Kopenhagen se je znova izkazal kot mesto, ki ve, kako ustvariti vsestranski, prefinjen in trajnosten videz.
Strogo sezonsko oblačenje postaja stvar preteklosti. V obdobju, ko je v Evropi maja sneg, junija neznosen vročinski val, julija pa dramatičen upad temperatur, je oblačenje, prilagojeno podnebnim spremembam, ena najprominentnejših tem med modnimi oblikovalci - sploh skandinavskimi. Znamke, kot so Skall Studio, Stine Goya in Remain, so zato pretekli teden na tednu mode v Kopenhagnu za pomlad/poletje 2024 predstavile prehodne kose, ki jih lahko nosite kjerkoli in kadarkoli, medtem ko so dizajnerski novinci, kot sta Gestuz in Rolf Ekroth, postregli tudi z bolj definiranimi in drznimi trendi. A nekaj je gotovo. Večjega in bolj aktualnega trenda od trajnostnosti v danski prestolnici ni bilo.
The Garment
V samo nekaj letih je teden mode v Kopenhagnu prerasel iz skromne predstavitve vzhajajočih lokalnih oblikovalcev do globalnega modnega spektakla, ki šest mesecev vnaprej oblikuje naš slog. Ker je v sezoni med prvimi – odvije se namreč skoraj mesec dni pred newyorškim tednom mode – lahko s trendi preseneti in jih hkrati začrta. Kar pa lahko z gotovostjo pričakujemo od kopenhagenskega tedna mode, je njegova osredotočenost na trajnostnost, prizadevanje za bistvene spremembe v načinu izvedbe dogodka in spodbujanje celotne industrije k bolj zelenim proizvodnim alternativam, ki več kot očitno niso neizvedljive. V nadaljevanju predstavljamo deset trendov, ki so zaznamovali vizualno podobo CPHFW, in enega, za katerega upamo, da bo zaznamoval delovanje celotne modne industrije.
Stine Goya
Moško krojeni kosi in strukturirane silhuete
Kopenhagen se je ta teden spremenil v parado mojstrsko krojenih širokih kosov. Gestuz je navdušil s prefinjenimi velikmi plašči, jaknami, blazerji z ostrimi rameni in širokimi hlačami, Mark Kenly Domino Tan (MKDT) je z elegantnimi strukturiranimi silhuetami obudil duh Koreje iz tridesetih, Skall Studio pa se je trenda lotil drugače in v ospredje svoje kolekcije postavil preprostost širokih hlač in lahkotnih srajc. The Royal Danish Academy se je prav tako poigraval z oblikami, Helmstedt in Stamm sta povečini predstavila ohlapna oblačila, oblikovalci pa so tako sproščene kot tudi definirane silhuete pogosto popestrili še z zanimivimi izrezi ali resami.
Gestuz
Stamm
Prosojni/mrežasti kosi
Skandinavski oblikovalci so nakazali, da bodo prosojna ter kvačkana oblačila ostala nepogrešljiva tudi čez eno leto. Vzhajajoča oblikovalka A. Roege Hove je v svoji spomladanski kolekciji preko prosojnih majic, kril in oblek opevala lepote golega telesa, The Garment se je odločil za črne in bele mrežaste kose, Skall pa je s kompletom kremnih kvačkanih oblačil kožo izpostavljal bolj subtilno.
A. Roege Hove
The Garment
Skall
Rjavi odtenki
Živahne ulice in piste Kopenhagna so bile odete v 50 odtenkov rjave, ki bo transcendirala jesen in tudi spomladi zaznamovala kose od kavnih usnjenih jaken in lahkih trenčkotov pa do širokih temnih setov in prosojnih oblek. Lovechild 1979 je za svoje krojene suknjiče, puloverje in široke hlače tako kot Remain izbral svetlejše odtenke, Stine Goya in Ganni pa sta postregla z vsestransko barvno paleto prilagodljivih, elegantnih in klasičnih zemeljskih tonov. Ne glede na to, ali pri svojih monokromatičnih videzih pazite na ujemanje odtenkov ali plešete v kontrastih, boste v rjavi poosebljali minimalističen skandinavski šik.
Stine Goya
Ganni
Modra
Naslednja barva, ki bo vladala pomladi in poletju, je pastelno modra. Diskreten odtenek v kombinaciji z rožami, školjkami in odtisi oblakov ustvarja umirjeno, skoraj sanjaško morsko vzdušje, ki ga je v svojo kolekcijo ujel Helmstedt. Mehkobo neba in morja je z ohlapnimi otroško modrimi kompleti izrazil tudi Skall Studio, tako kot Sunflower pa se je posvetil še bolj globokim džins odtenkom.
Skall Studio
Helmstedt
Vzorci
Tako kot klasični monokromatični izgledi, so se v Kopenhagnu uveljavili tudi vzorčasti kosi. Baum und Pferdgarten, Henrik Vibskov, Stamm in Rolf Ekroth so svoj modni pečat pustili z intenzivno potiskanimi jaknami, plašči in hlačami, Stine Goya pa je izbrala bolj mirne in tipično ženstvene vzorce. Prevladovali so cvetlični, geometrijski in črtasti potiski, ki videzom dodajo osebnost, pojavljali pa so se tudi abstraktni in živalski vzorci.
Baum und Pferdgarten
Henrik Vibskov
Rolf Ekroth
Hlačke (ali pa tudi ne)
Za drzen poletni slog izberite vroče hlačke, za še drznejšega pa videz brez hlač. Navdih lahko črpate pri Saks Potts, ki je rebraste hlačke pokombiniral z bomberjem iz umetnega usnja in petami, pri A. Roege Hove, ki spodnjice vključila v izglede s prosojnimi krili in majicami, ali pa pri Ganni in Rotate, ki sta pod odpeto srajčno obleko s cvetličnim motivom in črnim plaščem razkrila spodnjice. Za izzivalen, a hkrati eleganten videz so se hlačam izognili tudi Baum und Pferdgarten, Kerne.milk, Latimmier in Remain.
A. Roege Hove
Ganni
Obleka čez hlače/krilo čez obleko
Zakaj bi se morali odločati med “nezdružljivimi kosi”? Paolina Russo, MKTD, Gestuz in Saks Potts so v odgovor predstavili nostalgičen videz oblek čez hlače, Ganni pa še bolj nekonvencionalnen izgled krila čez obleke. A tokrat oblikovalci idejo jemljejo manj vpadljivo; priljubljena je kombinacija maksi oblek in širših hlač, ki videzu subtilno dodajo nepričakovan element povzdignjenosti in modne drznosti.
Gestuz
Ganni
Nerodne dolžine
Jasno določeni mikro, mini, midi in maksi kosi so se v Kopenhagnu umaknili bolj nenavadnim, intuitivno nerodnim dolžinam. A. Roege Hove in Skall sta v svojih kolekcijah predstavila vmesne dolžine kril, hlač in oblek, ki se končajo tik nad ali pod koleni, Ganni pa je presenetil z majicami brez rokavov in le enim zapetim gumbom, ki segajo do vrha stegen.
Skall
Ganni
Biseri
Teden mode v Kopenhagnu je dokazal, da biseri in perle ne sodijo samo na vaš vrat. Z globoko ljubeznijo do prefinjenosti narave so številni oblikovalci svoje kolekcije okrasili z nežnimi perlami, ki smo jih lahko opazili na svilenih oblekah Stine Goye, prosojnih majicah A. Roege Hove in drapiranih srajcah Mark Kenly Domino Tan. Ta je magične dodatke opisal kot vodne kapljice, ki na tkanino kapljajo odo kopenhagenskemu poletnemu dežju.
Stine Goya
Vintage čipka
Vintage čipka, ki spominja na poročne obleke naših babic, je pogosta referenca za pomlad/poletje 2024. Pri The Garmentu se je pojavljala na asimetričnih robovih oblek, kratkih topov ter hlač in kril z nizkim pasom, pri Ganni pa na pletenih majicah, midi krilih in jopah.
The Garment
Ganni
Trajnostnost
Kopenhagen industrije ne usmerja le estetsko, temveč se trudi sprožiti tudi okoljevarstveno sistemsko spremembo. Ker naravne katastrofe, ki se dogajajo in okoljske grožnje, ki nam še pretijo, zahtevajo aktivno kolektivno skrb za dom nas vseh, so mnogi oblikovalci letos ustvarjali v okvirih razmišljanja o svojem mestu in domu; o tem, v katerem živimo, in o tistem, ki presega meje materialnega. Teden mode v Kopenhagnu je zato leta 2020 predstavil trajnostni akcijski načrt, ki od sodelujočih znamk zahteva izpolnitev 18 minimalnih zahtev. Te vključujejo strateško usmeritev, oblikovanje, premišljeno izbiro materialov, dobre delovne pogoje, sodelovanje potrošnikov in okoljsko ozaveščeno produkcijo modnih revij. Poleg uvedbe trajnostnega okvira za blagovne znamke si je kopenhagenski teden mode sam zadal cilje za zmanjšanje svojega vpliva na okolje, vključno z zmanjšanjem emisij ogljika za 50 odstotkov v primerjavi z letom 2019.
Fotografije: Profimedia
Preberite še: Značilnosti skandinavskega sloga in vrednote, na katerih temelji
Priporočamo tudi: Predstavljamo 13 trajnostnih modnih znamk, ki navdušujejo s svojo estetiko in okoljsko ozaveščenostjo
Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024