7 ikoničnih kampanj, ki še danes vplivajo na vizualno podobo modnih oglasov

6. 3. 2023
Deli
7 ikoničnih kampanj, ki še danes vplivajo na vizualno podobo modnih oglasov (foto: Profimedia)
Profimedia

7 ikoničnih kampanj, ki še danes vplivajo na vizualno podobo modnih oglasov.

Izvirne in provokativne modne kampanje so več od le estetskih fotografij, katerih cilj je oglaševati in prodati določen produkt. Ker jih pogosto videvamo na televiziji, spletu, reklamnih panojih in v revijah, se nam nezavedno vtisnejo v podzavest. Oblikujejo naš način razmišljanja o modi ter družbenih konvencijah, usmerjajo naš stil in kreirajo komercialne trende.    

Tu je 7 odmevnih modnih kampanj, ki so zaznamovale zgodovino modne industrije in še vedno vplivajo na njeno sedanjost. 

Calvin Klein by Richard Avedon 1981

Šestnajstletna Brooke Shields je leta 1981 s sloganom "Želite vedeti kaj lahko pride med mano in moje Calvinske? Nič." ovekovečila znamko, ki je takrat promovirala svoje oprijete kavbojke. Kampanja fotografa Richarda Avedona, ki je hkrati monumentalna in kontroverzna, je sprožila val ogorčenja, ker naj bi v slogu Lolite pretirano seksualizirala mladoletnico. Brooke je v kasnejših intervjujih dejala, da se erotične narave oglasa takrat ni zavedala in da ta ni negativno vplival na njeno psiho, Calvin Klein pa je priznal, da je kampanja znamki prinesla ogromno pozornosti, ki je bila ključna za njen nadaljnji uspeh. 

Chanel 1990

Takratni kreativni direktor Chanela, Karl Lagerfeld, je leta 1990 ikonično zapečatil podobo znamkinih kampanj, ki jih še danes definirajo razkošna retro atmosfera, odločne poze ženstvenih modelov in nežna, a ognjevita eleganca. Slavni oglas za pomlad/poletje 1990 vso pozornost usmeri v Heleno Christensen, ki v črnih kopalkah in veliki biserni ogrlici prefinjeno prihaja iz bazena. Fotografijo je posnel Karl sam ter s tem pristno oživil svojo ustvarjalno vizijo. 

Darilo, ki ga v nekaterih delih Slovenije raje ne podarjajte

Diesel by David Lachapelle 1991

Diesel je pri oblikovanju javnega mnenja ubral drugačno pot kot večina. Svojo platformo je v devetdesetih izkoristil za prenos sporočil inkluzivnosti in enakosti, s čimer je pozornost potrošnikov usmeril v razmišljanje o resnejših družbenih temah. Leta 1991 se je Jocke Jonason, Dieslov kreativni direktor, domislil koncepta kampanje "Diesel za uspešno življenje," preko katere je znamka kot del svoje strategije izpostavljala različne afere in odpirala kontroverzne teme. V sodelovanju s fotografom Davidom Lachapellom je leta 1995 ustvaril enega najbolj znanih modnih oglasov tistega desetletja, na katerem se dva mornarja poljubljata, medtem ko ostali v ozadju črno-bele fotografije proslavljajo konec druge svetovne vojne. Historična kampanja je bila poklon AIDS aktivizmu in direktna kritika Clintonove kontroverzne politike, ki je LGBTQ osebam preprečila služenje v ameriški vojski. 

Gucci by Mario Testino 1997

Tom Fordov Gucci je v devetdesetih preizkušal meje družbeno sprejemljivega. Njegove legendarne kampanje so bile ovite v drznost, seksapil in provokativnost, pogosto pa so temeljile na "seks prodaja" mentaliteti. Čeprav so bila devetdeseta odprto in eksperimentalno obdobje, ko je erotika prodrla v glavni tok zabavne industrije, so bile Fordove kampanje večkrat cenzurirane. Danes pa so, nasprotno, zaradi svoje izzivalnosti opevane in cenjene. Guccijeva jesen/zima 1997 modna kampanja, ki jo je fotografiral sloviti Mario Testino, dokazuje, da modna hiša prodaja več kot le oblačila. Prodaja stil, vizijo, katere sestavni deli so sla, seduktivnost in fantazija. 

Dolce & Gabbana 2010

Dolce & Gabbana se v svoji črno-beli oglasni kampanji iz leta 2010 ironično loteva teme tradicionalne ženske vlogi gospodinje, ki jo predstavi kot glavo matriarhalne družine. Seduktivna Gabbanina gospodinja, ki jo je fotografiral Stephen Klein, je nadvse sofisticirana, igriva in čudovito oblečena Madonna. Fotografije so bile posnete v starejši hiši, ki nam pričara vzdušje sicilijanskega poletja iz sredine prejšnjega stoletja. Pevka na njih pomiva posodo, je in se liči, na nekaterih pa je obdana s svojo družino. Kljub temu, da opravlja stereotipično ženske dejavnosti, ki naj bi bile podrejene in manj vredne od stereotipično moških, je v kampanji dominantna, samozadostna in okusno vzvišena. 

Balmain 2016

Balmain je za svojo pomlad/poletje 2016 kampanjo moči združil s Claudio Schiffer, Cindy Crawford, Naomi Campbell in fotografom Stephenom Kleinom. Ustvarili so preproste, a senzualne črno-bele fotografije, na katerih se svetloba estetsko poigrava s silhuetami. Dekleta v središču fotografij stojijo pred belo steno, njihove poze in oblačila, ki jih promovirajo, pa izžarevajo gracioznost, moč in samozavest. 

Yves Saint Laurent 2017

Zapeljive črno-bele fotografije imajo očitno poseben čar. Anthony Veracello, kreativni direktor modne hiše Yves Saint Laurent, je v svojo pomlad/poletje 2017 kampanjo vključil privlačne fotografije, ovite v tančico skrivnostnosti. Na eni od njih sta dve manekenki intimno blizu poljubu, na drugi golo manekenko krasijo zgolj dramatični uhani, na tretji pa model obdajajo ženske noge. Oglasna kampanja temelji na odločnih pogledih manekenk, ki so usmerjeni direktno v kamero ter na močnih pozah, ki izražajo avtoriteto. 

Pripravila: Lara Lovrič

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Podedovan seksapil: Hčerka Monice Bellucci na Diorjevi modni reviji blestela v črno-belem plašču

Priporočamo tudi: Ni za tiste zmrzljive: Jennifer Aniston v dežju nosi čevlje, ki se jih večina žensk izogiba

Novo na Metroplay: “Če narediš veliko, lahko izbereš najboljše” | DAVID TAVČAR, ELLE DEKOR 2024