Razkrivamo, kako v času koronavirusa poslujejo največje svetovne luksuzne znamke

18. 3. 2020
Deli
Razkrivamo, kako v času koronavirusa poslujejo največje svetovne luksuzne znamke (foto: Profimedia)
Profimedia

Italijanska modna industrija posluje tudi v izrednih razmerah.

Kot poroča britanski Vogue, so naročila v polnem razmahu in medtem ko so trgovine zaprte, se proizvodnja ni ustavila. Italijanske blagovne znamke kažejo, da so sposobne reagirati na koronavirus z zagotavljanjem novih rešitev v težkih razmerah.

Italijanska vlada se je odločila, da bo prekinila vse komercialne dejavnosti, razen tistih nujnih, ki bodo še naprej odprte, dosledno pa bodo upoštevali navedbe italijanskega nacionalnega inštituta za zdravje, da bi omejili človeško interakcijo in posledično tveganje okužbe.

Guverner Lombardije - regije, ki jo je Covid-19 najbolj prizadel in vključuje Milano - kjer je sedež večine skupin in blagovnih znamk (ne pa nujno proizvodnih lokacij), je napovedal sporazum s Confindustria Lombardia o možni prekinitvi proizvodnje do začetek aprila. To je prekinitev, ki jo vodja italijanske stranke Lega Matteo Salvini predlaga za celotno državo. Če se to zgodi, bi to prizadelo samo proizvodni del dobavne verige, ki trenutno izdeluje tekstil in usnje za oblačila.

Ni naključje, da sta 9. marca dva največja svetovna proizvajalca visokokakovostnega tekstila tovarne svile Ratti in Mantero napovedala svojo zavezo, da si bosta "v primeru potrebe" delila svoje izdelke in materiale ter si pomagala v primeru preobremenitve. Izjava je videti kot premik, ki veliko govori o italijanski tekstilni in oblačilni industriji ter njenem podjetništvu, predvsem pa o njenem duhu.

Trenutek za digitalizacijo

Koronavirus ni motil ali zaustavil običajnega delovnega ritma, čeprav so bili sprejeti ustrezni varnostni ukrepi (kirurške maske, razporejene delovne površine za delavce in daljši odmori). Zimske predkolekcije, ki naj bi jih dostavili maja, so v drugi fazi postopka, deli proizvodnje pa bodo potekali v Piemontu, Lombardiji in Benečiji, usnjarji pa v Toskani in Kampaniji.

Sestavljanje oblačil bo izvedeno konec aprila. Trenutno modne znamke delajo na prototipih za naslednjo zimo in modelih za jesen, ki jih je treba hitro sporočiti izvajalcem, ki so trenutno zaposleni s končnimi oblačili in kontrolo kakovosti. Lani je velika noč sovpadala z nizom državnih praznikov, tovarne pa so bile zaprte tri tedne. Menedžerji se soočajo z možnostjo, da bi koronavirus motil njihovo skrbno načrtovano proizvodno linijo in morda se bodo mesta za nekaj tednov spet zaprla, tokrat nenačrtovano.

Drugi vidik: trgovine se zapirajo

Sandro Veronesi iz Calzedonije in Giorgio Armani sta pri tem zgled, saj nista čakala na nikogaršnja navodila, donacije bolnišnicam pa se povečujejo (Guccijev direktor Marco Bizzarri je za zdravstvene storitve v njegovem domačem kraju Reggio Emilia doniral 100.000 EUR) - vendar se proizvodnja ni ustavila, saj je dela enostavno preveč.

Bottega Veneta pravi, da blagovno znamko čakata dve veliki naročili usnja iz Toskane, medtem ko je Fulvia Bacchi, generalna direktorica Unic-Lineapelle, potrdila, da so njena podjetja prejela "naročila, ki skoraj presegajo proizvodne zmogljivosti" in so zaposlena do konca aprila. Z drugimi besedami, poslujejo kot običajno. Po upočasnitvi konec lanskega leta vodilne modne hiše, med njimi Salvatore Ferragamo in Aeffe, poročajo o povečanju naročil.

Loretta Caponi, luksuzna blagovna znamka spodnjega perila in oblačil v Firencah, ki oblači velik del evropskih licenčnin, pravi, da imajo od januarja dalje naročila v vrednosti 400.000 evrov. "Priča smo upadu posameznih naročil in, kot je pričakovano, nakupov v trgovini," za Vogue pripoveduje Guido Conti Caponi, nečakinja ustanovitelja. "Moja mama Lucia izkoristi največ časa za digitalizacijo in posodabljanje vzorcev vezenja dediščine, zlasti tistih iz 60. in 70. let."

Bottega Veneta pomlad in poletje 2020

Italijanski duh

Nekateri analitiki so opozorili na upočasnitev veleprodajnih naročil, še preden je koronavirus predstavljal tako veliko grožnjo, toda Alessandro Maria Ferreri, izvršni direktor The Style Gate, pravi, da modna industrija lahko prenese izzive, celo življenjsko nevarne. "Med modnimi revijami, ko se je koronavirus začel širiti, je bilo že oddanih vsaj tri četrtine naročil," pravi, "zato posledic upočasnitve ne bomo videli do naslednjih sezon."

Tudi drugi opazovalci napovedujejo izjemno sposobnost italijanskega modnega sveta, da se odzove na krizo. Družinski poslovni model, ki je običajen za številna mala in srednje velika podjetja v Italiji, se v kriznih trenutkih znova izkazuje za uspešnega. Italijanske modne hiše morda niso strpne do discipline, kot je trdil The New York Times, vendar je italijanska tekstilna industrija še naprej delovala pod bombami druge svetovne vojne.

Splet v Italiji ni le druga beseda za internet, ampak pomeni tudi socialna mreža podpore in sodelovanja. Zato je partnerstvo Rattija in Mantere še posebej pomembno. In prepričani smo, da to ne bo edino, v času koronavirusa ali ne.

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Ujeti doma? 20+ novih serij, ki jih morate nujno videti ta mesec

Priporočamo tudi: To je usnjena jakna, ki jo trenutno obožujejo zvezdnice

Novo na Metroplay: "Materinstvo ti da novo dimenzijo organizacije, produktivnosti in empatije" | Sonja Šmuc