Na klepet smo povabili dve strokovnjakinji, kista združili moči in prepletli poslovne poti. Stilistka Barbara Žgalin in kozmetičarka ter umetnica ličenja Branka Pavlovič sta se odločili, da ženskam ponudita nekaj več.
Pod njunim strokovnim vodstvom bodo potekale delavnice, namenjene tistim, ki jih zanimajo moda, stil in lepota. Z njima smo se pogovarjali o temah, s katerimi bodo na njunih srečanjih seznanjene vse, ki si želijo spremembe.
Koliko časa se pravzaprav poznata in kdaj sta začeli sodelovati?
Branka: Pred 15 leti sva se z Barbaro videli prvič na tečaju ličenja in ta njena pozitivna energija ter mila duša sta me takoj prevzeli in od takrat sva nenehno na zvezi. Pred kratkim pa sva združili še najine poslovne poti.
Barbara: Zadnjih nekaj let delam v vlogi stilistke oziroma svetovalke za osebni stil. O celostni podobi svetujem predvsem ženskam, ki to nujno potrebujejo. Branka pa je ena izmed najboljših predstavnic pri svetovanju o negi kože in o kozmetiki. Zdi se mi, da se ta dva pola lepo dopolnjujeta.
Ženske ponavadi težje priznajo, da potrebujejo pomoč. Mora torej ženska biti pogumna ali samo radovedna?
Branka: Mislim, da potrebuješ vsega malo. Pri nas je to res še vedno predsodek, v tujini pa že navada. Ni res, da imajo samo zvezdnice pomočnike na vseh področjih, o katerih govorimo, temveč se za to odločajo vsi. V tujini je aktualno že to, da imajo v vsaki trgovini svetovalca za oblačila ali za nego obraza. Sama zelo veliko obiskujem tujino, ker hodim na predavanja, sejme in seminarje, povezane z mojo stroko, in ko prideš v kakšno trgovino, imaš res na vsakem koraku nekoga, ki te brezplačno naliči in svetuje pri nakupih.
Branka: Bolj pogum, mislim, da v tem trenutku vsi potrebujemo strokovnjaka, ki nam bo racionalno svetoval. S tem se izognemo pretiranemu kopičenju kozmetike na naših policah in nepravilni izbiri.
Zakaj je sploh pomembno, da se ženske odločijo za strokovnjake?
Barbara: Ženske se bojijo pristopiti, ker je oblačenje osnova, bazična človekova potreba, ki je samoumevna. Po mojem mnenju pa je mnogo več, je način izražanja. Gre za tihi jezik vsakega posameznika, ki govori, kdo smo in kakšna so naša življenjska načela. Svetovanje je celostni paket, za katerega si želim, da bi ga stranke prepoznale kot dobronamernega in predvsem racionalnega. Vedno se je dobro vprašati, zakaj kakšno stvar potrebujemo, za katere priložnosti. Pomembna je predvsem graditev baze. Konkretno se v omari postavi baza oblačil, stranko nato naučiš, kako se kupuje, in poučiš jo o tem, kakšni so kvalitetni, dobri materiali. Vse seveda v cenovnih zmožnostih tistega, za katerega delaš. Gre za racionalno odločitev, za katero morajo stati in delati, da pridejo do individualnega osebnega stila. Problem se pojavi pri graditvi osebnega stila. Ženske vedo, kaj jim je všeč in kaj jim ni, tega pa ne znajo udejanjiti oziroma postaviti v svoj osebni stil.
Koliko žensk sta videli povsem prerojenih in srečnih, potem ko so prišle po pomoč? Je cilj, da postanejo bolj samozavestne?
Barbara: To odkrivam dnevno. Ženske pridejo iz različnih vzgibov in tudi kupujejo iz različnih psiholoških vzgibov. To pa so veselje, žalost, razočaranje in še kaj. Vedno jih vodi psihološki moment, ki v tistem trenutku ni najbolj primeren, in vse to je treba ubesediti in postaviti na tirnice. To se vedno pozna pri samozavesti; če smo samozavestnejši, smo bolj zadovoljni, uspešnejši v službi itd. Videz ima zelo veliko težo pri tem, kako nam uspeva v življenju, in ni nepomemben. Kar dobro je v to vložiti nekaj energije.
Branka: Jaz bi se navezala na Barbaro, predvsem racionalizem je pomemben. Ko stranke pridejo na tečaj ličenja, vedno rečem, da s seboj prinesejo svoja ličila in kozmetiko. Te kozmetike je veliko neuporabne in ne zavedamo se, koliko denarja s tem vržemo stran. Tudi pri kremah je tako, saj stranka kupi kremo, ki ni primerna za njen tip kože, in to je stran vržen denar. Meni je pustila pečat učiteljica v šoli, kamor hodi moj sin. Uro zgodovine je žrtvovala za moje predavanje o tem, kako pravilno negovati kožo, ker si jo že s tem uničimo. Napeljali smo še na ličenje, kjer sem pokazala, kako se naličiti za maturo ... Zdi se mi, da moramo začeti že pri otrocih in jim vcepiti, kako se je treba pravilno negovati.
Barbara: Zdi se mi, da Slovenci na splošno nimamo kulture oblačenja, estetike, ne nazadnje odnosa do sebe. Načeloma estetiko in kulturo oblačenja in to, koliko vlagamo vase skozi kozmetiko, vedno postavljamo na drugi tir. Zgodovinsko smo bili postavljeni v takšne okvirje, da nam to ni bilo pomembno. Midve z Branko želiva dvigovati kulturo že od mladih nog. Nekatere delavnice bova naredili za mlade, da jih naučiva, kako racionalno pristopiti k svojemu življenjskemu slogu in ponotranjiti to, da dolgoročno obrodi sadove.
Tudi v Sloveniji imamo ljudi, ki so v poslovnih vodah ali medijsko prepoznavni in temu primerno dogodke, na katerih lahko blestijo. Je kakšna podobnost med tujino in nami v estetiki in razumevanju tega, kaj pomeni obiskati dogodek na malo višjem nivoju? Ali to Slovenci jemljemo dovolj resno?
Barbara: Slovenci se morda ne zavedamo, da je moda posel. V tujini se tega zavedajo v širših okvirjih. Vse ženske, ki se udeležujejo modnih dogodkov, se zavedajo, da za dober videz potrebujejo dobro in strokovno ekipo. Vse ženske, ki se udeležujejo rdečih preprog, si nekaj dni pred tem privoščijo nege, stiliste in ničesar ne prepuščajo naključju. Sploh tiste, ki so medijsko izpostavljene. Pri nas je to sicer še vedno v povojih, čeprav se stvari izboljšujejo.
Branka: Moram pohvaliti naše zvezdnice in osebe, ki so medijsko izpostavljene, ker vedno več posvečajo svojemu videzu. Če naredim primerjavo za nekaj let nazaj in letos, se pred dogodkom res uredijo in pridejo po strokovno pomoč.
Po kaj pridejo največkrat?
Branka: Pridejo na nego obraza s hiperbaričnim kisikom, ki jo izvajam, in res je takoj viden efekt. Koža se napne in postane sveža in na tako lepo kožo je užitek delati make-up. Potem pa seveda še pričeska in obleka, ki jim jo priskrbi stilist ali oblikovalec. Moj mož že vrsto let ocenjuje pričeske znanih in prvo leto je bilo kar nekaj medijsko znanih osebnosti, ki so ga klicale in bile zgrožene. Stevo pa jim je razložil, da je to naredil dobronamerno, ker na obliko obraza in obleko žal ni pristajalo. In potem so se stvari začele počasi spreminjati.
Kdo je najbolj urejen od medijsko prepoznavnih ljudi?
Barbara: Alan Hranitelj je vedno urejen, Peter Movrin, Zoran Garevski, Tomaž Pandur. Med ženskami pa sicer zelo klišejsko, vendar Judita Treppo, Marjeta Grošelj itd. Kar nekaj ljudi je, ki imajo izjemno precizen in dodelan osebni slog.
Branka: Zame je Miša Molk gospa, ki je vedno urejena. Ko jo srečam na ulici, najprej pogledam njene obrvi in nohte. Zame je to ključnega pomena. Če je ženska negovana, redno hodi na nego obraza, ima urejene lase, nohte in obrvi, je to nekaj najlepšega. Kar nekaj moških je tudi izjemno urejenih, eni izmed teh so gotovo Franci Planinšek, Matej Filipčič, Miro Mišljen. Od žensk pa bi omenila še Ivano Šundov, Tanjo Ribič in Severino. Vse enostavno sijejo.
Ampak kje se to najprej opazi, kje tiči skrivnost tega sijaja?
Branka: Najprej se opazi na koži, torej svežina kože. Takoj se vidi, katera hodi na redne tretmaje. Pustimo botoks, ključnega pomena je, da si negovan v globino kože. Zato tudi svoji osemletni hčerki svetujem, da se maže z otroško vlažilno kremico.
Barbara: Tudi moj sin Tibor, ki bo dopolnil dve leti, ima svojo kozmetiko ... Malo za hec, malo za res, ampak dejansko želiš svojemu otroku prenesti dediščino, občutek za osnovno nego, estetiko, občutek za lepo. Želim si, da mu bo mar za to.
Kaj je trenutno najbolj v trendu pri make-upu in v modi?
Barbara: Pomlad vedno nakazuje preporod, tako da prihaja paleta barv. Spet so na pohodu pastelne, sladoledne barve, na drugi strani pa močne, eklektične. Veliko je grafičnih vzorcev, močan trend je kombinacija različnih vzorcev. Enako je z materiali in strukturami - težko/lahko, prosojno/neprosojno. Letošnji modni trendi so precej kompleksni, ženske bodo potrebovale nekaj časa, da jih ponotranjijo.
Branka: Pri make-upu pa je bilo pri tujih oblikovalcih na modnih pistah zelo veliko 'nude', tako imenovanega 'make-upa brez make-upa', in zelo veliko rdeče šminke, ki jo sama rada uporablja, tudi čez dan. Moderno je tisto, kar človeku pristaja.
Napisala: Manja Plešnar
Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc