je odlična novica, ki vam bo povzročila vrtoglavico! Ne: škrobnata živila niso škodljiva za vašo postavo, nasprotno. Obstaja celo ena izmed njih, ki bi bila koristna za hujšanje: naš ljubljeni krompir. O, joj! Ali so nam vsa ta leta lagali?

Krompir je ena najbolj priljubljenih vrst zelenjave. Pravzaprav je ena najbolj vsestranskih zelenjav, ki so na voljo na trgu. Iz njega lahko pripravimo ocvrt krompirček, pečen krompir, in vse druge vrste slastnih prigrizkov. Vendar imajo ljudje, ki pazijo na svojo telesno težo, do njih slab odnos. Krompir je pri številnih ljudeh, ki prisegajo, da je krompir njihov sovražnik in da njegovo uživanje ovira hujšanje, izrinjen iz shujševalnih diet. To še posebej velja za ljudi, ki se držijo shujševalne diete z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov. Ne samo to, krompir je kriv tudi za številne zdravstvene težave, kot sta visok krvni sladkor ali sladkorna bolezen in hipertenzija ali visok krvni tlak. Res je, da vam bo dietetik ali zdravnik svetoval, da ne uživate krompirja, če imate katero od teh bolezni. Vendar pa resnica ni tako strašljiva, kot se zdi.

Ne spreglejte:

Krompir, izbrani zaveznik za hujšanje brez stradanja!

Zakaj je krompir tako priljubljen za hujšanje? Krompir ima dokaj nizko vsebnost kalorij, vendar zelo močno nasiti. Govorimo o 2,5-krat več kot na primer kruh. Bogat je z vodo, predvsem pa z vlakninami, zato je zelo zanimivo živilo za obvladovanje lakote: jeste lahko, ne da bi povečali dnevni vnos kalorij.

Toda ali obstaja razlika med različnimi vrstami krompirja? Na svetu obstaja veliko različnih vrst krompirja, vendar v praksi med njimi ni velikih razlik glede hranilne vrednosti. Gre bolj za vprašanje videza, včasih pa tudi teksture in okusa. Nekateri so bolj mokasti, drugi se bolje obnesejo pri kuhanju ... Pomembno je, da pojemo lupino, ki je bogata z mikrohranili.

Poskrbite, da boste krompir jedli na čim bolj zdrav način, če je vaš cilj hujšanje. Če je mogoče, se izogibajte dodajanju maščobe in soli ter se raje odločite za začimbe in kuhanje v sopari ali vrelišču.

Zakaj je krompir dober za hujšanje?

Tako beli kot sladki krompir sta koristna za hujšanje in veljata za nizkokalorično živilo. Kilogram krompirja ima 1674 kJ (400 kcal) v primerjavi s kilogramom kruha, ki ima 5024 kJ (1 200 kcal). To pomeni, da lahko uživate krompir in hkrati ohranjate nizkokalorični vnos, kar vam pomaga pri hujšanju brez občutka lakote. Glede na indeks sitosti običajnih živil namreč velja kuhan krompir za najbolj nasitno živilo, skoraj 2,5-krat bolj kot kruh.

K nasitnemu učinku krompirja prispevajo prostornina živila (en velik krompir ali dva srednja je približno en kilogram) ter visoka vsebnost vode, vlaknin (šest gramov) in beljakovin (skoraj 10 gramov). Vlaknine, ki so večinoma v lupini, pomagajo upočasniti prebavo, spodbujajo občutek sitosti in zmanjšujejo lakoto. Krompir vsebuje tudi spojino, imenovano inhibitor proteinaze II, ki vpliva na izločanje hormonov, zaradi česar se zmanjša lakota in upočasni prebava. Kombinacija vlaknin in beljakovin prispeva k večji sitosti in pomaga pri hujšanju.

Veliko kalija v krompirju pomaga preprečevati zadrževanje vode in ima po besedah dietetičarke pomembno vlogo pri pomoči pri hujšanju.

Raziskave so pokazale, da lahko krompir celo povzroči, da se maščobne celice zmanjšajo.

Kako lahko krompir prepreči prenajedanje?

Krompir je pravzaprav poln hranilnih snovi, zaradi katerih je idealno živilo za hujšanje. Strokovnjaki trdijo, da krompir vsebuje veliko vlaknin in odpornega škroba ter lahko dlje časa ohranja sitost, tako pa lahko prepreči prenajedanje. 

"Ko ostanete siti, dejansko zaužijete manj kalorij, kar se neposredno pokaže na tehtnici," pravijo strokovnjaki.

Krompir pospešuje presnovo

Nutricionisti trdijo, da je krompir bogat tudi z inhibitorji krompirjeve proteaze 2, ki s sproščanjem hormona holecistokinina dajejo občutek sitosti.

Poleg tega je krompir bogat tudi z antioksidanti, imenovanimi polifenoli, ki pospešujejo presnovo, saj hitreje razgrajujejo sladkorje.

Pravilno uživanje krompirja

Uživanje ocvrtega krompirčka seveda ni idealen način, vendar se lahko vedno odločite za tehnike, kot so cvrtje na zraku, pečenje, kuhanje in praženje, da bi izkoristili največ koristi.

Nezdrave krompirjeve prigrizke lahko vedno nadomestite z bolj zdravimi alternativami. Namesto običajnega predelanega ocvrtega ali globoko ocvrtega čipsa si lahko privoščite pečen krompirjev čips in ga prelijete z oljčnim oljem.

Skratka, krompir je lahko vaš najboljši prijatelj pri hujšanju, le če ga jeste na pravilen način.

Povzeto po članku z GRAZIA FR

Fotografije: Profimedia

Preberite še: 6 pričesk, ki si jih lahko zjutraj uredite v minuti: S temi modernimi pričeskami boste pozabili na ure in ure kodranja in feniranja

Priporočamo tudi: Meghan Markle čudovita v roza lanenem kompletu, popolnem za pomlad

Najbolj brano