Se tudi vi počutite preobremenjene? Pet nasvetov terapevtov za lajšanje vašega vsakdana

Ker smo danes z resnično vseh strani bombardirani, z nič kaj prida novicami, je povsem normalno in razumljivo, da se v vsej poplavi negativizma nekje izgubimo.

Se tudi vi počutite preobremenjene? Pet nasvetov terapevtov za lajšanje vašega vsakdana - Foto: Profimedia

Počutimo se utesnjeno, tesnobno in brez moči. Dobili smo novo skupno poslanstvo in sicer prilagajanje novi normi pandemije, kar pa nas dodatno vznemirja saj od nas zahteva ohranjanje mirne glave, med tem, ko “zvezanih” rok poslušamo o visokih številkah okuženih povsod po svetu, hkrati pa se od nas zahteva, da imamo dovolj moči, da bomo poskrbeli za svoje zdravje.

Ste se pripravljeni umiriti? Tukaj je nekaj nasvetov.

1. Priznajte si svoje občutke in se z njimi spoprijateljite

Terapevti nas pogosto opozarjajo, da si svoje občutke priznamo in jih ne zanikamo. Ko torej čutimo, da nas zajema val panike, si to povejmo in nikar ne poskušajmo teh občutkov skriti ali še huje zanemariti, saj se bodo na ta način le nalagali v nas, naše počutje pa bo vedno slabše. Dejstvo, da lahko poimenujete, kako se počutite, je oblika samozavedanja in sprejemanja sebe. Pomembno je vedeti, kako se čustva počutijo v vašem telesu in kako se obnašajo. Koristna ali nekoristna, čustva vam nekaj povedo. Od tu naprej jih morate znati razumeti in nato uporabiti strategije za lažje upravljanje z nepoznanimi čustvi.

2. Izogibajte se napletanju najhujših scenarijev v vaši glavi

Pomembno je, da vadite drugačne misli in se učite drugačnega vedenja, za sabo pa pustite vse negativne misli, vse kar ste sami že ugotovili, da vam ne služi dobro. Naučite se stvari sprejemati, ko slišite novico, jo skušajte realno premleti, ugotovite kaj lahko storite sami, kakšne so možne rešitve in ukrepanja in ugotovite kaj ni več v vaši moči oz. dosegu vašega nadzora. Najbolj pomembno je, da se vaše misli izognejo pisanju najbolj črnih scenarijev. 

Če se s problemom znamo soočiti je to vsekakor lažje in boljše za naše zdravje, tako um kot telo. Predstavljajte si, kako obremenjujemo svojo nadledvično žlezo vsakič, ko namerno ali nenamerno iz problema napravimo pravo katastrofo. Na ta način iz celic posrkamo vse potrebne minerale in vitamine za njihovo pravo delovanje, te ostanejo brez kisika in dalje oskrbujejo naš organizem, naše telo je tako izčrpano, naš um je izčrpan, izginja naša toleranca do problemov in vse to vodi v izgorelost.

Tak način razmišljanja, ko smo problem pandemije potencirali v svetovno katastrofo, kar sicer je, ogromen problem, s katerim se sooča cel svet, vendar ne smemo dopustiti, da ta postane naša osebna osebna, takšno razmišljanje v nas vzbudi nepotrebno, dodatno paniko, nekatere ljudi pripelje do zaloge toaletnega papirja in testenin, ki verjetno še danes samevajo nekje na polici, da ne omenjamo drugih, hujših scenarijev, ki se jih ljudje poslužujejo. Ko naletimo na situacijo, ki nam je nepoznana, se za časa svojega bivanja z njo soočamo prvič, je povsem normalno, da se počutimo izgubljene, panične ter tesnobne. Vendar pa bomo svojemu telesu naredili veliko korist, če bomo vsesplošno paniko znali obvladati in ne bomo pustili, da nas ta paralizira.

3. Ustavite se in dihajte

Ena najbolj učinkovitih strategij so dihalne tehnike. Ljudje podcenjujejo, kako močno in učinkovito je to pravzaprav lahko. Panika povzroča zasoplost, oteženo dihanje, občutek kamna na prsih in ponovni nadzor nad to funkcijo vam lahko hitro pomaga, da se umirite. V trenutku preobremenitve vdihnite, zadržite dih za štiri sekunde in nato izdihnite. Ponovite trikrat.

4. Poslužujte se pozitivnih afirmacij

Pozitivne afirmacije, v katere se naučimo resnično verjeti so zelo pomembne. Ključno je, da poskušate razumeti vašo podzavest, se opazujete in vidite, kaj vam pomaga pri obvladovanju situacij. Covid nam je vsem pokazal, da stvari mi ne moremo imeti pod nadzorom, lahko samo poskušamo poskrbeti zase, pa še vseeno ne vemo, ali bodo to storili tudi vsi ostali in če ne, kdaj bo nekdo ogrozil naše zdravje. Pa vendar, če se bomo vsakodnevno borili s paniko in nemočjo, ker na stvari ne moremo vplivati, panika ne bo nič manjša. Poskusite zjutraj dan začeti drugače in si namenite vsaj dve pozitivni afirmaciji. Večkrat kot boste to storili, bolj boste v pozitivne stavke verjeli. Torej, recite si: "Dajem vse od sebe" in "To lahko obvladam".

5. Zavedajte se, kaj je v vaših rokah, da spremenite, kje imate nadzor in kje ne

Za lajšanje panike je ključnega pomena vedeti, kaj imate vi sami lahko pod nadzorom. Vi ste tiste, ki določate kako se boste na določene situacije odzvali, kaj vse boste naredili v enem dnevu, čemu boste namenili vašo pozornost in čemu ne. Torej, če se ob poslušanju novic počutite preobremenjeni, potem jih preprosto ne spremljajte oz. določite trenutek v dnevu, ko jim boste naklonili nekaj časa, lahko je zjutraj, lahko zvečer, vendar pazite, da novic, ker je to seveda najlažje ne spremljate vsakih 5 min. Zjutraj si oglejte kaj novega se je zgodilo, nato pa poglavje novic v dnevu zaprite. Vzemite si čas za stvari, za katere veste, da se po njih dobro počutite, lahko je vadba, sprehod v naravi, meditacija, vroča kopel, kar vas napolni z energijo.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Izbrali smo 15 najlepših poletnih sandalov, ki se vam jih splača kupiti na razprodajah

Priporočamo tudi: Kendall Jenner napoveduje vodilne trende tega poletja

 

Najbolj brano