Prah prijetnega vznemirjenja od velikega koncertnega spektakla, s katerim je v razprodanih Stožicah pred kratkim postregla naša glasbena velesila, Joker Out, se še ni polegel. Pričakovano, saj so Bojan, Kris, Jan, Nace in Jure z vrhunskim nastopom ponovno dokazali, da je meja le nebo, če je tvoja vizija jasna, talent neomajen (in podprt s srčnostjo), krog najbližjih strokovnih sodelavcev pa skrbno izbran. Pred več kot dvanajst tisoč glavim občinstvom se je zdelo, da je to šele njihov veliki začetek, pa čeprav so že prehodili lep del svoje glasbene poti in osvojili vse, kar se osvojiti pri nas da. Na vrsti je tujina, ki jim je že izkazala toplo dobrodošlico ter je lačna shagadelic rock’n rolla.
ELLE pa ne bi bila ELLE, če ne bi takoj opazila, da so fantje poskrbeli tudi za dovršen stilski element in tekom koncerta zamenjali kar dva skrbno premišljena stajlinga. Začnimo izjemoma na koncu; fantje so namreč v sklepnem delu koncerta nastopili v ikončnih opravah, ki so jih nosili pomladi na evrovizijskem odru in tako poskrbeli za toplo reakcijo občinstva. Pod Bojanove famozne roza hlače, Krisov eklektičen sijoči top, Nacetov kostim, vreden naziva velike glasbene zvezde, in ostale videne kose, se je takrat podpisal modni oblikovalec Damir Raković Ponorelii, ki je uspel v opravah članov skupine zajeti pravo iskrivost tega velikega festivala, svoj značilni oblikovalski pečat, in njihove pisane osebnosti.
Že takrat je pomembno vlogo odigrala čipka, ki je bila umeščena kot premišljen element slovenske tradicije. Ponorelli je o njej za ELLE takrat povedal naslednje:
"Idejno zasnovo smo preizkusili na RTV, in sicer na oddaji Misija Liverpool. Barvno študijo in formo samih kostumov sem prenesel na večji oder, s še bolj dodelanimi detajli. Z oblikovalcem Karlom Kirri-jem sva postavila različne sodobne motive idrijske čipke z živalskimi motivi in motivi rastlin. Vse skupaj pod temo Rajskega vrta. Bojan ima motiv kače, kot simbol zdravja in mladosti, na ostalih članih pa vidimo od astroloških motivov horoskopa, oblakov na nebu, sonca itd. Vsak izmed članov ima všit tudi svoj poldragi kamen kot amulet in spodbudo. Bojan ima turkiz, Jure ametist, Kris kameno strelo, Nace žad in Jan mesečev kamen. Barvna shema našega nastopa pa zastopa idejo Nove Romantike!".
In prav Karlo Kirri, danes istoimenski kreativni studio, je pod vodstvom ustanovitelja Andraža Drobniča, znanega pod tem vzdevkom, in Maksa Jerihe, prevzel ustvarjalno taktirko pri glavnem stajlingu, s katerim so Joker Out otvorili svoj veliki koncert v Stožicah. Njegova rdeča nit je bila prav idrijska čipka, ki so ji fantje tako ostali zvesti in jo s sodobnim pridihom zopet približali širši javnosti. Skupinski stajling je tako deloval unikatno ter sveže, obenem pa je odlično izražal osebnosti članov skupine.
View this post on Instagram
Čipke so, tudi tokrat, izdelale idrijske klekljarice, poleg mnogih drugih kljekljaric iz preostale Slovenije, ki so v enem mesecu vložile več kot 350 ur dela v to, da so lahko fantje del enega izmed prvih poglavji v zgodbi moderne Idrijske čipke. Na projektu so sodelovali tudi vsi, ki so svoje čipke namenili programu KK-PU (Karlokirri ponovna uporaba) in del katerih je bil uporabljen tudi na kostumih. Sodelovali so tudi s studiem Volja, ki je prispeval ene hlače.
View this post on Instagram
Kompoziciji, ki jo je nosil bobnar Jure Maček, so poleg tiste od Naceta Jordana namenili največ časa, predvsem za kos za okoli vratu.
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Kirri je za portal Idrija.si že spomladi izjavil, da je »Idrijsko čipko treba približati mladim, na tradiciji je treba graditi nove zamisli in tako obrniti nov list v razvoju čipke,«. In prav to se zdi, da so v sodelovanju z Joker Out storili za čisto desetico.
View this post on Instagram
Vizija Karlokirri je sicer obujanje in grajenje bogate slovenske tradicije in kulture.
"Naša vodilna načela so funkcionalnost, trajnost in anti-kitsch. Tradicijo čipke si želimo približati širši svetovni javnosti v moderni, funkcionalni in minimalistični maniri. Osredotočamo se na ljudi, kulturo, tradicijo in prihodnost. V naše delo si želimo vključevati umetnike in obrtnike z vseh področji, da lahko skupaj razvijamo tradicijo prihodnosti."
Pri oblikovanju Joker Out kostumov so se tako osredotočili predvsem na njihove osebne preference in detajle v čipkah.
"Kostumi so seveda namenjeni uporabi na odru, tako da je bilo glavno vodilo to, da se bodo oni v njih počutili udobno predvsem pa, da jih bodo dopolnjevali, ne pa ovirali."
View this post on Instagram
View this post on Instagram
Z nakitom je celotno kompozicijo opremila tudi naša domača ustvarjalka nakita Eva, ki stoji za znamko YLWRY. V spodnji objavi je delila malce več vpogleda v nastajanje omenjenih kosov in na veliki dan v Stožicah.
View this post on Instagram
Joker Out pa na prvi petkov večer v oktobru niso poskrbeli le za pravo glasbeno in modno poslastico, otvorjeno z njihovim sončnim singlom Sunny Side of London, temveč so postavili tudi novi vizualni mejnik na slovenski glasbeni sceni. Ponujena glasbena izkušnja je bila skozi oči občinstva nadgrajena s širokim spektrom svetlobnega, LED in pirotehničnega spektakla. Navdih za sestavo aktov izvira iz članov in zgodbe skupine, ki jih povezuje ljubezen do glasbe, njihovih poslušalcev in shagadelic rock’n rolla, predvsem pa je rezultat štiriletnega tesnega sodelovanja z ekipo Studio 7, so o tehničnem vidku koncerta zapisali pri Metropolitan.
Joker Out, sedi, (zopet) odlično pet!
Besedilo A. G.
Fotografije Urša Premik, Matic Kutin, Karlo Kirri, Vita Orehek Photography in Profimedia
Preberite še: To so nam Joker Out zaupali o tem, kaj bodo nosili na Pesmi Evrovizije 2023
Priporočamo tudi: Tukaj je nova ELLE! Urednica mode in lepote Petra Windschnurer: "Nazaj na delo lahko zveni tudi zelo privlačno"
Novo na Metroplay: Bojan Cvjetićanin o novem albumu, najbolj osebnih pesmih in kakšen je na domačem kavču