Iz revije: Kako diši generacija Z?

10. 11. 2024
Deli

Je res, da vsaka generacija diši malo drugače? Bodo kmalu tudi milenijske najljubše dišave v očeh tistih pod 26 let ocenjene kot staromodne ... ali pa so morda že? ANJA KRALJ

Po generaciji moje mame z ljubeznijo do parfumov, kot sta Chanelov Coco in Aromatic Elixir hiše Clinique, nad katerimi milenijke seveda večinoma vihajo nos, se z zanimanjem obračam proti novi kupni sili, tako imenovani generaciji Z (rojeni med 1997 in 2012). Kaj zanima njih in zakaj? Kako diši na koncertu Joker Out ter kakšne dišave se prepletajo na študentskih zabavah in dijaških hodnikih?

Preberite še:

Odgovor na to lahko zložimo v lepo sestavljanko, če najprej opredelimo stereotip­ne značilnosti te generacije, ki (od njih potrjeno) kar držijo. Generaciji Z je transparentnost blagovnih znamk pomembna, to je generacija, ki da veliko na 'čiste' blagovne znamke, na to, da so izdelki proizvedeni pravično. Razvijajo močno zavest o pomembnosti mentalnega zdravja, inkluzivnost pa je zanje nekaj, kar bi morali razumeti vsi. Ne zanemarimo niti nostalgije kot nečesa, okoli česar so se zgradili marsikateri trendi tudi v modi (cottage-core, estetika mafijske žene in estetika old money), temu pa seveda sledi vse, povezano z lepoto. Kot pomembna češnja na vrhu te sadne kupe pa je ... nič drugega kot TikTok. Vpliv, ki ga ima na trende in dišavne preference 'zoomerjev', niti slučajno ni zanemarljiv, saj bi skoraj lahko rekli, da nanje, kar zadeva nakupe, nič ne vpliva tako intenzivno kot ravno to družbeno omrežje. Veliko mlajši kot generacije prej imajo na očeh izjemno poglob­ljene razlage o tem, kakšen je svet dišav, kaj so dišavne note in akordi, kako pravilno testirati, nositi in shranjevati svoje najljubše vonje in še in še. Tako so se razvili najstniki in mladi odrasli, za katere dišave niso le nekaj, kar zakrije neprijeten telesni vonj (to seveda nikoli ni bilo dobrodošlo, ampak, roko na srce, vsi vemo, kako je bilo v dijaški garderobi po telovadbi). So predvsem nekaj, v kar se lahko poglobijo in kar ima veliko novih, individualnih nians, z odkritjem katerih se lahko pohvalijo pred prijatelji in njihovim poznavanjem pridobijo celo kakšen občudujoč pogled.

Pod taktirko inkluzivnosti se skrivajo uniseks dišave, s katerimi si upajo eksperimentirati veliko bolj kot generacije do zdaj, presenetiti pa nas ne sme niti to, da lahko značilno moško dišavo zaznamo na dekletu in značilno ženstveno na fantu.

Od enega samega osebnega parfuma, po katerem človeka vsi poznajo, so se že zdavnaj ločili, saj jim je veliko pomembneje, da se njihova dišava ravna po njihovem razpoloženju. Kadar zunaj dežuje, si bodo privoščili malo nostalgije z After the Rain hiše Maison Margiela, za večerni sprehod ob obali nekaj, kar jih razvedri in ob čemer se počutijo zapeljive (Juliette has a Gun, Lust after Sun), pred septemb­rskim izpitom pa bodo vedno uporabili dišavo, ki jih pomirja (Bjork & Berries September). Od prejšnjih generacij se razlikujejo po tem, da jim je veliko bolj všeč individualnost, zato jih dišave, ki jih nosijo njihovi prijatelji in prijateljice, ne zapeljejo toliko, kot so morda nas.

Kaj pa note? Glede teh pa se vseeno precej strinjajo. Prevladuje svež in unise­ks ambroksan v kombinaciji s priljubljenimi gurmanskimi notami, vedno priljubljeni vanilji so dodali še stepeno smetano in sladkorno peno, v zadnjih letih pa je imela velik naskok tudi pistacija v vseh svojih oblikah. Dišave, ki dišijo, kot da smo se pravkar oprhali, jih zagotovo ne ganejo tako, kot so ganile nas, otroke devetdesetih, nostalgija kakava in pomirjeni vonj po pralinejih je tisto, kar prebudi njihove dišavne brbončice.

Generacija Z s svojo unikatnostjo in samozadostno samozavestjo hodi po svetu, ovita v oblak dišeče identitete, temu pa se lahko samo priklonimo in si morda zapišemo kakšno idejo za dneve, ko se tudi sami želimo približati idejam nove, sveže generacije.

Voda s chia semeni in tem sadežem najboljša za zdravje in hujšanje. Prepišite si recept!

Novo na Metroplay: "Ni uspeha brez trdega dela." | Maja Štamol Droljc