To je eden najpomembnješih vitaminov za telo, še posebej v zimskem času: Bodite pozorni na znake njegovega pomanjkanja

Dolgi in temni zimski dnevi s seboj prinesejo izrazito pomanjkanje vitamina D. Ta vitamin, imenovan "sončni vitamin", v telesu deluje kot hormon. Poleg tega študije kažejo, da ga ne dobimo dovolj - še posebej pozimi. Bodite pozorni na teh 13 simptomov, ki pomenijo, da vam verjetno primanjkuje vitamina D, ne glede na to, ali so fizični ali psihični.

To je eden najpomembnješih vitaminov za telo, še posebej v zimskem času: Bodite pozorni na znake njegovega pomanjkanja - Foto: Profimedia

Zima je tu in bo tu še nekaj časa! Zima pomeni manj svetlobe in malo sonca v naslednjih mesecih. Naš glavni vir vitamina D je sonce in učinki se že kažejo. Sončni vitamin" je zelo primerno ime za vitamin D. Čeprav sonce samo ne oddaja vitamina D, ko sije, naše telo absorbira njegove UV-žarke, ti pa reagirajo z drugimi spojinami v koži in jih pretvorijo v ta pomemben vitamin.

Vitamin D potrebujemo za veliko stvari - najpomembnejša med njimi je zdravje kosti. Naše telo ga lahko proizvede toliko, kolikor ga potrebuje, vendar le, če smo dovolj izpostavljeni soncu. Ker nas večina ves dan dela v zaprtih prostorih, smo se spremenili v družbo s precejšnjim pomanjkanjem vitamina 

Ta vitamin nam omogoča, da se kalcij fiksira v kosteh, in izboljšuje mineralizacijo kosti, krepi pa tudi naš imunski sistem, saj spodbuja limfocite T, ki se borijo proti virusom in nalezljivim bakterijam, ter mišično maso. Skratka, kot ste že razumeli, pomanjkanje te snovi ni dobro za telo, ki postane oslabljeno. Tukaj so znaki, na katere morate biti pozorni, ko jih imate, in ki lahko kažejo na določeno pomanjkanje vitamina D.

Ne spreglejte:

Zakaj potrebujemo vitamin D? Glavna naloga vitamina D je ohranjanje zdravja kosti. Naše telo je sposobno absorbirati kalcij. V našem črevesju je posebna vrsta prenašalca, ki je odgovoren za prenos kalcija iz hrane v kri, da ga lahko naše kosti in organi uporabijo. Število prenašalcev v črevesju je odvisno od vitamina D - to je ključni regulator, ki določa, koliko jih je na voljo in kako funkcionalni so. Brez zadostne količine D ne moremo absorbirati kalcija iz hrane, kar lahko sčasoma zelo škoduje našim kostem. Vitamin D uravnava tudi raven kalcija in fosforja - še enega pomembnega minerala za zdrave kosti - v krvi.

Čeprav je absorpcija mineralov najpomembnejša naloga vitamina D, so nedavne raziskave pokazale, da so njegove koristi še večje. Vitamin D ima pomembno vlogo tudi pri splošni rasti celic, zlasti pri njihovem deljenju in razmnoževanju. Obstaja tudi nekaj dokazov, ki kažejo, da če ga nimate dovolj, se lahko poveča možnost za nastanek raka na debelem črevesju. Vitamin D je povezan tudi z delovanjem imunskega sistema. Ljudje, ki jim primanjkuje vitamina D, imajo lahko neoptimalen imunski sistem, zaradi česar so nagnjeni k nekaterim okužbam, kot je tuberkuloza, nekaterim avtoimunskim boleznim, kot je multipla skleroza, in morda tudi nekaterim vrstam raka. Raziskave kažejo, da lahko oslabljeno delovanje imunskega sistema zaradi pomanjkanja vitamina D vpliva tudi na razvoj alergij in astme.

Znaki pomanjkanja vitamina D

Če nam primanjkuje vitamina D, to neposredno vpliva na našo splošno energijo. Zmanjšanje energije, prikrita utrujenost, stresni viški, večja nagnjenost k zimskim virozam, povečanje telesne teže, nespečnost ... To so glavni znaki, da vam primanjkuje vitamina D. Kaj lahko storite v zvezi s tem? Zanašamo se na prehranska dopolnila, ki vas bodo pripravila na zimo in nadomestila pomanjkljivosti.

Čeprav ga telo ne proizvaja naravno, potrebuje vitamin D za pravilno delovanje. Če ni dovolj sončne svetlobe, je priporočljivo jemati vitamin D peroralno, da bi se izognili pomanjkanju. Pri prehrani morate izbrati živila, ki so bogata z vitaminom D. Čeprav so redkejši od tistih, ki so bogati z vitaminom B ali C, ga je mogoče najti v lososu, skuši, sardinah, jajcih, tuni, gobah, skuti in celo v temni čokoladi!

Najboljši način za nadomeščanje tega pomanjkanja, ki ima škodljive učinke na naše telo? Uživajte čim več sonca, čeprav nam zima ni naklonjena, jejte čim več živil, bogatih z vitaminom D, in si vzemite čas zase!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kendall (@kendalljenner)

S pomanjkanjem vitamina D so lahko povezani številni različni simptomi. Ti vključujejo:

1. Bolečine v mišicah

Boleče mišice so lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo nujno za ohranjanje zdravih mišic. Brez vitamina D lahko vaše mišice postanejo šibke in boleče.

2. Boleče kosti

Boleče kosti so lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo nujno za ohranjanje zdravih kosti. Brez vitamina D lahko vaše kosti postanejo šibke in boleče.

3. Utrujenost

Utrujenost je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo nujno za ohranjanje energije v telesu. Brez vitamina D se lahko ves čas počutite utrujeni in izčrpani. To lahko otežuje opravljanje vsakodnevnih dejavnosti.

4. Zmanjšana vzdržljivost

Zmanjšana vzdržljivost je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo bistveno za ohranjanje energije v telesu. Brez vitamina D boste morda težko ohranjali raven energije med telesnimi dejavnostmi. To lahko omeji vašo zmožnost sodelovanja pri telesnih dejavnostih in lahko povzroči utrujenost.

5. Slabo razpoloženje

Slabo razpoloženje je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo bistveno za ohranjanje stabilnega razpoloženja. Brez vitamina D boste morda težko ohranili pozitiven pogled na življenje in lahko pride do pogostih nihanj razpoloženja. To lahko oteži uživanje v vsakdanjem življenju.

6. Težave s spanjem

Težave z dobrim spanjem so lahko znak nizke ravni vitamina D iz več razlogov. Prvič, vitamin D je bistvenega pomena za ohranjanje energije v telesu in brez njega boste morda težko dobro spali. Drugič, nizka raven vitamina D lahko povzroči utrujenost in slabo razpoloženje, kar oboje lahko oteži spanje.

7. Izguba las

Izguba las je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo bistveno za ohranjanje zdravih las. Brez vitamina D lahko vaši lasje postanejo tanki in krhki, zato lahko začnete izgubljati lase. To je lahko frustrirajoče in lahko povzroči težave s samopodobo.

8. Rane se zdravijo počasi

Eden od možnih znakov, da vam morda primanjkuje vitamina D, je počasno celjenje ran. Vitamin D je namreč bistvenega pomena za ohranjanje zdravja vašega telesa, brez njega pa vaš imunski sistem morda ni tako močan, kot bi moral biti. Zaradi tega se lahko rane celijo dlje kot običajno.

9.  Omotica

Omotica je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo nujno za ohranjanje ravnotežja. Brez vitamina D se vam lahko zgodi, da se vam bo vrtoglavica pojavljala pogosteje kot običajno. To lahko oteži opravljanje vsakodnevnih dejavnosti, kot sta hoja ali vožnja.

10.  Težave s srcem

Če vam primanjkuje vitamina D, lahko to povzroči številne težave s srcem. Prvič, nizka raven tega hranila lahko povzroči zvišanje krvnega tlaka. Vitamin D je namreč bistvenega pomena za ohranjanje zdravih krvnih žil, ki lahko brez njega oslabijo in povzročijo visok krvni tlak.

Drugič, nizka raven vitamina D lahko povzroči tudi povečano tveganje za bolezni srca. To je zato, ker je to hranilo nujno za ohranjanje zdravega srca, brez njega pa je tveganje za nastanek bolezni srca večje.

11.  Povečana telesna teža

Pridobivanje telesne teže je lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo bistveno za ohranjanje stabilne presnove. Brez vitamina D se lahko vaša presnova upočasni, zato boste morda težko shujšali. To je lahko frustrirajoče in lahko privede do zdravstvenih težav, kot je debelost.

12.  Ponavljajoče se okužbe

Ponavljajoče se okužbe so lahko znak pomanjkanja vitamina D, saj je to hranilo nujno za ohranjanje zdravega imunskega sistema. Brez vitamina D boste morda zbolevali pogosteje kot običajno, vaš imunski sistem pa morda ne bo tako močan, kot bi moral biti. To lahko privede do pogostih in ponavljajočih se okužb.

13.  Zmanjšano kognitivno delovanje 

Eden od možnih znakov, da vam morda primanjkuje vitamina D, je, da so vaše kognitivne funkcije zmanjšane. Vitamin D je namreč bistvenega pomena za ohranjanje zdravih možganov, brez njega pa morda težko jasno razmišljate ali si zapomnite stvari. To lahko otežuje opravljanje vsakodnevnih dejavnosti, kot sta vožnja ali kuhanje.

Fotografije: Profimedia

Preberite še:Pozabite na maksi torbice, modna dekleta to praznično sezono prisegajo na ta eleganten trend torbic

Priporočamo tudi:50-letna Letizia Ortiz je v usnjenih hlačah videti čudovito: Kraljica se pridružuje trendu usnjenih hlač z videzom v bordo barvi

Najbolj brano