Na Harvardu sta strokovnjaka za javno nastopanje, Mélanie Reumaux in David Bitton, oblikovala zlata pravila, s pomočjo katerih se boste znebili živčnosti in nemudoma prevzeli občinstvo.
1. Odpravite tremo
Ne pustite, da strah ovira vaš govor, uporabite ga v svojo korist z učenjem ustreznega načina dihanja, s katerim boste uravnavali dvig adrenalina. Obenem imejte v mislih karseda pozitivne podobe (aplavz, na primer). Zamislite si občinstvo brez oblek. Sliši se smešno, vendar preverjeno deluje!
2. Spoznajte svoje občinstvo
Ne postavljajte sebe v središče pozornosti, temveč pogled usmerite v občinstvo. Pred nastopom poskušajte navezati stik s poslušalci in preizkusite teren. Že vnaprej ugotovite, kakšna so njihova pričakovanja in dvomi ter na osnovi teh usmerite svoj govor.
3. Pritegnite pozornost
Presenetite občinstvo z osupljivimi fotografijami ali navdihujočim citatom slavnega pisatelja. Vredno je stvari izpeljati tudi malo po ameriško in v uvodni del vnesti kanček humorja, če vam to ustreza. Večinoma pa zelo učinkovito deluje, če svojo zaključno misel povzamete že na začetku nastopa. Naj vas ne bo strah, da bi se ponavljali.
4. Bodite prepričljivi
Prepričajte se, da imate v mislih ves čas glavni namen svojega nastopa. Zakaj ste pripravili govor? Želite odpraviti določene nepravilnosti ali rešiti težave v podjetju? Jasno izrazite svoje cilje. Vedno imejte pred očmi nekaj ključnih točk, vendar bodite pazljivi, da jih ne bo preveč, saj vam bo občinstvo tako težko sledilo.
5. Izmenjujte trenutke zabave in resnosti
Da ne pretrgate vezi s svojimi poslušalci, če so se ti morda začeli dolgočasiti, ozračje poskušajte popestriti z nekaj zabave, da ponovno pridobite njihovo pozornost. Za nasprotno taktiko se odločite, če so se poslušalci preveč razživeli, in poskrbite, da ne pozabijo na resnost situacije.
6. Pazite na govorico telesa
Vsi vemo, da govorica telesa vpliva na učinkovitost verbalnega sporočila, manj pa je znano, da je telesna drža povsem pod vplivom stanja uma. Gre za tako imenovano moč drže, kot jo je imenovala Amy Cuddy v svojem Ted Talku in razložila, kako opotekanje v trenutku negativno vpliva na posameznikovo samozavest.
Preberite še: Osebne izpovedi štirih uspešnih poslovnih žensk, ki jim je uspelo v svetu
7. Povzdignite glas
S stresom se glas povzdigne in postane rezek. V uvodu nastopa naj bo ton vašega glasu resnejši, nato naj postane nekoliko bolj sproščen. Kakšen naj bi bil idealen ton glasu ob začetku nastopa? Pretvarjajte se, da zgodbo pripovedujete petletnemu otroku.
8. Pomagajte si s slikovnim gradivom
Naj vaš nastop ne bo preveč težaven za razumevanje zaradi prevelike količine besedila. Raje si zamislite pisane razpredelnice in grafe, da bo privlačnejši. Tri sekunde so dovolj za prikaz posameznega slikovnega gradiva.
9. Pripravite se na vprašanja
Na 90 odstotkov vprašanj, ki vam jih bodo posamezniki postavili, ti že poznajo odgovore. Vas določena pripomba spravlja v zadrego? Izkoristite jo v svojo korist tako, da na vprašanje odgovorite z vprašanjem: Kaj mislite s tem? Druga možnost je, da nagovorite preostali del občinstva in ga vprašate: Kaj pa vi menite?
Dodaten namig:
Najdite svoj talent. Kaj naj bi to bilo? Znanje in sposobnosti, ki jih imate. Ne oklevajte in jasno izrazite, kaj zmorete in zakaj ste primerni za predstavitev določene tematike (na primer: Pet let sem raziskovala to temo; Deset let sem živela v Italiji.) Z najbližjimi se posvetujte o tem, v čemer ste najboljši. Od tega je odvisna vaša kredibilnost. Vsak ima nekaj, kar ga odlikuje. Le najti morate tisto, zaradi česar ste edinstveni.
Pripravila Iris Silič
Priporočamo še članek: VIDEO: Kako pokazati svojo osebnost preko stila oblačenja, navdihnjenega z največjimi jesenskimi modnimi trendi?
Preberite tudi: Ravno to so skrivnosti najuspešnejših poslovnežev! in 7 skrivnosti, ki vam bodo pomagale zgraditi sanjsko kariero