Zakaj oglasi za parfume ne bi bili ganljivi?

Joe Wright in Brad Pitt sta nova junaka legendarne dišave Chanel Nº 5. Ekskluzivno za Elle vam razkrivamo, kako se je razvilo eno od revolucionarnih sodelovanj dveh ikon.

Lepota, 13. 11. 2012
Zakaj oglasi za parfume ne bi bili ganljivi? - Foto: Promocijsko gradivo Chanel

Za nekatere je Chanel Nº 5 ikona 20. stoletja, drugi menijo, da ta najbolje prodajana dišava vseh časov simbolizira večno žensko. Težko pa je oporekati besedam Joeja Wrighta, direktorja najnovejše oglaševalske kampanje za Chanel Nº 5, da lahko dišavo enačimo s pojavom, ki se vedno znova izum­lja.

Tako tudi ne preseneča njegova nepričakovana in vznemirljiva odločitev, da za novi obraz dišave izbere Brada Pitta, ki bo nasledil slavne ikone, kot so Coco Chanel, Marilyn Monroe, Catherine Deneuve, Lauren Hutton, Nicole Kidman in Audrey Tautou. Kot igralec se uvršča v svetovni vrh – in leta 1921 je z radikalnim in omamnim vonjem, ki ga tvori 80 sestavin, to uspelo tudi Chanelu Nº 5 v svetu dišav.

Poudariti je treba, da gre za pravo srečanje ikon. Brad Pitt je blagoslovljen z izjemnim talentom, lepim videzom in slavo, enako pa lahko trdimo za Chanel.

Nº 5, ki ga je ustvaril Ernest Beaux, zadnji in izredno cenjeni parfumer carja Nikolaja. Poleg tega se kampanja, ki na dišavo gleda skozi oči moškega, ujema z 'revolucionarnim' slovesom Chanela Nº 5 kot dišave, ki je porušila ovire, in Chanelom kot priznano blagovno znamko, katere uspeh je rezultat njenega poguma biti drugačna.

Za snemanje kampanje je Chanel angažiral Joeja Wrighta, ki je zaslovel s filmoma Prevzetnost in pristranost in Pokora ter dvema oglasoma za Coco Mademoiselle (v katerima je zaigrala Keira Knightley), in priznano umetnico Sam Taylor-Wood, ki je posnela 'zakulisne' fotografije. »Ta izkušnja je bila zame nepozabna in popoln užitek,« pravi Wright.

»Moj najljubši del je široki posnetek s počasnim zumiranjem, ki se konča z bližnjim posnetkom Bradovega obraza. Brad je čudovit človek in velik igralec, ki ve, kako posredovati besedilo. Čudovit je občutek, ko spoznaš nekoga, ki ga občuduješ, in ta še preseže tvoja pričakovanja.«

Sam Taylor-Wood je izkušnjo z uporabo moškega lika za Chanel Nº 5 po drugi strani opisala kot precej nenavadno, saj je po njenem mnenju ta parfum eden izmed tistih klasikov, ki jih poznamo že vse življenje, in ko pomislimo nanj, je naša prva asociacija Marilyn Monroe, ki to dišavo nosi v postelji, ter s tem povezana seksi eleganca.

Za večino lepotnih imperijev bi združitev najbolj priljubljene ženske dišave in hollywoodskega lomilca src predstavljala preveliko tveganje. Vendar pri Chanelu, skladno s svojo tradicijo, verjamejo v svoj kreativni pogum in pionirski pristop. Wrightu je bila zaupana režija več kratkih filmov, v katerih so ujeti spomini, razmiš­ljanja in sanje moškega, ki ga je zapeljal parfum. »Vsak od teh filmov je kot kratka pesem,« razlaga 40-letni režiser.

Prvi film je oda romantičnemu vonju. Posnet je v črno-beli tehniki s statičnim ozadjem. Brad govori v kamero in ob vsaki njegovi izgovorjeni besedi vaša čustva vzdrhtijo. »Ne vem, zakaj oglasi za parfume ne bi smeli biti ganljivi,« odgovarja Wright. »Obstaja veliko lepih moških, vendar Bradov glas je odraz njegove duše. Zleze ti pod kožo.«

Glavni Wrightov cilj pri snovanju kampanje je bil prikazati, kako prodorno moč ima Chanel Nº 5 po vsem svetu. »Zdelo se mi je ganljivo, da ženske v vseh državah sveta gojijo odnos do te dišave, in ta element sem hotel vključiti v kampanjo,« pojasnjuje. Zato je v drugi različici filma štiri zelo različne vloge upodobila ista igralka, s čimer je želel pokazati, da ta ženska ni določena oseba, temveč muza, ki predstavlja veliko različnih žensk.

Prvotno je načrtoval zapleteno snemanje, ki bi vključevalo čudovite kraje, ki jih ni še nikoli obiskal, nato se je omejil na šestdnevno snemanje v mondenih prestolnicah, ki ga je opisal kot najbolj glamurozno snemanje, ki so ga z njegovo filmsko ekipo kdaj doživeli.

Bilo je tudi zabavno že tretjič sodelovati s Chanelom. »Ljudje, ki predstavljajo to blagovno znamko, so izjemno bistri in veliki mojstri na svojem področju.« Wright je navdušen tudi nad dejstvom, da v njegovo delo niso posegali oglaševalski direktorji in drugi posredniki, ki bi želeli sanjati svoje sanje, ter da mu ni bilo treba biti suženj trž­nega oddelka ali ciljnih skupin. »Pri Chanelu preprosto zaupajo svojim instinktom. Pri vsakem projektu sem najprej zapisal svoje ideje, ustvaril slike in se nato posvetoval z odgovornimi. Včasih niso bili povsem prepričani, ali je ideja prava, in običajno so takrat imeli prav,« razlaga Wright.

Wright je s Chanelom začel sodelovati že leta 2006 in ugotavlja, da je zdaj dozorel. »Opazujem, kako se razvijam pri svojem ustvarjanju filmov in pri vsem drugem, kar počnem,« pojasnjuje. S ponudbo za snemanje Chanelovih oglasov mu je bila dana priložnost, da ustvari kratke umetniške filme. »Govorijo o svetu, ki izraža ljubezen, in rad razmišljam o ljubezni,« priznava.

Med snemanjem drugega oglasa za Coco Mademoiselle so pri Chanelu nekoliko grajali Wrighta, češ da je preveč romantičen, pa vendar je njegova čutna uporaba kamere vodila do ponudbe za snemanje oglasa za Chanel Nº 5. »To je bil velik privilegij in izjemna čast,« pravi, »gre namreč za veliko ikono med parfumi.«

Wright namiguje, da je Chanel Nº 5 temeljni gradnik modne hiše Chanel. Poudariti želi tudi, da je dišava dostopna, vendar obenem simbolizira sanje, razkošje in skušnjavo. »To ni parfum, ki bi bil ustvarjen zato, da privlači moške, pa vendar jih,« pravi Wright. »Zdi se, da gre za nekaj več in da dišava presega okvire gole seksualnosti.«

Z angažiranjem Brada Pitta za glavno vlogo je oživela zgodba gospodične Chanel in njenih moških, ki so ji omogočili boljše življenje in jo navdihovali pri njenih kreacijah. Glede izbire moškega za promocijo ženske dišave Wright pojasnjuje, da je včasih precej nespoštljiv in da nikoli ne raz­miš­lja o tem, ali krši pravila ... »Zdelo se mi je prav ter prav nič čudno ali nenavadno, da to ljubezensko zgodbo podaja Brad.«

Že ob prihodu na prizorišče snemanja je Sam Taylor-Wood prežel občutek družinskega vzdušja. »Z Joem je res užitek delati, saj je pripravljen sodelovati in ni prav nič pokroviteljski,« razlaga Sam. »Je razumevajoč in dovoli, da delaš stvari po svoje.« Brad Pitt pa jo je očaral s svojimi manirami stare šole. »Je izjemno karizmatičen in prijeten, tako da se moraš ves čas opominjati, da je to Brad Pitt. Pri njem ni niti sledu o zvezdniškem obnašanju; želi ti kar najbolj ustreči.«

Wrighta zanima, kakšen bo odziv javnosti na njegov opus, vendar ni zaskrbljen. »Skrbi me samo, kadar nisem ponosen na svoje delo, toda v tem primeru sem na svojo stvaritev ponosen,« pravi. Po njegovem mnenju bo imela kampanja pozitiven vpliv. »Svet se trenutno sesuva – ogromno je izgub in obupa – Chanel Nº 5 pa simbolizira sanje, priložnosti in samospoštovanje.«

Pripravila: Maša Zupančič



Najbolj brano

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri