Po sledeh zelene: Kaj je novega v trajnostno naravnanem svetu, smo še vedno zeleni začetniki ali smo že pravi mojstri v praksah, ki ščitijo naš planet?

4. 6. 2024
Deli
Po sledeh zelene: Kaj je novega v trajnostno naravnanem svetu, smo še vedno zeleni začetniki ali smo že pravi mojstri v praksah, ki ščitijo naš planet? (foto: Profimedia)
Profimedia

Naše vsakodnevne izbire so neposredno ogledalo truda, da bi živeli (bolj) v harmoniji s planetom, zato želimo sprejemati najboljše prakse, navdihnjene z naravo. O tem imamo dobre novice, in sicer lepotna industrija na vso moč raziskuje načine, kako to doseči, ti pa že zdaj obetajo veliko. Dokazno gradivo z nasveti je pred vami.

Medtem ko ekologija za številne prebivalce našega planeta morda še ni glavna skrb, je to vsekakor v zadnjem času postala za vse večje število ljudi, ki menijo, da sta dobro počutje in lepota del celostnega pogleda na življenje in naravo. Skrbeti zase pomeni skrbeti za svet, saj z njim živimo v simbiozi. Če drži, da smo vstopili v antropocen (dobo, v kateri ljudje vplivajo na geologijo in ekosisteme), sta tako domišljija in znanje bolj kot kdaj prej pomembna za harmonijo planeta.

Kozmetična industrija na začetku 21. stoletja skoraj ni razmišljala o trajnostnem razvoju, danes pa je ta v središču kreativnih strategij, ki jih vodijo vladni predpisi in pobude ter vse večja ozaveščenost potrošnikov. »Čas je, da uskladimo inovacije, trajnostni razvoj in napredek, da bi pospešili prehod v bolj krožno gospodarstvo in zmanjšali vpliv naših izdelkov na okolje,« je nedavno izjavila Delphine Viguier-Hovasse, mednarodna generalna direktorica pri L'Oréal Parisu.

V zadnjih desetih letih so ambicije zagonskih lepotnih podjetij spremenile odnos in uveljavljene standarde, medtem ko so potrošniki postali zahtevnejši, obenem pa iščejo transparentnost in okolju prijazne prakse. Velike kozmetične skupine in ključni gospodarski akterji so svoje odgovornosti vzeli resno, in sicer tako, da so v svojih publikacijah in letnih poročilih postavili cilje: L'Oréal za prihodnost, Life 360 za skupino LVMH, Shiseidova filozofija Pet R-jev (Ponovno uporabi, recikliraj, zmanjšaj, zamenjaj s spoštovanjem), načrt podnebnega prehoda podjetij Estée Lauder ... Poleg industrijskih in družbenih sprememb, ki jih prinaša ta dolgoročni projekt, ter konkretnih rezultatov smo priča tudi vzpostavljanju plodnih sodelovanj med podjetji, ki so bila prej konkurenčna. Očitno sprememba na bolje res prihaja.

1. Kupujte na dolgi rok

Kako se lahko izognemo metanju stvari proč? Eden od odgovorov, ki jih ponujajo luksuzne hiše, je privlačnost dizajna stvari oziroma embalaže, ki jih želijo ljudje obdržati. Izdelane kot umetnine, z natančnostjo, proučenimi proporci, finimi materiali in elegantnimi barvami, so utelešenje prefinjenosti. Ideja je seveda, da jih lahko ponovno napolnimo, ko porabimo vsebino. Dober primer je nova Chanelova šminka Le Rouge 31, prva šminka v stekleni in kovinski embalaži, ki se zgleduje po steklenički parfuma N°5 ter interakciji ogledal na stopnišču v njihovem butiku 31 rue Cambon v Parizu. V istem duhu Dior ponuja šminko Le Rouge Premier s kovinskim ohišjem, prevlečenim z zlatom in keramiko, tu pa je še omejena izdaja šmink Rouge Hermès, ki jih je oblikoval Pierre Hardy.

2. Uporabite embalažo večkrat

Cilj se je znebiti embalaže za enkratno uporabo s prav posebnim sistemom za steklenice, kot so to počeli pred 50. leti s steklenicami za mleko in limonado. V Franciji je namreč nedavna študija (Leko x Circul'R oktober 2023) pokazala, da je kar 94 odstotkov potrošnikov pripravljenih preiti na ponovno uporabo stekleničk s šamponom. Proizvajalci tako že sodelujejo med seboj, da bi natančno proučili ta pristop, ki ga vodijo regulativne zahteve. Tudi nekatere parfumske hiše so že postavile sisteme za čiščenje in ponovno polnjenje svojih luksuznih stekleničk, kot je Mugler z dišavnima uspešnicama Angel in Alien.

3. Zmanjšajte porabo vode

Planet je sestavljen iz 97,2 odstotka slane in le 2,8 odstotka sladke vode. Po podatkih Združenih narodov se bo zaradi rasti prebivalstva ter povečane porabe za živinorejo in poljedelstvo do leta 2030 za 50 odstotkov povečala svetovna potreba po sladki vodi. Kozmetična industrija pa je ogromen porabnik vode, saj jo posredno uporablja pri pridelavi in obdelavi naravnih surovin, ki zahtevajo namakanje tal, neposredno pa v formulah, proizvodnih procesih in pralnih posodah v tovarnah. Poleg tega pa je tu seveda še vsakodnevna uporaba, ko s telesa spiramo šampon in izdelke za tuširanje. Pojav 'suhih' izdelkov, kot so mila, tako vpliva na vse večjo ozaveščenost o količini vode, ki je prisotna v tradicionalnih izdelkih (ter konzervansih, ki se uporabljajo za vzdrževanje formul skozi čas). Omejimo lahko tudi čas kopanja in uvedemo hitro tuširanje (tako prihranite sto litrov vode na dan) ter izberemo izdelke s krajšim časom izpiranja.

4. Stekleničke v embalaži iz rastlinskih vlaken

Nič več polnih košev kartona! Da bi omejili število škatel za enkratno uporabo, ki gredo po odprtju naravnost v smeti, so nekatere najlepše stekleničke parfumov ali izdelkov za nego kože zdaj zavite v zapredke iz rastlinskih vlaken in biorazgradljive papirne mase iz trajnostno upravljanih gozdov. Ti nenavadni, termoformirani kokoni se prilegajo kot druga koža ter združujejo estetiko s praktičnostjo in trajnostjo. Tak je primer Diorjeve nove linije Sauvage – tako za dišave kot za nego kože. Pametno in inovativno!

5. Zaščitite morsko dno

Vloga oceanov kot podnebnih regulatorjev in 'amortizerjev' CO2 nam je znana, obenem pa se vsi zavedamo njihove biotske raznovrstnosti. Kljub temu pa so oceani močno ogroženi zaradi globalnega segrevanja, naraščajoče kislosti vode in onesnaženosti s plastiko (vsako minuto se v svetovne oceane odvrže 20 ton plastike). Narediti moramo več, vključno z drastičnim zmanjšanjem uporabe plastike, čiščenjem onesnažene vode in ohranjanjem vodnega življenja. To dejstvo je pogosto poudarjeno na kremah za sončenje, ti izdelki so tako odličen primer kompromisa, ki ga je treba najti med potrebo po samozaščiti pred soncem in spoštovanjem okolja. Znamke znižujejo odstotke plastike v embalaži, pri Garnieru so celo uvedli globalni indeks presoje vplivov na okolje in družbo za vsak njihov izdelek (vključno s fazo proizvodnje in uporabe), ki ga je mogoče pregledati na njihovi spletni strani.

6. Neokulture

Agrogozdarstvo, agroekologija, ekološko kmetijstvo ... to so privlačne besede za vse, ki so na lovu za kozmetiko, bogato z rastlinskimi izvlečki. Nanašajo se na nove metode pridelave, ki preprečujejo uporabo kemičnih pesticidov, obenem ne izčrpajo ali izsušijo zemlje ter so koristne za regeneracijo tal in biotsko raznovrstnost. Tu je prisotna določena mera empirizma ter vračanje k tehnikam naših prednikov in opuščenemu lokalnemu znanju, kar počnejo nekatere znamke. L'Occitane na primer z mandljevci v Provansi, druga podjetja pa gredo tudi tako daleč, da prevzamejo popoln nadzor nad procesom in obdelujejo lastna polja kot laboratorije na prostem. Clarins se je tako pred leti na primer odločil investirati v deset hektarjev površine v osrčju Alp in zdaj proizvaja čistilno micelarno vodico z izvlečki rumenega encijana in alpske melise.

Besedilo Monique Le Dolédec, prevedla in priredila Ajda Gregorc

Fotografije: Profimedia

Preberite še: Angelina Jolie pokazala, kako nositi čevlje, ki podaljšajo noge: Igralka se ne odreka klasiki in preprostosti

Priporočamo tudi: Dobre in slabe strani avokada. Kdo ga sme uživati in kdo ne?

Novo na Metroplay: “Vse, kar je za psiho preveč, nase prevzame telo” | Tomislav in Nina Senečić