Sarah Burton, kreativna direktorica modne znamke Alexander McQueen, je po končanem mesecu mode predstavila kolekcijo v “hip” soseski Brooklyn. Znamka se hoče ponovno povezati z legendarnim mestom.
Proti koncu leta 2020 je modna znamka odprla novo trgovino v srcu legendarne soseske SoHo, kar je tudi naznanilo novo podobo in dolgoletno povezanost z mestom, ki nikoli ne spi. Interier trgovine je v novi organski podobi, ki jo je oblikoval arhitekt hrvaškega porekla Smiljan Radić.
Lee Alexander McQueen je daljnega leta 1996 predstavil jesensko kolekcijo pod imenom “Dante” v New Yorku, leta 1999 pa spomladansko kolekcijo, poimenovano “Eye”. Letos, po 23 letih, je znamka ponovno v velemestu. Vendar so legendarni otok Manhattan zamenjali s trendi sosesko Brooklyn.
Sarah Burton je v zakulisju govorila o fungih in gobah. S smehom je tudi oznanila, da ne govori o tistih halucinogenih gobah, ki smo jih morda poskusili kot mladostniki. Govori o pravih glivah in njihovih nitastih hifah (koreninah), kako so rastline in drevesa med seboj povezana pod zemljo. Namigne tudi, kako ta simbioza lahko postane škodljiva in strupena.
Kljub temu da se niso nagibali k psihedeličnim drogam, so nekateri looki ponazarjali halucinogenost. To lahko razberemo iz barv, kot so neon zelene, živo oranžne, kanarsko rumene in “candy apple” rdeče.
Otvoritveni look ponazori porezano obleko v črnem usnju s korzetom in drapiranim krilom. Znamka se lahko ponovno pohvali z vrhunskim krojenjem usnjenih oblačil. Prav posebej mi je v oko padla usnjena jakna iz looka 17, ki ima pošite zadrge in se lahko odpre na vse mogoče načine. Kolekcija je spekter de-konstruiranega krojenja, draperij, fantastičnih detajlov, abstraktnih potiskov, pletenin z resicami in pošitih kristalov, brez katerih zadnja leta ne gre. Kolekcija je vizualno čudovita, ampak skorajda pozabljiva. Ima nekaj lookov, katere bomo zagotovo videli na rdečih preprogah, čeprav sta look 25 in 27 izgledala kot Teta Pehta na speedu.
Drugo pomanjkanje sem opazil v scenografiji, katera bi bila lahko bolje dodelana glede na to, da so kot inspiracijo uporabili funge in gozdove. Zamujena je bila tudi priložnost za raziskavo o uporabi usnja, narejenega iz gob.
Vsi strastni ljubitelji Alexandra McQueena zagotovo veste za legendarno kolekcijo iz sezone pomlad/poletje 1999, v kateri sta dva avtomatska robota razpršila črno in neon rumeno barvo po obleki. V trenutni jesenski kolekciji za leto 2022 vidimo ta podoben moment v obliki digitalnega printa na suknjiču in krojenih hlačah. Sarah Burton za look 31 in 32 jemlje inspiracijo iz prve kolekcije za modno znamko iz sezone pomlad/poletje 2011, ko je uporabila raztrgan in viseč črn čipkast material.
Glede na to, da je leta 2015 modna znamka Alexander McQueen doživela totalni preobrat v smeri oblikovanja, in s tem izgubila teatralnost in kreativnost, katere smo bili navajeni, je sedaj znamka postala veliko bolj komercialna, a ena najbolj profitnih znamk od konglomerata Kering. Kot zanimivost je znamka ena redkih, ki prinaša skorajda 70 % dobička iz konfekcije in ne dodatkov.
Pripravil: David Kobe
Fotografije: Pinterest/@alexandermcqueen
Novo na Metroplay: “Hočemo to popolnost in kupili bomo vse” | Vesna Milek, Elle ženska 2024