Nekdanja kreativna direktorica znamke Celine, Phoebe Philo, se v svet mode vrača z istoimensko znamko in manjšinsko naložbo največje luksuzne skupine na svetu.
Na tisoče ženskih modnih molitev je končno uslišanih. Phoebe Philo, zavetnica oblačenja za sodobno žensko, se vrača, tokrat pod lastnimi pogoji. Nadarjena in diskretna Britanka, rojena leta 1973 v Levallois-Perretu, je ena od tistih oblikovalcev, ki svojemu delu pustijo govoriti namesto njih in katerih uspeh merimo tako na modnih brveh kot na ulici.
Več kot pet let po tem, ko je zapustila svoje zadnje mesto umetniške direktorice pri znamki Celine, bo končno združila svoje ime in svojo estetiko ter predstavila Phoebe Philo, neodvisno linijo oblačil in dodatkov. Čeprav jo bo delno podprl LVMH, bo luksuzni konglomerat imel le manjšinski delež, kar bo gospe Philo omogočilo, da ohrani nadzor ter upravlja in eksperimentira, kot se ji zdi primerno.
Več informacij o tem, kakšna točno bo blagovna znamka Phoebe Philo, se obeta julija, ko bo mogoča prijava na spletno stran. Ali bomo videli samo ženska oblačila? Ženska in moška oblačila? Morda uniseks? Do takrat se bomo zadovoljili z nekaj redkimi namigi.
Na primer, linija bo izjemne kakovosti, kar v modnem prevodu pomeni, da bodo cene in materiali visokemu luksuzu primerni. In ni težko uganiti, da bi lahko nastala v lastnem ritmu oblikovalke, glede na poudarek na samosvojosti in na zgodovino oblikovalke, ki se je borila proti zahtevam modnega sistema tako v svojih desetih letih dela pri Celine kot med petletnim stažem pri Chloé, kjer je leta 2001 nasledila Stello McCartney in pozneje postala prva oblikovalka pri veliki modni znamki, ki je odšla na porodniški dopust. Chloé je kot Coco Chanel svoje generacije zapustila leta 2006, da bi se lahko posvetila družini.
Morda bo v celoti obšla sezonske modne revije za novo različico počasne mode, ki je v celoti bolj trajnostna. Morda bo ona oblikovalka, ki se bo resnično lahko postavila proti prevladujoči kulturi razpoložljivosti in grabežljivi čeljusti pošasti medijskih vsebin, ki sta jo ustvarila TikTok in Instagram.
Vsekakor bi bilo napačno domnevati, da bo vrnitev Phoebe Philo podobna njeni preteklosti. Ne nazadnje njena Chloé, sinonim za kul dekle, ki je generacijo mladih žensk oblekla v prikupne obleke za punčke in lesene cokle ter ponudila torbico Paddington, ki je dobila sloves najbolj zaželenega dodatka v zgodovini mode, ni bila nič podobna njeni Celine, ki jo je prežela z nekakšno radikalno zrelostjo, estetsko povzdignila ogromen mornarski pulover iz kašmirja in zagnala trend natikačev Birkenstock, ki so do danes postali kultna poletna obutev.
Kar naredi njene kreacije privlačne, je njihova navidezna preprostost, pri čemer je navidezna ključna beseda. Ne glede na to, ali nosite Chloé ali Celine, njena oblačila izžarevajo osupljivo fluidnost skupaj s preprostim krojaškim duhom: linije so čiste, materiali bogati in barve na splošno nevtralne ali pa jih je enostavno vpeljati v katerokoli klasično garderobo. Silhueta, ki si jo z lahkoto prilastite, a ima vsekakor svoj učinek. Če k temu dodate zvestobo znamki in njeno vrhunsko estetiko sezono za sezono, dobite elegantno garderobo, odporno proti času in trendom ter obarvano z izvirnostjo. Kajti Phoebe Philo ustvarja z inteligenco, ne da bi pri tem spremenila estetiko hiše, za katero služi.
Njena podcenjena, minimalistična prenova Celine, elegantne pariške znamke, ki jo je leta 1945 prvič ustanovila Céline Vipiana kot blagovno znamko otroških čevljev po meri, je bila popolnoma usklajena. Po ponovnem zagonu leta 2008 se je Phoebe pojavila kot vodja tihega modnega gibanja za luksuzno modo, ki se je uveljavilo po veliki recesiji in spremenilo Celine v eno od najvplivnejših znamk v luksuzni industriji.
Začela je tako, da je brisala skrivnost takrat mirujoče blagovne znamke in počasi uvajala garderobo temeljnih klasik, vključno z linijami torb, kot sta Luggage in Classic. Njene kolekcije so bile takojšen hit pri modnih urednikih in zgodnjih blogerjih uličnega sloga, kot sta Scott Schuman in Tommy Ton, ki so redno dokumentirali, da nosijo Celine, v času, ko so digitalni mediji resno začeli spreminjati modno komunikacijo.
Toda njeni oboževalci, znani kot philofili, ki prisegajo na njeno ženstveno oko, nadarjeno za sestavljanje najelegantnejšega, a funkcionalnega in brezčasnega videza, kjer je pojem zapeljevanja namenjen eni osebi – tisti, ki jo nosi –, so segali dlje od urednikov in drugih poznavalcev industrije do široke skupine žensk (in moških, zlasti Kanyeja Westa), ki so njena elegantna športna oblačila sprejele kot dejansko uniformo. Nekaterim je Celine zaradi prefinjene očarljivosti in izogibanja odkrito seksi videzu postala tudi simbol opolnomočenja žensk. Kmalu je bil Phoebejin vpliv viden povsod, od hitre mode do razcveta priljubljenosti adidasovih superg Stan Smith, ki so del njene uniforme.
Kolega Hedi Slimane je leta 2018 prevzel mesto kreativnega direktorja in izvedel lastno ustvarjalno prenovo. Pod njegovo taktirko je bila večina elementov Phoebejine ustvarjalne vizije izbrisana, kar je dvignilo cene kosov iz druge roke iz obdobja Phoebe Philo na luksuznih spletnih mestih.
Če se je oblikovalka vrnila, je to verjetno zato, ker ima povedati nekaj povsem novega, za nov svet. Kar pomeni, da je edino gotovo to, da bodo govorice, ki so ime Phoebe Philo od leta 2018 nominirale za položaj kreativne direktorice pri vseh luksuznih hišah, vključno z znamkami Burberry, Chanel, Ferragamo, Alaïa in Loro Pian, končno utišane.
22 odločilnih trenutkov v karieri Phoebe Philo
1996: Po zaključku šole Wimbledon School of Art je Phoebe Philo skupaj s prijateljico Stello McCartney diplomirala na londonski šoli Central Saint Martins School.
1997: Leto po diplomi se je Phoebe preselila v Pariz, da bi se pridružila Stelli McCartney, takrat ravno imenovani kreativni direktorici hiše Chloé. Phoebe Philo je postala njena pomočnica.
2001: Phoebe je prevzela vajeti znamke Chloé po odhodu Stelle McCartney, ki je želela ustanoviti lastno znamko.
2002: Phoebe Philo je predstavila prvo linijo torbic Chloé in odprla nov butik na ulici Sloane Street v Londonu, ki ga je zasnovala arhitektka Sophie Hicks.
2004: Nezahtevna ženskost Phoebe Philo, prepletena s sklicevanjem na 70. leta in britansko svežino, je v enem letu povečala prodajo hiše Chloé za 40 odstotkov, kar ji je prineslo naziv oblikovalca leta na podelitvi nagrad Fashion Awards.
2005: Phoebe je predstavila svojo prvo torbo Paddington, ki je dobila sloves najbolj zaželenega dodatka v zgodovini mode. 8.000 vzorcev, proizvedenih leta 2005, se je prodalo, še preden so bili na voljo v trgovinah, in čakalna vrsta je bila neskončno dolga.
2005: Phoebe je odšla na porodniški dopust, pri čemer je oblikovanje kolekcije za jesen in zimo 2005/06 prepustila svoji ekipi.
2006: Po preoblikovanju Chloé v Chanel svoje generacije (blagovna znamka je vredna več kot 300 milijonov dolarjev) je Phoebe odstopila in si vzela dveletni premor, da bi preživela več časa z družino.
2008: Oktobra je Phoebe po ponudbi LVMH postala umetniška direktorica znamke Céline. Po osmih letih uspeha z Michaelom Korsom, ki je leta 2004 zapustil funkcijo, je blagovna znamka trpela zaradi številnih zamenjav.
2009: Prva modna revija Phoebe Philo kot umetniške direktorice znamke Maison Céline je predstavila vse elemente, zaradi katerih je bil njen mandat uspešen: elegantni utilitarizem, trezno barvno paleto in pridih usnja.
2009: Phoebe je s svojo prvo kolekcijo lansirala tudi tri linije torb: Cabas, Luggage in Classic. Prostorna in praktična torba z raztegljivimi stranicami in dvojnim valovitim vzorcem na sprednji strani, je postala eden od najbolj zaželenih dodatkov blagovne znamke.
2010: Phoebe je v svoji resort kolekciji pri znamki Céline predstavila kamelji plašč in zagnala nov trend. Od takrat je prilegajoči se plašč v kamelji barvi postal nepogrešljiv del ženskih garderob po vsem svetu in velja za bistven vsakdanji kos.
2010: Phoebe je sodelovala s fotografom Juergenom Tellerjem, ki je izvedel svojo prvo kampanjo za Céline – sodelovanje, ki je še vedno aktualno in katerega subtilno provokativne in surove podobe so sestavni del vizualne identitete blagovne znamke.
2011: Kolekcija z motivi rut za pomlad in poletje 2011 je ustvarila milijon kopij in podobni slogi so v trgovinah s hitro modo na voljo še danes. Ne le da so bile kampanje s supermodelom Dario Werbowy v bazenu in kopeli neskončnokrat deljene na Instagramu, tudi Kanye West je v eni od teh srajc slavno nastopil na festivalu Coachella leta 2011.
2011: Phoebe je osvojila mednarodno nagrado za svoje delo z znamko Céline na podelitvi modnih nagrad CFDA v New Yorku.
2012: Phoebe je predstavila koncept čevljev UFO na modni reviji Céline za pomlad in poletje 2013.
2013: Za kolekcijo jesen in zima 2013/14 je Phoebe Philo predstavila garderobno omaro, prepleteno s širokimi kosi v toplih in plemenitih teksturah, vključno z žametom in kodrasto volno. Kolekcija, ki ji je omogočila prejem reda britanskega imperija.
2014: Po odprtju novega butika na Mount Streetu v Londonu se je za Céline začela mednarodna širitev, ki je vključevala nove trgovine v Parizu, Čengduju, Tokiu, New Yorku in Las Vegasu. Phoebe je nadzorovala tudi obnovo novega sedeža Céline na naslovu 16 Rue Vivienne v Parizu.
2015: Phoebe je na svoj način kršila red, ko je izbrala 82-letno literarno ikono Joan Didion za obraz hiše za pomlad in poletje 2015. Sledile so ji druge blagovne znamke, ki so v svojih kampanjah predstavljale bolj zrele in kulturne vplivne ženske, kot so Diane Keaton, Jessica Lange ali Charlotte Rampling.
2016: Po vse večjih govoricah o njenem odhodu iz hiše Céline je Phoebe podpisala interni zapis z generalnim direktorjem Marcom Gobbettijem, v katerem je navedla, da sta v partnerstvu bolj motivirana in angažirana kot kdaj prej in bosta še naprej ustvarjala odlične izdelke.
2017: Phoebe je napovedala, da bo januarja 2018 zapustila Céline.
2021: Phoebe Philo je podpisala svoj modni povratek in s podporo LVMH lansirala svojo istoimensko blagovno znamko Phoebe Philo Studio.
Pripravila Manca Pogačar
Fotografije Profimedia In Promocijsko Gradivo
Preberite še: Izguba 3 kilogramov v enem mesecu še nikoli ni bila lažja: Zdrave poteze, ki vam bodo pomagale doseči cilj hujšanja in spremeniti življenjski slog
Priporočamo tudi: Kaj lahko pričakujete v mesecu februarju glede na prvo črko svojega imena?
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji