So torbe znanih blagovnih znamk res vredne toliko?
Nek usnjar je želel ugotoviti, koliko v resnici stanejo drage torbe, za to pa je uporabil drastične metode: drage dizajnerske torbice je razkosal, drago usnje polil z močnimi kemičnimi snovmi in ostanke zažgal.
Samo tako lahko Volkan Yilmaz natančno ugotovi, kako je bila torba izdelana in kateri materiali so bili uporabljeni. Na svojem kanalu TikTok @tanner.leatherstein ima 755.000 sledilcev, njegovi videi pa so bili všečkani sedemmilijonkrat.
Volkan je bil rojen v Turčiji in se je začel ukvarjati z usnjem pri 11 letih, ker je njegova družina imela usnjarno. Zdaj živi v ZDA in ima svojo blagovno znamko Pegai.
"Prva stvar, ki jo naredim, ko ocenjujem usnjeno torbo, je, da jo poskušam otipati – ali je plastična ali lahko otipam naravno obliko usnja," pojasnjuje Volkan. Pogosto, pravi, luksuzne blagovne znamke "standardizirajo" usnje, nanesejo akrilno plast, da prekrijejo vse madeže ali nepopolnosti.
"Usnje ima napake, ker izvira iz živali: ima brazgotine, sledi ugrizov in podobno. Približno 90 odstotkov kože potrebuje neko obliko nege. Vzorec ali teksturo lahko vtisnete na vrh plastične prevleke, da ji date značilen videz - kot Pradino brušeno "saffiano" usnje - lahko pa jo uporabite tudi za prekrivanje slabših materialov. Nato pogledam izdelavo – ali so šivi popolnoma poravnani? Kako zapletena je celotna zasnova? Iz česa je notranja obloga? Za oceno usnja sem torbico polil z acetonom, da se končni premaz raztopi. Sežiganje materiala mi pomaga razumeti, katera tehnika strojenja je bila uporabljena - nekatere so veliko dražje od drugih."
@tanner.leatherstein Bottega Veneta is my top recommendation for luxury leather goods in 2021. #bottega #bottegaveneta #luxurybag #leather #leathertok #leathertiktok #fashiontok #fashionreview #handbag #bagtok #fashionfinds #luxuryfashion #luxuryhandbag #bottegavenetabag #baglover #luxurytok #handbagtiktok ♬ original sound - Tanner Leatherstein
Seveda pa cena torbice ne odraža le vrednosti usnja. Plača tudi "status", ki ga prinaša prepoznavna znamka, pa tudi dizajn in stroški. Volkan želi, da razumemo, koliko plačamo za te "dodatke".
Njegova kariera osvetlitve torb se je začela leta 2021, ko je z ženo obiskal trgovino Louis Vuitton.
"Nikoli nisem bil v trgovini Louis Vuitton, a ko sem videl cene, me je začelo zanimati, kako so izdelane torbice."
Aktovko je kupil za 1310 funtov in jo nato raztrgal, da bi ocenil izdelavo. Začudeno je odkril, da glavni del torbe niti ni usnjen, temveč iz precej cenejšega platna.
Kmalu je začer parati torbice različnih oblikovalskih imen in postal viralen.
@tanner.leatherstein Prada deconstruction (no talking). #prada #asmr #pradabag #leatherasmr #luxurybag #luxuryhandbag #bagtok #asmrvideo #asmrtiktok #luxury #luxurytok #luxuryfashion #pradabags #deconstruction #fashion #sounds #leather #leatherwork #leatherbag #saffiano #saffianoleather ♬ original sound - Tanner Leatherstein
"Ljudje ne vedo, kaj je odlično usnje in kaj ne. Na torbice se ne spoznajo, zato domnevajo, da če je draga, je kakovostna," pojasnjuje.
Seveda blagovne znamke visoke mode pogosto uporabljajo najboljše materiale, vendar bi tudi najboljše usnje, pravi Volkan, še vedno stalo le dvakrat več kot spodobno usnje, ki ga uporablja cenovno dostopna znamka.
V nedavnem videoposnetku Volkan razpara torbo Yves Saint Laurent, ki se prodaja za 1690 dolarjev. Ocenjuje, da je njegova prava vrednost dejansko okoli 160 dolarjev, upoštevajoč vse uporabljene materiale in stroške dela.
@tanner.leatherstein Destroying my LOUIS VUITTON bag Pt. 2 Watch to see the cost breakdown and how we’ll remake this bag with artisan leather. #leather #leathertok #leathertiktok #leathercraft #leatherbag #fashion #fashionhacks #fashiontok #fashiontiktok #designerbags #designerfashion #louisvuitton #luxurybag ♬ original sound - Tanner Leatherstein
Nekdo je v komentarju zapisal: "Pravkar si mi prihranil 1700 dolarjev. Vedno sem si želel to torbo, vendar ti bom verjel na besedo.”
"Torba se nikoli ne proda za 2000 funtov zaradi sijočega usnja. To je 2000 funtov zaradi statusa in prestiža, ki ga prinašata logotip in blagovna znamka oblikovalca," pojasnjuje.
"Nekateri ljudje to razumejo in jim to povsem ustreza in to popolnoma spoštujem, drugi pa ne in verjamejo, da cena odraža kakovost materiala. Upam, da bo moja vsebina ljudem preprečila zapravljanje denarja."
Fotografije: Profimedia
Preberite še: 8 živil, ki bodo v hipu odpravila željo po sladkem in pospešila izgorevanje kilogramov
Priporočamo tudi: Se ne spominjate, kaj ste nocoj sanjali? To je lahko opozorilni znak za vaše zdravje
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?