Predstavljamo 13 trajnostnih modnih znamk, ki navdušujejo s svojo estetiko in okoljsko ozaveščenostjo

12. 8. 2023
Deli
Predstavljamo 13 trajnostnih modnih znamk, ki navdušujejo s svojo estetiko in okoljsko ozaveščenostjo (foto: Profimedia)
Profimedia

Trajnostnost je največji trend sodobnosti. 

Modna industrija temelji na masovni proizvodnji, ta pa na pretirani porabi virov, onesnaževanju okolja in izkoriščanju delavcev. To je dejstvo, ki se ga, ukalupljeni v potrošniško obsesijo s kratkotrajnimi modnimi trendi, zavedamo in ogibamo že dolgo. A zdaj, ko Zemlja dobesedno gori, se utaplja in trese, je ignoranca popolnoma absurdna. Vse več modnih znamk se poslužuje bolj etičnih in okoljsko ozaveščenih procesov, vse več strank pa to od njih tudi nepopustljivo zahteva. Odgovornost vsakega posameznika je živeti bolj trajnostno, kar v modi pomeni nakupovati iz druge roke, nakupovati več kvalitetnih kosov in manj hitro pozabljivih hitov ter se pozanimati o trajnostnih prijemih znamk. Ker pa to nikakor ne pomeni, da se moramo posloviti od povzdignjenega sloga, vam predstavljamo 13 zelenih modnih znamk, ki vas bojo pritegnile tako s svojo filozofijo in transparentnostjo kot tudi z estetiko.   

Marine Serre pomlad/poletje 2024

Ninety Percent

Čeprav v Londonu bazirana znamka ustvarja kakovostne klasične silhuete in nevtralne kose tihega razkošja, so njene prakse vse prej kot elitistične. Ninety Percent oblačila izdeluje iz trajnostnih vlaken, kot so organski bombaž, recikliran poliester in trajnostne alternative običajni viskozi (Tencel in EcoVera), 90% profita pa razdeli med vsemi zaslužnimi za obstoj kolekcije in dobrodelnimi organizacijami.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ninety Percent (@ninety_percent)

Bogdar

Bogdar je neodvisna modna znamka, ki ustvarja moderne, barvno vpadljive, trajnostne kose, namenjene predvsem zabavam. Vsa oblačila proizvedejo v družinskem obratu v Bolgariiji z zgolj 16-člansko ekipo. Uporabljajo organske, trajnostne in reciklirane tkanine, svoje potiske pa izdelujejo digitalno ter s tem zmanjšujejo porabo vode in črnila. Sodelujejo z družbeno odgovornimi dobavitelji, ki posedujejo certifikate o trajnostnosti, kose pa v izogib prekomerni proizvodnji ustvarjajo po naročilu.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Bogdar (@bogdar_official)

Marine Serre

Marine Serre spada med novo generacijo oblikovalcev, ki je k trajnostnosti znamke stremela že od začetka njenega obstoja leta 2016. Naslednje leto je prejela nagrado LVMH 2017 in postala znana po svojem futurističnem slogu, ki ga zaznamujejo raziskovanje novih načinov za vključevanje okoljevarstvenih procesov v delo, krožna proizvodnja in vplivanje na modno sfero z inovativnimi kosi. Mešanica Desiguala in Dua Lipe v svoji Future Nostalgia eri, Marine Serre oblikuje edinstvene barvite kose pa tudi bolj umirjena oblačila, katerih značilni potisk polmesca so odobrile zvezdnice od Beyoncé do Kendall Jenner.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MARINE SERRE (@marineserre_official)

Everlane

Everlane je popolna znamka, na kateri lahko začnete graditi kapsulno garderobo. Ponuja raznolika sproščeno elegantna oblačila, pred kratkim pa je izdala tudi linijo oblačil iz recikliranih plastičnih steklenic in drugih ponovno uporabljenih materialov. S strankami redno deli natančno razčlenitev stroškov proizvodnje in jih informira o tovarnah, v katerih izdeluje svoje artikle, prav tako pa se trudi zagotavljati, da proizvodnja in odnos do zaposlenih izpolnjujeta visoke etične standarde. Tako za oblačila kot tudi za pakiranje uporablja reciklirane materiale, njene hlače pa so narejene v tovarni, ki reciklira 99% vode.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Everlane (@everlane)

House of Sunny

Versatilna, barvita in zabavna znamka House of Sunny se negativnim posledicam hitre mode izogiba preko izdelave le dveh sezonskih kolekcij letno. To upočasni celoten proces ustvarjanja in oblikovalski ekipi omogoči boljše raziskovanje ter pridobivanje bolj trajnostnih materialov in proizvodnih metod. Posebno pozornost posvečajo tudi etičnemu, socialno odgovornemu delovnemu okolju in živalskim pravicam.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by House of Sunny (@houseofsunny)

Reformation

Naslednje veliko ime v trajnostni modi je Reformation, ki oblikuje elegantne in šik kose, hkrati pa strankam omogoča prodajo in nakup oblačil iz druge roke. Vsak Reformation kos je narejen iz predelanih materialov in vsebuje opis okoljskega odtisa, ki ga je pustila njegova proizvodnja. Znamka je od leta 2015 ogljično nevtralna, do leta 2025 stremi k podnebni pozitivnosti, o svojem vplivu na okolje pa stranke redno obvešča v poročilih.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Reformation (@reformation)

WE-AR4

Soustanoviteljici WE-AR4, Anna Bakst in Michele Rutigliano, sta leta 2021 v New Yorku znamko lansirali z namenom 'na novo definirati odgovorno modo'. Podjetje svoja barvita, raznolika in mladostna oblačila ustvarja iz luksuznih odpadnih in že predelanih materialov, pridobljenih iz evropskih tovarn. Kupcem nudijo kose, ki hkrati so in stilistično izstopajo iz množice osnovnega.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WE-AR4 (@wear4.official)

Pangaia

Če želite kul in udobna vsakdanja oblačila ter cenite okoljevarstveno inovativnost, se obrnite k Pangaii. Pisana znamka poskuša negativen vpliv proizvodnje oblačil na okolje zmanjšati z uporabo »visokotehnološkega naturalizma,« ki preko bio in nanotehnoloških procesov naravne in kmetijske odpadke predela v nove artikle. Od nepotrebnega odlaganja odpadkov se distancira tudi z razvijanjem zelenih materialov, kot sta FLWRDWN™ (puhasta alternativa perju, ustvarjena iz divjih rož) in C-FIBER™ (biorazgradljiv in z vodo varčen material, pridobljen iz evkaliptusove celuloze in morskih alg).  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by PANGAIA (@pangaia)

DL1961

V povprečju se za proizvodnjo enega para kavbojk porabi okoli 6000 litrov vode. Newyorška znamka DL1961 je odločena dokazati, da to ni potrebno. Z uporabo 'brezvodne' tehnologije svoje kvalitetne in povzdignjene moderne kose izdeluje s samo 40 litri vode, od katerih jih 98 % reciklirajo. Še več, svoj džins proizvedejo z uporabo sončne energije in tehnologij, varčnih z viri, narejen pa je iz reciklirane preje, ki bi sicer končala na odlagališču.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by DL1961 Premium Denim (@dl1961denim)

ASKET

ASKET (nepresenetlijvo) uteleša moderen slog, temelječ na minimalističnih, osnovnih oblačilih. Osredotoča se na manj – njegova brezčasna zbirka nevtralnih oblačil, ki so zasnovana tako, da trajajo, je popoln temelj za razvoj bolj trajnostnega sloga. Znamka se drži politike brez odpadkov, uporablja naravne materiale in zagotavlja popolno preglednost glede stroškov, vpliva, izvora in dobavne verige vsakega kosa.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ASKET (@asket)

Laura Pitharas

Laura Pitharas je trajnostna luksuzna znamka, ki ustvarja profesionalne sete, krila in obleke. V tradicionalno moške silhuete vnaša ženstvenost, za njihovo izdelavo pa uporablja reciklirane materiale in nadzoruje proizvodne procese.  

Faithfull The Brand

Znamka, ustanovljena na Baliju leta 2014 in poznana tako po svojih retro monokromatičnih kot tudi potiskanih kreacijah, pri ustvarjanju ročno izdelanih oblačil sodeluje z najboljšimi lokalnimi rokodelci. V njenem središču so premišljeno izdelani dizajni, ki vzbujajo občutek poletja, v nas obudijo potovalni duh in nas povežejo z naravo.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Faithfull the Brand (@faithfullthebrand)

E.L.V. DENIM

Poznan predvsem po svojem potiskanem džinsu, E.L.V. DENIM odpadne kavbojke, namenjene na odlagališče, spremeni v unikatne kose. S predelavo že izdelanih materialov znamka v proizvodnji prihrani ogromno vode (za en par kavbojk porabi 7 litrov; netrajnostne znamke jih porabijo tudi do 10.000), sledi pa tudi načelu nič odpadkov in s tem minimalizira negativen vpliv na okolje.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by E.L.V. DENIM (@elvdenim)

Sonia Carrasco

Verjetno najbolj eksperimentalna in izzivalna od naštetih, Sonica Carrasco oblikuje nekonvencionalne in močne izglede, v katerih se igra z asimetrijo, definiranimi silhuetami, večplastnostjo in vzorci. Svojemu sloganu, »Popolnost je v procesu,« sledi z vedno posodabljajočo se dobavno verigo in s predelavo vseh odpadkov, ki nastanejo pri izdelavi kolekcij, v nove tkanine.  

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by SONIA CARRASCO (@soniacarrascoofficial)

CAALO

Newyorška oblikovalka Chelsea Claridge ustvarja spolno nevtralna, transsezonska in transformabilna oblačila, ki funkcionalnost združujejo z estetiko, razkošje s premišljenostjo, futuristično dizajnersko usmerjenost pa z zeleno proizvodnjo. CAALO sodeluje samo s trajnostnimi okoljsko in družbeno odgovornimi tovarnami, ki uporabljao reciklirane tkanine iz Italije, Japonske in Koreje. Oblačila proizvajajo v majhnih nakladah, kar omogoča natančen nadzor nad procesom, zmanjšanje količine odpadkov in ohranjanje visokega standarda kakovosti. Chelsea, kreativna direktorica pri CAALO, je dejala: "Trajnostnost presega uporabo recikliranih/eko tkanin ter lokalno in zeleno proizvodnjo; vse to počnemo. Zanimata nas namen in pomen oblačil. Zanima nas ustvarjanje kosov, ki jih lahko nosite na pet različnih načinov več letnih časov, kar omogoča neskončne možnosti za razvoj osebnega sloga. Zagotavljamo najvišjo kakovost oblačil, tako da se lahko naši kosi prenašajo iz generacije v generacijo, namesto da bi končali na odlagališčih. Vsi želimo kupovati manj, a bolje. Vsak ima v svoji garderobi tisti poseben, brezčasen kos, h kateremu se vedno znova vrača in to je tisto, kar si prizadevamo ustvarjati."   

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CAALO (@caalostudio)

Fotografije: Profimedia

Preberite še: To je trend, ki se s svojo estetiko hkrati prilagaja in upira trenutnim svetovnim krizam

Priporočamo tudi: Kreativno in trajnostno: Razvoj upcyclinga v modni industriji

Novo na Metroplay: “To ni starost, to je zrelost” | LADEJA GODINA KOŠIR, ELLE ZELENO 2024