Najbolj zdravi oreščki, ki jih lahko dodate svoji prehrani za spodbujanje rasti las, krepitev odpornosti in še mnogo več

Vsi oreščki so pomemben vir dobrih in zdravih maščob. Tukaj pa je moč arašidov, ki ne razočara. Vendar previdno, naj vas njihova majhnost ne zavede!

Najbolj zdravi oreščki, ki jih lahko dodate svoji prehrani za spodbujanje rasti las, krepitev odpornosti in še  mnogo več - Foto: Instagram

Znan rek pogosto oznanja, da velike stvari pridejo v majhnih paketih.  To zagotovo drži, ko gre za oreščke in prehrano. V teh majhnih, a čvrstih lupinicah so shranjene zdrave maščobe, beljakovine in vlaknine, ki od znotraj krepijo organizem. Zdravstveni strokovnjaki danes bolj kot kdaj koli prej priporočajo oreščke kot superživila za boj proti toksičnosti telesa, krepitev odpornosti in preprečevanje možganske megle. V času, ko je uveljavljeno, da smo to, kar jemo, je uživanje različnih oreščkov, bogatih z maščobnimi kislinami in minerali, dober način, da poskrbite za svojo kožo, lase in zdravje.

Še nedavno je veljalo, da imajo oreščki preveliko vsebnost maščob, da bi jih lahko okronali kot telesu prijazno živilo. Danes ta zmotna trditev ne velja več, celo priporoča se uživanje štirih ali več porcij nesoljenih oreščkov na teden, saj ti znatno izboljšajo zdravje las, kože, srca, imunosti in oči.

Že poznate zdravilne lastnosti arašidov? Naj vas prepričajo. 

Ne spreglejte: 

Presenetljivo je, da arašidi pravzaprav ne spadajo v družino oreščkov. Uvrščamo jih med stročnice skupaj z živili, kot so zeleni grah, soja in leča. Rastlina arašid verjetno izvira iz Južne Amerike, iz Brazilije ali Peruja. 

Prehranske vrednosti arašidov so edinstvene, saj imajo najboljše lastnosti oreščkov in stročnic skupaj. 100 g arašidov zagotavlja energijski vnos 567 kalorij, so dober vir rastlinskih beljakovin in vlaknin, vsebujejo pa tudi veliko vitamina E ter mono- in polinenasičenih maščob, kot sta oleinska in linolna kislina. 

Hrana z veliko beljakovinami vam lahko pomaga, da se počutite siti z manj kalorijami. Med oreščki so arašidi po številu beljakovin na drugem mestu za mandlji. Študije so pokazale, da ljudje, ki v svojo prehrano vključijo zmerno količino arašidov, zaradi njih ne bodo pridobili na telesni teži. Pravzaprav vam arašidi lahko celo pomagajo shujšati.  Čeprav vsebujejo veliko kalorij in maščob, se zdi, da ob uživanju majhnih količin spodbujajo izgubo telesne teže, saj nas dobro nasitijo!

Arašidi vsebujejo tudi zelo veliko folatov, celo dvakrat več kot lešniki, in fitosterolov, ki delujejo v črevesju in zmanjšujejo absorpcijo holesterola. 

Zelo pomembno je upoštevati, da arašidi v kuhani obliki vsebujejo štirikrat več flavonoidov in polifenolov, zlasti biokanina A in genisteina, kot njihovi naravni primerki. Če jih pražimo, se vsebnost antioksidantov poveča. 

Ta hranila v arašidih ustvarjajo pomembne sinergije, ki so koristne za zdravje: koristijo srcu, zmanjšujejo raven holesterola v krvi in preprečujejo nastanek kamnov.

Priporočena količina surovih arašidov v naravnem stanju je približno 30 g na dan do trikrat na teden. 

Skupaj pripravimo lahek recept, v katerem lahko uživate v arašidih v nadvse okusni in zdravi različici. In ker je poletje pred vrati, je recept za lahko solato nekaj najboljšega, kar lahko ponudimo svojemu telesu. 

Tuna v arašidovi skorjici s tropsko solato

Sestavine za 4 osebe
  • 500 g sveže tune 
  • 200 g oluščenih arašidov
  • Ena žlica semen chia 
  • En jajčni beljak 
  • Ekstra deviško oljčno olje po okusu
  • Sol po okusu 
Sestavine za solato
  • Motovilec
  • Ananas 
  • Borovnice 
  • Pasijonka 
  • Krutoni
  • Ekstra deviško oljčno olje

PRIPRAVA

Za pripravo tune v arašidovi skorjici začnemo z drobtinami. Arašide brez lupine dajte v mešalnik in pustite, da se dobro sesekljajo. Sesekljane arašide prenesite na ploščat krožnik, da boste lažje opravili naslednje korake, in zdrobljenim arašidom dodajte chia semena. Vzemite tuno in jo osušite s kuhinjskim papirjem, da odstranite odvečno vodo. 

Stepite beljak, vanj potopite zrezek iz tune in ga na koncu položite na obložene arašide, tako da se dobro prilepijo z obeh strani. 

Na ogenj postavite ponev z malo ekstra deviškega oljčnega olja, počakajte nekaj minut, vanjo položite zrezek tune in ga začinite s ščepcem soli. Nekaj sekund jo pecite najprej na eni in nato na drugi strani. Ko je pečena, jo narežite na debele trakove in postrezite s prilogo tropskih okusov. Pripravite solato: v posodo položite motovilec, kocke ananasa, borovnice in krutone ter sestavine prelijte z emulzijo iz pasijonke in ekstra deviškega oljčnega olja. Vse, kar vam preostane, je, da uživate v tej sveži in pristni jedi. Uživajte!

Fotografije: Profimedia, 

Instagram/@parisbellagarsiia

Preberite še: Sunshine blond je odtenek, ki ga to poletje obožujejo blondinke: V trenutku bo osvežil vaš videz

Piporočamo tudi: Medicinska dieta odpravi do 15 kg v 2 tednih: Predstavljamo vam jedilnik najbolj priljubljenega režima hujšanja

Najbolj brano