Bulgari: monografija o sedmih desetletjih luksuza, navdihnjenega z likom kače.
Obsedenost s kačo, ki nosi tako pozitiven kot negativen predznak, je stara toliko kot človeštvo. Zgodbo o Adamu in Evi, kači in jabolku dobro poznamo. Podoba kače se je v obliki zapestnice ovijala okoli roke boginje ljubezni Afrodite, simbolizirala je zapeljivost lepote, ovijala pa se je tudi okoli palice grškega boga zdravilstva, Asklepija, ter njemu podobnih bogov v Rimu in Egiptu, Eskulapa in Imhotepa.
Kača, polna simbolike (povezujejo jo z rojstvom, ponovnim vstajenjem, spolnim nabojem, seksualnostjo, zdravilstvom, zaščito, močjo in večnostjo ...), je enako pogosto prisotna v religijah – od Biblije do knjig o Harryju Potterju – ter se kontroverzno pojavlja tudi kot motiv v kreacijah vseh vodečih imen svetovnega visokega draguljarstva.
Čeprav je všeč vsem vodilnim na tem področju, pa je eden med njimi še prav posebej povezan z motivom kače – legendarni rimski velemojster Bulgari. Prvi kosi nakita s podobo kače so v arhivu zabeleženi še pred začetkom 1940, medtem ko je do pravega buma prišlo v šestdesetih, ko so obstoječim elastičnim modelom dodali zavite različice zapestnic, v celoti prekrite s ploščicami iz raznobarvnega emajla, ki je verodostojno pričaral luske kot s kačje kože.
Diana Vreeland, ki je svoj unikatni beli pas najpogosteje nosila dvakrat ovit okoli vratu kot ogrlico, je v tem obdobju svojim sodelavcem na Vogueu poslala opomnik: »Ne pozabite na kačo ... Kača mora biti na vsakem prstu in na vseh zapestjih, skratka povsod ... Kača je 'it' motiv pri nakitu, zato se je ne moremo nagledati ...« Ni naključje, da se je filmska diva Elizabeth Taylor, ponosna lastnica ene od največjih kolekcij nakita 20. stoletja in večna oboževalka Bulgarijevih kreacij, v kačo zaljubila prav v Rimu na začetku šestdesetih, ko je tam snemala film Kleopatra, v katerem je igrala glavno vlogo.
Sedem desetletij dragocene reinterpretacije lika kače je Bulgari v sodelovanju z založniško hišo Assouline proslavil v knjigi, posvečeni njihovi prebogati kolekciji Serpenti. In ker je leto 2013 po kitajskem horoskopu prav leto kače, je Bulgari to leto obeležil na več načinov. Začelo se je na prehodu v leto z božično okrasitvijo najbolj pomembnih draguljarn po svetu, od New Yorka do Tokia.
Za to priložnost so okoli celotnih zgradb, v katerih so butiki, ovili svetleče kače v obliki predimenzionirane reprodukcije ogrlice s tem motivom. Enako bleščeče nadaljevanje je zagotovljeno z oblikovanjem dragocenih unikatov v sklopu kolekcije Haute Joaillerie ter lansiranjem omejene kolekcije ur iz linije Serpenti, ki so naprodaj samo v draguljarnah na Kitajskem.
Prevedla: Iva Marendić
Novo na Metroplay: “Za navdih si nadanem Balladerovo obleko” | DOMINIK BAGOLA, ELLE MOŠKI 2024