Kaj si bomo najbolj zapomnili? Zgolj pogled na žensko v dolgi obleki poševnega kroja, čez katero je bil oblečen popoln črn plašč na dvojno zapenjanje, z rokami, potisnjenimi v žepe. Odprla je razstavo. Potem pa vrsta brezhibnih črnih smokingov in en sam ozek črn smoking plašč, ki je bil na koncu.
Seveda je bilo vmes še veliko več: plašči iz umetnega plapča in bomberji, neverjetni plašči z velikimi (ne prevelikimi) rameni, ozki usnjeni plašči. Potem pa pika na i nečesa tako preprostega, kot je ecru obleka s pulijem, ki se je nosila z zapestnicami iz temnega lesa in srebrnimi zapestnicami na vsaki roki. In visoki glamur večernih suknjičev iz 30. in 80. let z velikimi trakovi umetnega krzna, ki jih obkrožajo.
Vse to je bolj kot karkoli drugega pokazalo, kako se je Vaccarello znašel v estetiki Yvesa Saint Laurenta in se vanjo sproščeno vživel. To ni majhen dosežek - sama velikost in veličina Saint Laurentovega opusa je zelo zastrašujoča. Ob tem je skušnjava za oblikovalca, da bi se mu uprl s superkratkimi kratkimi hlačami, krili z razporki, izpostavljanjem prsi in vsem, česar Saint Laurent ni počel (kar je Vaccarello nekoč počel), ali pa da bi bil preveč spoštljiv. V resnici je za to delo potreben nekdo, ki pozna Saint Laurentov priročnik, da lahko spoštuje njegovo kakovost, a ima tudi dovolj samozavesti, da ga lahko uporablja nonšalantno.
Vaccarello je s to revijo dosegel to točko zrelosti. S svojim naglasom, s svojim okusom. Da, morda se je v njem pojavilo nekaj njegove belgijske senzibilnosti: nejasni odmevi tistega obdobja dekonstruiranega minimalizma, enobarvne kreacije, ohranjanje občutka enostavnosti nošenja, a hkrati dvigovanje na raven sodobne pariške elegance, o kateri vsi sanjamo.
Po razstavi je bilo o tem veliko govora; kako se je obrnila stran od odkrite seksi, stran od bleščic in okraskov ter mikro tega in onega in boleče visokih čevljev. Včasih se zgodi, da se ljudje počutijo, kot da se stvari v modi resnično spreminjajo. Ta kolekcija je bila ena takšnih.
Fotografije: Profimedia