Se vam zdi, da je napovedovanje prihodnosti po letu 2020 izgubilo čar? - PETRA WINDSCHNURER
Padci in vzponi so se dogajali s takšno višinsko razliko, da so nam vsakič, ko smo pristali na tleh, okoli glave žvrgoleli ptički tako kot glavnim akterjem v akcijskem filmu Smrtonosno orožje. 'Ranjeni' se tokrat z zadnjimi atomi zadnjič, ampak res zadnjič pobiramo s tal in le kdo si po tem še želi vpogleda v jutrišnji vzpon, če se prav lahko zgodi, da nas za ovinkom znova čaka padec?
Ne boste verjeli, moda!
Moda je bila in vedno bo odvisna od svojih napovedovalcev trendov (takšnih in drugačnih). Ta kreativna industrija, ki je kljub velikanskim izgubam, s katerimi se je soočila na vseh področjih svojega delovanja, še vedno živa in še vedno brca, si danes bolj kot karkoli drugega želi kupce s stalno željo po nakupih.
In čeprav so napovedovalci modne prihodnosti po udarcu pandemije sprva mislili, da jih bo do njih pripeljala celovita reorganizacija modne ponudbe (zmanjšanje kolekcij zgolj na dve letno, več trajnostne mode, opuščanje neznosne politike popustov, prilagoditev digitalnemu poslovanju …), vse kaže, da to ne bo dovolj za njen ponovni zagon. Globalne številke so namreč postregle s podatki, da poslovanje pada tudi po tem, ko so zgoraj navedene pojme odgovorni postavili za osnovo novemu dolgoročnemu uspešnemu poslovanju, še zlasti ko je govora o hitri modi.
A kljub novemu padcu se moda znova pobira in sledi novim smernicam napovedovalcev trendov, ki tokrat žaromete usmerjajo v precej drugačno modno prihodnost.
Po zaključeni januarski digitalni predstavitvi moških kolekcij za jesen in zimo 2021/22 (izraz teden mode se počasi in upravičeno opušča) in kreacij visoke mode za poletje 2021 se zdi, kot da moda igra na karte vse ali nič. Medtem ko smo še septembra lani nekateri z mlačnim kimanjem 'požegnali' idejo o trenirki kot modnem oblačilu, ki bo ženske spremljal v prihajajočem poletju, je oblikovalcem moške mode uspelo (vsaj na videz) zlesti iz mlake snovanja trendov, pogojenih s pandemijo.
Da, prav ste prebrali. Brez zadrege so ovrgli vse kreacije, navdihnjene s pižamo, običajno trenirko in oblačili, ki jih po navadi nosimo za poležavanje na domačem kavču. Namesto tega so izbrali res udarno oblikovane in stilizirane oblačilne kombinacije, znotraj katerih ni mogoče prezreti, da moda po novem stavi tudi na tehnološko napredne modne zgodbe.
Zakaj? Ker želi s svojega imena spraviti vse bolj glasen odmev, da gre za eno od najbolj potratnih in nesmiselnih industrij na svetu, razen če kupujete tehnološko napredna ter vrhunsko osmišljena in oblikovana oblačila.
Prav lahko se zgodi, da se trditvi, ki pravi, da Slovenci raje vložimo denar v vrhunsko vetrovko kot v Guccijevo jakno, kmalu ne bomo več smejali.
O novi modni usmeritvi ta hip priča vse več modnih sodelovanj med tradicionalnimi modnimi hišami in tehnološko najbolj napredno modno panogo, panogo vrhunskih športnih oblačil (da ne bo pomote, običajna trenirka ni vrhunska športna stvaritev). Eno od zadnjih so podpisali pri hišah Gucci in The North Face. Modni navdušenci so novo prijateljstvo podprli s presežniki in pohvalami, med ljubitelji blagovne znamke The North Face pa je završalo predvsem zaradi nespodobno visokih cen (tipičnih za modno hišo Gucci). Če si vam je kolekcijo The North Face x Gucci uspelo ogledati od blizu, najbrž veste, da so z njo nagovarjali Guccijeve kupce, in ne strastnih plezalcev, kar nakazuje, da se velike modne hiše za svoje kupce trudijo pisati novo, s tehnologijo podprto modno zgodbo.
Na uporabne in hkrati nadvse čudovite kreacije, podprte z visoko tehnologijo za oblikovanje tekstilij, stavijo tudi pri blagovni znamki AZ Factory, kjer so pri prvi predstavljeni kolekciji za pomlad in poletje 2021 z modnim genijem Alberjem Elbazom sodelovali celo trije Slovenci, modni oblikovalec Peter Movrin, industrijski oblikovalec David Tavčar in vizualna umetnica Zora Stančič.
Če torej lahko verjamemo napovedovalcem modne prihodnosti, nam bodo še vedno všeč pentlje na bluzi, vendar bomo denar raje namenili tistim, ki bodo revolucionarno pogrele ali ohladile naš vrat. In ko bodo njihovi snovalci zadovoljili še kriterije trajnostnega, raznolikega in transparentnega poslovanja, jih gotovo ne čaka modna apokalipsa. Saj veste, doma vedno cenimo dobre pohodne čevlje.
Napisala Petra Windschnurer
Preberite še: 6 najlepših pričesk za leto 2021, ki bodo z vašega obraza odštele 10 let
Priporočamo tudi: Selena Gomez preizkusila najbolj kontroverzen trend tega trenutka
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?